beantwoord

vergeten uitchecken met weekend-vrij

• 8 mei 2016
  • 6 reacties
  • 1206 Bekeken

Reputatie 1
Door alle consternatie die het meenemen met een fiets in de trein van Den Helder naar Wormerveer veroorzaakt, en ik als gevolg van dit gebruikt maakte van de lift, ben ik aan het einde van mijn reis vergeten uit te checken met mijn weekend-vrij abonnement. Wat zijn nu de gevolgen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 9 mei 2016, 11:32

Hallo eline,kleibrink. Dat is vervelend, maar kan een keer voorkomen. Zoals Pe_pe aangeeft is dit met het Weekend Vrij abonnement in het weekend geen probleem. Mocht dit doordeweeks een keer voorkomen dan kun je dit via onze klantenservice rechtzetten. Dit kan telefonisch via 030 751 51 55, via social media of chat. Daarnaast kun je dit ook via je Mijn NS account in orde maken.

@janjan Je mag 3x per kalenderjaar geld terug vragen als je bent vergeten in- of uit te checken.
Bekijk origineel

6 reacties

Zolang u het niet te vaak doet, is er niets aan de hand. In het Weekend wordt er geen instaptarief ingehouden met dat abonnement, dus het heeft u niets gekost.
Zolang u het niet te vaak doet, is er niets aan de hand...

Hoe vaak mag dat?
Hallo eline,kleibrink. Dat is vervelend, maar kan een keer voorkomen. Zoals Pe_pe aangeeft is dit met het Weekend Vrij abonnement in het weekend geen probleem. Mocht dit doordeweeks een keer voorkomen dan kun je dit via onze klantenservice rechtzetten. Dit kan telefonisch via 030 751 51 55, via social media of chat. Daarnaast kun je dit ook via je Mijn NS account in orde maken.

@janjan Je mag 3x per kalenderjaar geld terug vragen als je bent vergeten in- of uit te checken.
Reputatie 6
Badge +2
Op https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelf-regelen/kaart-is-defect.htm staat ''Vergeten uit te checken? Na twaalf keer blokkeert uw kaart. Laat de blokkade verwijderen bij een balie van een vervoerder waar u voor het laatst heeft ingecheckt.''. UIt het bovenstaande is niet duidelijk of dit (nog) klopt en of dit afhangt van al of niet vrij reizen.
Reputatie 1
Waar ik persoonlijk moeite mee heb, is dat NS een in- en uitcheckplicht hanteert voor abonnementen waarop op dat moment Vrij reizen geldt, er is immers al betaald voor het abonnement, (dus kom gelieve niet met op niets gebaseerde verhalen als: "het staat in onze voorwaarden, bla bla bla!", want dat kan mijn tante ook wel!).

Afgelopen jaren is maar al te pijnlijk gebleken is dat NS het niet zo nauw neemt met de bewaar- en privacy-regels. Of gegevens worden langer bewaard dan de wettelijk-voorgeschreven 18 maanden, of NS presteert het zelfs om reisgegevens doodleuk aan derden door te verkopen, (mag helemaal niet, en daarover NS ook al eens op de vingers getikt). Nu wil ik met alle liefde en plezier in- en uitchecken op momenten dat ik gratis reizen heb, maar zolang NS mij niet zwart op wit kan laten zien op hun beurt zich aan de bewaar- en privacyregels te houden, waarom zou ik dan naar hun toe ook doen, (en geef mij en alle voorvechters van hun privacy maar eens ongelijk in!)? Voor de duidelijkheid: op tijden dat ik geen gratis reisrecht heb, check in wel netjes in- en uit (maar dat gaat misschien om slechts 3-4 ritjes per jaar), zodat ik in elk geval ook dan netjes voor mijn reis betaald heb en zo niet van zwartrijden/NS financieel benadelen beticht kan worden.
Goed dat je dit met ons deelt Spoordaafje. Je reageert echter op een oude topic en off topic, dus ik heb even moeite het verband te zien. Ik hoop dat je de komende tijd prettige treinreizen beleeft, ondanks de door jou geuite feedback.

Reageer