beantwoord

vergoeding gemaakte alternatieve route door sein en wissel storing.

• 15 mei 2016
  • 4 reacties
  • 181 Bekeken

Goedeavond,

Vrijdag 13 mei ben ik van Den haag CS- naar Ram Alexander gegaan. Echter toen ik bij Ram CS aankwam en wou overstappen was er een melding om 23.00 dat er een sein en wissel storing was tussen Ram CS - Gouda. Na 20 min wachten ben ik op zoek naar een alternatieve route om naar Rdam Alexander te komen. Ik ben naar Rdam Blaak doorgereisd en ben vervolgens met de metro naar Rdam Alexander gereisd. Echter is dit met de RET waardoor ik zelf kosten heb gemaakt. Kan NS deze kosten terugbetalen?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 15 mei 2016, 22:10

Dat hangt er vanaf of die alternatieve route u door NS is geadviseerd. Eigen initiatief is altijd voor eigen rekening.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Dan vrees ik dat TS geen aanspraak kan maken op Geld terug bij vertraging.

Er is nog wel een tegenspraak tussen de tijden op OVtijden en de mededeling va TS dat hij 20 minuten heeft gewacht en er geen trein was. in de tussentijd zou de trein naar Groningen vertrokken moeten zijn..
Maar als de (verwachte) vertraging meer dan een uur was, (...)
Dat was 'ie niet. Om 23:01 wat het bericht inderdaad dat er géén treinen reden, maar dat de extra reistijd slechts 30 tot 60 minuten was. Om 23:09 was er alleen nog sprake van een langere reistijd van 15 tot 30 minuten. Uiteindelijk zijn er twee sprinters richting Woerden - Amsterdam uitgevallen (22:55 en 23:25), maar de IC van 23:05 naar Groningen heeft gewoon gereden, evenals de IC van 23:35 naar Amersfoort. Er is dus zowel in de berichtgeving als in de daadwerkelijke dienstuitvoering geen sprake geweest van een vertraging van meer dan 60 minuten van Rotterdam Centraal naar Rotterdam Alexander.
Reputatie 4
Badge
Maar als de (verwachte) vertraging meer dan een uur was, kun je wel de reis naar Rotterdam Centraal terugvragen - ook als NS geen reisadvies met de metro heeft gegeven.
Dat zul je met een papieren formulier met aanvullende toelichting moeten doen, anders zal de computer je aanvraag afwijzen.
Dat hangt er vanaf of die alternatieve route u door NS is geadviseerd. Eigen initiatief is altijd voor eigen rekening.

Reageer