beantwoord

Vergeten uit te checken: hoe geld terug vragen?

• 4 februari 2017
  • 1 reactie
  • 158 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste heer/mevrouw,

Afgelopen donderdag ben ik bij mijn reis van Utrecht - Doetinchem in Arnhem vergeten om in Arnhem uit te checken bij NS en in te checken bij Arriva toen ik daar een overstap maakte naar de trein naar Doetinchem. Ik ben gecontroleerd in de trein naar Doetinchem waar duidelijk werd dat ik was vergeten in te checken bij Arriva en uit te checken bij de NS, en heb daar alsnog de reiskosten betaald voor de rit naar Doetinchem bij Arriva. Echter, in Doetinchem kon ik niet uitchecken voor de NS. Toen ik op de terugweg weer in Arnhem op de trein wilde stappen naar Utrecht, heeft hij dat gerekend als overstap. Nu lijkt het volgende te zijn gebeurd:

1. Er is 1 x 10,70 afgeschreven voor de heenrit van Utrecht - Arnhem (ik heb daar wel uitgecheckt omdat ik naar de wc moest; dat ligt in Arnhem buiten de poortjes. Daarna weer ingecheckt, maar blijkbaar heeft hij dus wel een ritprijs van 10,70 gerekend voor de tocht Utrecht-Arnhem).
2. Er is 1 x 20 euro afgeschreven, waarschijnlijk omdat ik weer ben ingecheckt na het naar de wc gaan in Arnhem, en dus vervolgens ben vergeten uit te checken voor de overstap naar Doetinchem. Bij terugkeer vanuit Doetinchem heeft hij de incheck bij Arnhem als een overstap gerekend - en hier ben ik 20 euro voor kwijt.
3. Er is vervolgens nog een keer 10,70 afgeschreven voor de terugrit tussen Arnhem en Utrecht
4. Ik heb op de heenweg naar Doetinchem 6,95 in de trein moeten betalen.
5. Ik heb op de terugweg van Doetinchem - Utrecht wel ingecheckt in Doetinchem bij Arriva en uitgecheckt in Arnhem, maar op de een of andere reden zie ik deze reis nu niet terug in mijn reishistorie.

Dat betekent dat deze rit me in totaal nu 48,35 heeft gekost (nog exclusief de nu niet zichtbare rit Doetinchem-Arnhem genoemd bij punt 5) in plaats van de 32,22 die de retour Utrecht-Doetinchem me had moeten kosten. Het is natuurlijk niet handig van mij dat ik ben vergeten om uit te checken bij NS en in te checken bij Arriva, maar ik zou wel graag mijn te veel betaalde geld terugkrijgen. Ik zie echter nergens in mijn NS de mogelijkheid om dit aan te vragen. Kunnen jullie me helpen?

Vast bedankt en met hartelijke groet,

Eva
icon

Beste antwoord door Wouter NS 4 februari 2017, 15:17

Hallo EM86 en welkom op het forum.

Wat vervelend dat er te veel geld van je kaart ging. We kunnen dit voor je nakijken. Je kunt contact opnemen via Facebook, Twitter, Chat of 030-7515155.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar OV-chipkaart zodat je topic beter te vinden is.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo EM86 en welkom op het forum.

Wat vervelend dat er te veel geld van je kaart ging. We kunnen dit voor je nakijken. Je kunt contact opnemen via Facebook, Twitter, Chat of 030-7515155.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar OV-chipkaart zodat je topic beter te vinden is.

Reageer