beantwoord

vergeten uit te checken

  • 27 July 2022
  • 9 reacties
  • 1147 Bekeken

Hallo, zondag ben ik met de trein van Maastricht naar Utrecht gereisd. Nu is er 20 euro in rekening gebracht omdat ik vergeten ben uit te checken. Dit is echter niet helemaal zo gegaan. 

Op Geldermalsen moest ik overstappen op de snelbus. Ik was in de veronderstelling dat je daarvoor moest inchecken. (stond ook op het bord) nu stond er geen paaltje op Utrecht Centraal waar je uit kon checken. Er is daarvoor 20 euro in rekening gebracht. 

 

Kan ik dit geld terugkrijgen?

 

Groet,

Thijs

icon

Beste antwoord door MoLa 28 July 2022, 13:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je telefonisch via chat, Twitter of Facebook contact op nemen met NS klantenservice.

Normaal gesproken kun je dit gewoon zelf doen zonder klantenservice. Ik heb die in ieder geval nog nooit nodig gehad hiervoor.

- Als je met Flex reist dan kun je via de reishistorie in Mijn NS je rit corrigeren en Utrecht als eindbestemming ingeven van je laatste check-in. Het teveel betaalde bedrag wordt dan gecorrigeerd op de eerstvolgende factuur. 

- Bij reizen op saldo kan het ook via Mijn NS en dan krijg je het teveel betaalde bedrag terug op je bankrekening. Het kan ook via uitcheckgemist.nl (kan even duren voor de rit verschijnt) en dan krijg je het teveel betaalde bedrag terug als saldo op je OV-chipkaart.

https://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html

Reputatie 7
Badge +1

Hallo, zondag ben ik met de trein van Maastricht naar Utrecht gereisd. Nu is er 20 euro in rekening gebracht omdat ik vergeten ben uit te checken. Dit is echter niet helemaal zo gegaan. 

Op Geldermalsen moest ik overstappen op de snelbus. Ik was in de veronderstelling dat je daarvoor moest inchecken. (stond ook op het bord) nu stond er geen paaltje op Utrecht Centraal waar je uit kon checken. Er is daarvoor 20 euro in rekening gebracht. 

 

Kan ik dit geld terugkrijgen?

 

Groet,

Thijs

 

Ik ben zelf begin van deze maand vanuit Geldermalsen met de Bus naar Utrecht gegaan en er staat wel degelijk een mobiele uitcheckpaal op Utrecht Centraal. Moet wel zeggen dat ze behoorlijk veel moeite hebben gedaan om deze te verstoppen, want staat achter een paal en is niet zichtbaar vanaf de stopplaats van de bussen. Ik heb er toen ook speciaal naar gevraagd bij de medewerkers daar. Vervolgens in Utrecht CS weer ingecheckt.   

Hallo,

Op 1 augustus maakte ik een reis van Bodegraven naar Houten Castellum met een vrij reizen dag als begin van een fietsvakantie. Daar ben ik vergeten uit te checken. Op die dag heb ik verder niet met de trein gereisd. Er is toen 10 € in rekening gebracht. Je kunt dan in mijn NS een formulier aanklikken om dat geld terug te vragen, maar dat biedt geen ruimte om specifieke gegevens in te voeren. Ik reisde bv. voor 9 uur, maar in de vakantieperiode. Ook is er geen mogelijkheid om aan te geven dat ik gebruik maakte van een vrij reizen-dag. 

Weet iemand hoe ik het geld terug kan krijgen?

Vriendelijke groet,

Hans

Reputatie 7
Badge +4

Voor negen uur is door de week in de vakantieperiode geen vrij reizen meer met een keuzedag. U heeft wel de hele dag vrij reizen op zaterdag en zondag. 1 augustus is een maandag en het bedrag van tien euro is terecht ingehouden.

 

In juli en augustus geldt nu ook de spits voor reizigers met keuzedagen. Uw keuzedag is bij inchecken in de spits niet geldig en u betaalt het normale tarief, u heeft ook geen korting in de spits. Er is geen vakantieperiode meer en dat is al een aantal jaren zo. 

Omdat u een abonnement heeft, wordt er bij het inchecken tien euro ingehouden. U checkte niet uit en dan blijft de tien euro staan.

Met inchecken heeft u een geldig kaartje, en bij uitchecken rekent u het goede bedrag voor de reis af. Dat laatste heeft u niet gedaan, al had u dat denk ik niet in de gaten op dat moment.

Zie verder de opmerking van @MoDe  hieronder. Het bedrag is wel erg laag,  vaak worden bedragen onder de €2,30 niet uitbetaald.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

Op 1 augustus maakte ik een reis van Bodegraven naar Houten Castellum met een vrij reizen dag als begin van een fietsvakantie. Daar ben ik vergeten uit te checken. Op die dag heb ik verder niet met de trein gereisd. Er is toen 10 € in rekening gebracht. Je kunt dan in mijn NS een formulier aanklikken om dat geld terug te vragen, maar dat biedt geen ruimte om specifieke gegevens in te voeren. Ik reisde bv. voor 9 uur, maar in de vakantieperiode. Ook is er geen mogelijkheid om aan te geven dat ik gebruik maakte van een vrij reizen-dag. 

Weet iemand hoe ik het geld terug kan krijgen?

Vriendelijke groet,

Hans

Jouwe reis met incheck voor 9 uur kostte €7,80 omdat keuzedag op die tijd nog niet geldig was. Je kunt het teveel betaalde bedrag van €2,20 terugkrijgen door op www.uitcheckgemist.nl je gemiste uitcheck aan te geven.

Ik ben op 10 Sept vergeten uit te checken.

Ik heb op 11 Sept een mail gekregen dat ik vergeten was uit te checken en dat hiervoor €12.- in rekening werd gebracht. Teruggave kan via mijnns.nl gedaan worden.
Ondertussen is het 3 Okt en ik kan nog steeds niet de teruggave aanvragen.

Hoelang duurt het voordat je teruggave mag doen?
 

Reputatie 7
Badge

@ReneD Maak voortaan een nieuw topic aan. :)

Heb je dit al geprobeerd?

https://www.uitcheckgemist.nl/

Badge +3

@ReneD Maak voortaan een nieuw topic aan. :)

Heb je dit al geprobeerd?

https://www.uitcheckgemist.nl/

12 euro is een NS Flex correctie. Via Uitcheckgemist kan je weinig met Flex (in ieder geval niet voor NS reizen).

Reageer