beantwoord

Vergeten uit te checken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Mijn vriend ging de 18e reizen met ns maar hij is vergeten uit te checken (Hij had trouwens zijn ov op automatisch opwarderen gezet) Nou zei hij net tegen mij dat hij is vergeten uit te checken. Mijn vraag is dus of hij de 26e wel weer kan in checken en terug kan reizen en of er nu ook geen geld van zn rekening afgaat?
icon

Beste antwoord door Hertog 20 juli 2014, 13:21

Als je vergeet uit te checken wordt na 6 uur het volledige instaptarief (€20 als je geen abonnement hebt of €10 als je een NS abonnement hebt) van het saldo afgeschreven.
In principe kun je daarna gewoon weer inchecken.

Als je vriend een account heeft op MijnNS kan hij bij Mijn Reishistorie zien staan dat er geen uitcheck is geweest en meestal staat daar ook een link bij waarmee je het verschil tussen het instaptarief en de ritprijs kunt terugvragen.
Mocht jouw vriend zo'n account niet hebben dan zou hij dat alsnog kunnen aanmaken om e.e.a. on line te kunnen regelen.

Een andere mogelijkheid is om morgen contact op te nemen met de Klantenservice (030 751 51 55) of wachten tot een moderator van dit forum jouw bericht leest en contact met jou opneemt.

Overigens is MijnNS moeilijk te bereiken wegens regulier onderhoud. En de Klantenservice is op zondag gesloten. En als klap op de vuurpijl: ook de moderators werken niet op zondag.

Maar het is nog lang geen 26 juli, dus heb je nog tijd genoeg e.e.a. voor hem te regelen, lijkt mij 😉
Bekijk origineel

13 reacties

Als je vergeet uit te checken wordt na 6 uur het volledige instaptarief (€20 als je geen abonnement hebt of €10 als je een NS abonnement hebt) van het saldo afgeschreven.
In principe kun je daarna gewoon weer inchecken.

Als je vriend een account heeft op MijnNS kan hij bij Mijn Reishistorie zien staan dat er geen uitcheck is geweest en meestal staat daar ook een link bij waarmee je het verschil tussen het instaptarief en de ritprijs kunt terugvragen.
Mocht jouw vriend zo'n account niet hebben dan zou hij dat alsnog kunnen aanmaken om e.e.a. on line te kunnen regelen.

Een andere mogelijkheid is om morgen contact op te nemen met de Klantenservice (030 751 51 55) of wachten tot een moderator van dit forum jouw bericht leest en contact met jou opneemt.

Overigens is MijnNS moeilijk te bereiken wegens regulier onderhoud. En de Klantenservice is op zondag gesloten. En als klap op de vuurpijl: ook de moderators werken niet op zondag.

Maar het is nog lang geen 26 juli, dus heb je nog tijd genoeg e.e.a. voor hem te regelen, lijkt mij 😉
Badge
Hoi,
Mijn vriend ging de 18e reizen met ns maar hij is vergeten uit te checken (Hij had trouwens zijn ov op automatisch opwarderen gezet) Nou zei hij net tegen mij dat hij is vergeten uit te checken. Mijn vraag is dus of hij de 26e wel weer kan in checken en terug kan reizen en of er nu ook geen geld van zn rekening afgaat?

