beantwoord

vergissing met in-uicheckpaal

• 8 april 2015
  • 4 reacties
  • 242 Bekeken

Beste NS,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik de afgelopen maanden een aantal keer een vergissing heb gemaakt met de in en uitcheckpalen op Rotterdam CS. In het voor en natransport van de Thalys ben ik met de trein van Alexander naar R'dam centraal gegaan en heb daar (dacht ik) uitgecheckt. Het blijkt dat ik de verkeerde kant van de paal heb gebruikt, waardoor er meerdere malen is geregistreerd dat ik heb ingecheckt zonde ruit te checken, wat me telkens €10 heeft gekost.
Het lukt me niet om dit zelf te corrigeren, kan ik hier hulp bij krijgen?

groet,

Balthasar
icon

Beste antwoord door Janou NS 8 april 2015, 11:42

Beste NS,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik de afgelopen maanden een aantal keer een vergissing heb gemaakt met de in en uitcheckpalen op Rotterdam CS. In het voor en natransport van de Thalys ben ik met de trein van Alexander naar R'dam centraal gegaan en heb daar (dacht ik) uitgecheckt. Het blijkt dat ik de verkeerde kant van de paal heb gebruikt, waardoor er meerdere malen is geregistreerd dat ik heb ingecheckt zonde ruit te checken, wat me telkens €10 heeft gekost.

groet,

Balthasar

Hallo Balthasar! Welkom op het NS Forum! Natuurlijk wil ik jou graag helpen. Hiervoor mag je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
Bekijk origineel

4 reacties

Beste NS,

groet,

Balthasar

Hallo Balthasar! Welkom op het NS Forum! Natuurlijk wil ik jou graag helpen. Hiervoor mag je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
Gaat het hier om de richtingspaaltjes of gewoon om de poortjes ? Er staan namelijk wel palen op de perrons van de Thalys en het gaat in OP over paaltjes, maar daar kan je niet verkeerd in of uitchecken tenzij het richtingspaaltjes zijn die volgens Jan NS ook op AMsterdam CS staan.
het gaat om de poortjes, ik dacht altijd dat ik bij aankomst met de thalys even moest inchecken bij een poortje, maar heb dat steeds gedaan (dus) bij een uitcheckpunt. En vervolgens in Alexander hebik netjes bij een uitcheckpunt uitgecheck, maar dan was ik dus nog niet ingecheckt.
Nu ik weet dat er ook paaltjes op het perron staan (heb ik nog niet gezien maar ik zal ze zoeken) wordt het leven dus wat eenvoudiger.

groet,

balthasar
Ah dank je, ik was al bang dat je met de palen ook op moest gaan letten aan welke kant je je kaart er voor houdt !!

Reageer