Vergeten uit te checken via NS intercity Direct | NS Community
beantwoord

Vergeten uit te checken via NS intercity Direct

  • 23 February 2023
  • 6 reacties
  • 222 Bekeken

Ik reis bijna elke dag voor werk van Rotterdam Centraal naar Lelylaan, daarbij gebruik ik de intercity direct met als overstap op schiphol. Maar de laatste maand krijg ik mailtjes dat ik vergeten ben uit te checken, terwijl ik gewoon netjes ben ingecheckt en mijn toeslag heb betaald en normaal uitcheck. 

Ik vroeg me af of ik iets verkeerd doe of het gewoon een bug is.

Jack 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 February 2023, 13:41

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag Jack0101 en welkom bij de NS Community.

Ik durf daar helaas geen antwoord op te geven. Ik meen te herinneren een maand of wat geleden een vergelijkbare situatie te zijn tegengekomen, daarbij was er sprake van een bug. Of dat ook bij jou het geval is weet ik niet. Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice, mijn collega's kunnen dan mee kijken met de situatie.

Badge +3

Zie ook (Lelylaan): 

 

Reputatie 7
Badge +3

En ook 

 

ik moet, vanwege het ongeluk bij Voorschoten, omreizen via Rotterdam-Schiphol om van Schiedam naar Leiden te reizen en krijg dezelfde melding: op zowel Schiedam als Leiden zijn er poortjes dus je kan er alleen in/uit als in/uitcheckt

Ik heb precies hetzelfde probleem. Er staat steeds dat ik ben vergeten uit te checken als ik toeslag betaal bij het toeslag paaltje voor intercity direct. Terwijl ik gewoon heb uitgecheckt bij de poortjes. Op mijn ns staat dat ik nog ben ingecheckt, daardoor kan ik ook geen samenreiskorting aanzetten. Maar als ik weer opnieuw de trein pak check ik gewoon in ipv uit, dus klopt iets niet.

Reputatie 5

Er staat steeds dat ik ben vergeten uit te checken als ik toeslag betaal bij het toeslag paaltje voor intercity direct.

Zelfde hier. Het bedrag van de toeslag klopt gewoon, en dan staat er in het rood een melding dat ik vergeten zou zijn uit te checken voor deze toeslag, terwijl dat helemaal niet van toepassing is hier.

Misschien komt het omdat ik een tijdje geleden de toeslag heb geannuleerd door nogmaals te scannen bij het toeslag poortje. “Denkt” het systeem nu dat ik dat elke keer moet doen?

Ook krijg ik zeer vaak een email dat ik vergeten zou zijn uit te checken. Terwijl dit voor mij onmogelijk is; de stations waar ik langs kom hebben poortjes en ik heb altijd een fiets bij me, ik weet 100% zeker dat ik de juiste pas scan want ik controleer de tekst op het apparaat. Wel gaat het poortje altijd piepen omdat ik er met mijn fiets doorheen ga, veroorzaakt dat de foutieve uitcheck?

Reageer