Seraja, welkom op het forum. De informatie van Hertog is duidelijk en het klopt. De storing in MijnNS is verholpen, dus je kan de claim via je account indienen. Heb je nog geen account, dan mag je een account aanmaken. Je kan de klantenservice bellen (030-7515155) of ik kan je verder helpen. Bij een vergeten uitcheck wordt het bedrag van €20 afgeschreven en met een NS abonnement €10 afgeschreven. Hij kan de 26e gewoon reizen, hij moet gewoon weer in - en uitchecken. Wil je dat ik je verder help? Zou je via een privébericht je naw- gegevens, je OV-chipkaartnummer en je rekeningnummer willen sturen? Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'
Hoi,
ben zondagavond vergeten uit te checken.Kwamen laat en moe terug uit Barcelona en op Schiphol een samenreiskorting geladen en op Centraal Station vergeten uit te checken,dus 10 euro afgeschreven.
Ik wordt gek van de OV-chipkaart want je vergeet het zo makkelijk vooral als je niet vaak het openbaar vervoer gebruikt en nog op het station bezig bent(eten,drinken) en het gedoe om de kaart te koppelen!
@RoosjeB Tegen welk probleem loop je aan als je de kaart wilt koppelen? Wij kunnen de gemiste check uit ook voor je rechtzetten. Zou je een privebericht kunnen sturen met NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN? Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.
Dank je.
Omdat ik eerst naar het station moet om bij een kaartautomaat mijn bestelling af te halen,op zich geen punt maar wel als je net online bezig bent met het vergeten uit te checken en niet extra daarvoor naar het station wil(kan) gaan,maar goed gelukkig hebben wij internet!
Even een algemene vraag die sterk overeenkomt met die van de topic-starter:

Ik zag op mijn NS dat ik vergeten was uit te checken, waarna het instaptarief (10 euro) in mindering werd gebracht. Vol tarief had deze reis mij 17 euro gekost. Mijn vraag is nu de volgende: waarom zou ik voor deze reis uberhaupt uitchecken, als ik de komende 6 uur niet met NS reis? Ik overweeg om voor deze reis die ik regelmatig maak niet meer uit te checken. Op de NS site wordt met geen woord gerept over waarom dit niet zou kunnen.
Hallo erik.35 welkom op het NS Forum. Als jij niet meer gaat uitchecken met je Ov-chipkaart wordt deze na een paar keer vergeten uit check geblokkeerd.
Beste Janou, dank voor je reactie. Wat is "een paar keer"? Verspreid over welk tijds-interval? Heb je misschien een link voor mij waar uitgelegd wordt welke regels en repercussies hier precies voor gelden? Het enige wat ik kon vinden is dat je erna 6 uur niet meer met NS kunt reizen.
Ik heb een 'niet in- of uitgecheckt' moment in mij reishistorie staan, maar de optie 'Aanvragen restitutie bij een vergeten check in of check uit' staat hier niet bij aangegeven (zie bijlage). Ik vraag mij af waarom dit zo is?
Ik vermoed dat je alleen bent uitgecheckt. Ik kan het voor je corrigeren. Kun je mij daarvoor een privébericht sturen? Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Reputatie 1
Badge
Beste Janou, dank voor je reactie. Wat is "een paar keer"? Verspreid over welk tijds-interval? Heb je misschien een link voor mij waar uitgelegd wordt welke regels en repercussies hier precies voor gelden? Het enige wat ik kon vinden is dat je erna 6 uur niet meer met NS kunt reizen.
DENK, gebruik je hersens. Dat je dan niet meer met NS kan is larie-dat gebeurt pas na een x aantal keren, waarbij een enorm fijnzinig en extreem fraudegevoelig computeropsporingssysteem de vaste fraudeurs in kaart tracht te gaan brengen. Het is slechts een klein neveneffect dat daardoor geregeld het hele NS invorderingssysteem van al die nare Maandtrajecthouders crasht. En ze gaan op fraude aansturende medemensen echt niet wijzer maken dan nodig is.
Maar bij alle bussen is de regel doodsimpel: 12x.
Terijde: op vrijwel alle bussen kan je met 0 insjekken., Er zijn ca. 25 hele lange buslijnen in NL (zonder verhoogde borg, want die zijn er ook) waarvan het tarief eind tot eind tot boven de 10 eur uitkomt. Een lege sjipkaart kost 7,50.
WEL een vaste regel is, dat NS max 3x per jaar vergeten uitsjeks via de giro compenseert.
Je kan toch niet verwachten dat op een door NS zelf gestuurde site dit soort kwesties open en bloot voor iedereen te grabbel komen?
Net als Jos de Jonge vorige week, kan ik ook de link niet vinden in mijn reishistorie.

Hi Erik! Bij 12 onvolledige transacties wordt de Ov-chipkaartkaart geblokkeerd. Je kan deze info hier vinden.

Reageer