beantwoord

'vergeten uit te checken'

• 16 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 164 Bekeken

Na het invoeren van declaratie voor het vergeten van uitchecken krijg ik het volgende bericht:

'U heeft bij ons een aanvraag ingediend voor restitutie van te veel betaald instaptarief na een vergeten check in/uit. Op basis van de door u opgegeven gegevens hebben wij de onderstaande volledige reis in onze administratie gevonden. Omdat er derhalve geen sprake is van een ontbrekende check in/uit, kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie.'

Ik begrijp niet zo goed waarom jullie hier niet ingaan op dit verzoek? Er is toch 10 euro afgeschreven omdat er niet is uitgecheckt? Kunnen jullie dit toelichten?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 16 augustus 2018, 10:12

Hallo marijke-89, welkom op onze Community!

Ik zie dat Thom je al op weg heeft geholpen. Heb je inmiddels ook al contact gehad met Arriva?
Zoals marv87 aangeeft kun je het beste ook nog even contact opnemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook en Twitter. Mijn collega's kunnen dan aan de hand van je gegevens even nagaan of en wat er bij ons precies mis is gegaan.

@Arnold2 Ik zal later in het topic wat jij hebt aangemaakt reageren.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Even ter controle: Volgens het systeem heeft u ingecheckt en uitgecheckt. Bij het inchecken is er tien euro afgeschreven en bij het uitchecken wordt de reis daarmee verrekend. Een volledige reis heeft zowel een incheck al een uitcheck. In wat NS de onderstaande reis noemt, zou dus zowel een in- als een uitcheck moeten staan. Klopt dat? U stelt dat dat niet is gebeurd en NS volgens hun administratie wel, dus het is raadzaam het even na te kijken hoe het zit. Het valt eventueel ook te controleren in MijnNS.
Ik begrijp het niet helemaal. Dit is wat er staat namelijk!

Reputatie 7
Badge +4
U weet zeker dat uw aanvraag voor de reis is gedaan voor de NS-reis die begon op 00.40? Welke reis is precies genoemd onderaan uw afwijzing door NS? Mogelijk heeft NS daarin een andere reis dan die van 00.40 genoemd en beoordeeld.
Nee, shit ik was ingecheckt via Arriva bedenk ik me! En in de avond terug gegaan met de bus. Kan het kloppen dat het daarom onduidelijk opstaat over in en uitchecken? Moet ik dit via Arriva declareren?
Reputatie 7
Badge +4
Kan gebeuren. U moet die reis inderdaad bij Arriva declareren als hij daar gemaakt is. Bij NS ziet u alleen de NS-reizen.
Thanks Thom! 👍🏼
Gezien de schermprint bent u toch echt bij de NS ingecheckt en is er 10 afgeschreven zonder checkout.
U kunt het beste even bellen met de klantenservice want ik denk dat de automatische afhandeling inderdaad een andere reis gevonden heeft.
Eventuele reus bij Arriva zolang daar of op ovchipkaart.nl moeten controleren. Mogelijk heeft u namelijk bij NS ingecheckt en bij Arriva uitgecheckt waardoor u netto twee keer het instaptarief betaald heeft.
Reputatie 3
Dan werkt die automatische afhandeling toch echt niet goed. Bij mij gebeurde hetzelfde (https://community.ns.nl/ns-extra-35/vreemd-ns-weigert-vergeten-uitcheck-ns-extra-te-corrigeren-want-deze-zou-toch-terug-te-vinden-zijn-50656), maar de "automatische afhandeling" vermeldt in de afwijzings email wel duidelijk het juiste instap station en tijdstip, en het eindstation waar niet uitgecheckt is (maar dat is dan bekend want door de gebruiker bij het verzoek zelf ingevuld).
Hallo marijke-89, welkom op onze Community!

Ik zie dat Thom je al op weg heeft geholpen. Heb je inmiddels ook al contact gehad met Arriva?
Zoals marv87 aangeeft kun je het beste ook nog even contact opnemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook en Twitter. Mijn collega's kunnen dan aan de hand van je gegevens even nagaan of en wat er bij ons precies mis is gegaan.

@Arnold2 Ik zal later in het topic wat jij hebt aangemaakt reageren.

Reageer