beantwoord

Vergeten uit te checken in Alkmaar, maar ik kan nog geen restitutie aanvragen?

• 1 mei 2014
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

Hoe kan het dat het deel van MIJN NS niet actief is om het resterende bedrag terug te vorderen van de reis: Schagen-Alkmaar 12:21 ?
icon

Beste antwoord door Thom 1 mei 2014, 18:46

Mijn NS is wel actief alleen het duurt tot maximaal 24 uur voor alle transacties te zien zijn. Met dank aan Seravee: De site kan de gegevens niet meteen uit de database met reisgegevens uitlezen. U ziet morgen uw transactie. Dit is een normale situatie in het werken met Mijn NS.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Mijn NS is wel actief alleen het duurt tot maximaal 24 uur voor alle transacties te zien zijn. Met dank aan Seravee: De site kan de gegevens niet meteen uit de database met reisgegevens uitlezen. U ziet morgen uw transactie. Dit is een normale situatie in het werken met Mijn NS.
Welkom op het forum Jmuntjewerf!

Het antwoord van tomprins is correct. 24 uur na de gemaakte reis kan je in Mijn NS restitutie aanvragen voor de vergeten check-out.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Even als aanvulling: u kunt op de gele kaartautomaten de (recente) gegevens wel meteen zien, maar dat is het dan ook.
Hoe kan het dat het deel van MIJN NS niet actief is om het resterende bedrag terug te vorderen van de reis: Schagen-Alkmaar 12:21 ?

Even ter aanvulling op de vorige reacties.
Na ongeveer 24 uur zie je bij de reishistorie op MijnNS bij de desbetreffende rit een melding in het rood dat er niet is uitgecheckt (zie bijlage).
De melding staat dan zowel boven de bewuste rit als ook in de rit.
Onder die melding in het rood in de rit staat ookeen regeltje "Aanvragen restitutie bij een vergeten check in of check uit".
Dit stukje tekst is een hyperlink. Klik je dat aan, dan ga je naar een serie pagina's waar je de reisgegevens e.d. kunt invullen.
Je zult begrijpen dat ik vanwege de privacy gevoelige informatie de pagina's met bankgegevens en overzicht even niet laat zien.
Als je alles goed hebt ingevuld, krijg je tot slot nog een bevestigingsscherm.

Na enige tijd (ik dacht 2 weken, zou dat moeten nazoeken) stond de restitutie op mijn bankrekening.
NS spreekt overigens over max., 4 weken.

Hoop dat deze toelichting met "een praatje en een plaatje" wat extra helderheid verschaft.

Vr.gr

Hans

Reageer