beantwoord

Vergeten uit te checken met studentenov

• 21 september 2015
  • 8 reacties
  • 881 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben vergeten uit te checken met mijn studentenov.
Ik lees genoeg info over wat je moet doen als je op saldo reist maar niet over een studenten ov.

Graag een reactie.
icon

Beste antwoord door Tochjo 21 september 2015, 18:23

Checkte u in op een tijdstip dat u vrij mocht reizen? Dan is er geen instaptarief ingehouden en hoeft u niets te doen: u ondervindt dan geen nadeel van het niet uitchecken. Alleen als u het te vaak doet, dan raakt uw kaart geblokkeerd en moet u langs een servicebalie om uw kaart weer bruikbaar te maken.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Checkte u in op een tijdstip dat u vrij mocht reizen? Dan is er geen instaptarief ingehouden en hoeft u niets te doen: u ondervindt dan geen nadeel van het niet uitchecken. Alleen als u het te vaak doet, dan raakt uw kaart geblokkeerd en moet u langs een servicebalie om uw kaart weer bruikbaar te maken.
Beste Rony,

Welkom op het NS serviceforum. Zoals Tochjo al aangeeft, ligt het aan de periode waarin je bent vergeten uit te checken. Mocht je het gevoel hebben dat er teveel geld is afgeschreven, kun je altijd even contact opnemen met de http://. Mocht je teveel hebben betaald, dan storten zij dat naar je terug. Je kunt ook een Mijn NS account aanmaken om je reistransacties in te zien en een vergeten check uit recht te zetten.

Word je vanzelf uitgecheckt na een tijd als je bij een andere vervoerder niet bent uitgechecked? 

Ik vind je vraag nog wat onduidelijk. Heb je ingecheckt bij een andere vervoerder en ben je daar vergeten uit te checken? Om welke vervoerder gaat het?

Ik had ingechecked bij de NS en ik Zwolle stapte ik over naar Blauwnet alleen ben ik vergeten over te checken. Ik reisde met studentenweek ov

Reputatie 4

Nee, er gaat helemaal niks automatisch. Je staat nu met 2 strafpunten op je conduitestaat van die OV-chipkrt., nl. gemiste UIT bij NS en dito IN by Bl.net. En je hebt geluk dat je bij Keolis./ARV geen controle trof, want die bekeuren onbarmhartig elke gemiste Incheck, en die moet dus echt bij hun gedaan zijn.

Enkel diegenen die een FLEX hebben kunnen met wat geluk erop aan dat het systeem dit regelt en zo slim is dit in te voegen. Maar er zijn dan nog eventueel meer reisroutes mogeljk (bvb A'foort-Coevrdn, via Zwolle of via Almelo) en zo slim zijn ze nou ook weer niet.

Badge +3

Een incheck vervalt na 6 uur automatisch. Als je dus ‘s avonds ergens vergeet uit te checken (bij een paaltje) dan zul je de volgende ochtend gewoon ingecheckt worden, en niet alsnog uitgecheckt.

Binnen die 6 uur is dat wel het geval. Let dus altijd op wat het schermpje bij een paaltje zegt. Als je uitgecheckt wordt, wacht dan een seconde of 15 en check opnieuw in.

Indien je vrij reist, is het in dit geval niet zo erg dat je niet hebt uitgecheckt. Je zou een account kunnen aanmaken op www.uitcheckgemist.nl en op die manier de reis zelf nog uitchecken. 

Reageer