beantwoord

Vergoeding OV Chipkaart

• 4 september 2017
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

L.S.

Ik heb zojuist mijn verloren OV Chipkaart stopgezet en een nieuwe aangevraagd via uw collega's van OV Chipkaart. Zij vertelden mij dat een nieuw product op de nieuwe kaart alleen door de NS geïnstalleerd kan worden. Vervolgens spreek ik collega's van de NS en zij informeerden mij dat de 11 euro voor de nieuwe kaart vergoed word als ik het altijd voordeel abonnement voor een jaar afsluit, dit was ik ook van plan maar kon OV Chipkaart niet voor mij doen vanochtend. Zij vertelden mij net ook dat ik de aanvraag voor de nieuwe kaart niet meer kan annuleren. Kunt u mij helpen met het vergoeden van de 11 euro kosten voor de nieuwe kaart? Ik hoor het graag.

Hartelijke groet,
Joost
icon

Beste antwoord door Thomas NS 4 september 2017, 09:46

Hallo Joost en welkom op het NS Serviceforum.

Goed dat je de kaartvervanging onder controle hebt. Als ik het goed begrijp, zul je nu binnen de komende dagen een nieuwe OV-chipkaart ontvangen. Wat de klantenservice hier voor jou wilde betekenen is eigenlijk heel aardig: je had het abonnement kunnen bestellen op een nieuwe OV-chipkaart, waardoor de kaart gratis zou zijn geweest. Het lijkt erop dat deze medewerker jou een belofte wilde doen dat, als je de nieuwe kaart binnen hebt en het abonnement op de nieuwe kaart afsluit, wij die €11,- graag vergoeden voor je uit coulance. Dit is tot op zekere hoogte een aanname, maar dit is geen ongebruikelijke belofte. Mocht ik er volledig naast zitten: laat het mij weten.

Wat je nu dus kunt doen is het AltijdVoordeel abonnement bestellen op jouw te ontvangen kaart. Neem vervolgens contact met ons op, dan kijken we met de mogelijkheden. Dit gaat doorgaans het beste en makkelijkste via Social Media (Facebook of Twitter). Laat ons vooral weten hoe dit proces is verlopen.
Bekijk origineel

2 reacties

Hi Thomas, bedankt voor je reactie en toelichting. Ik ontvang inderdaad binnenkort de nieuwe kaart. Ik zal even contact opnemen voor de vergoeding als de kaart binnen is. Bedankt
Reputatie 7
Hallo Joost en welkom op het NS Serviceforum.

Goed dat je de kaartvervanging onder controle hebt. Als ik het goed begrijp, zul je nu binnen de komende dagen een nieuwe OV-chipkaart ontvangen. Wat de klantenservice hier voor jou wilde betekenen is eigenlijk heel aardig: je had het abonnement kunnen bestellen op een nieuwe OV-chipkaart, waardoor de kaart gratis zou zijn geweest. Het lijkt erop dat deze medewerker jou een belofte wilde doen dat, als je de nieuwe kaart binnen hebt en het abonnement op de nieuwe kaart afsluit, wij die €11,- graag vergoeden voor je uit coulance. Dit is tot op zekere hoogte een aanname, maar dit is geen ongebruikelijke belofte. Mocht ik er volledig naast zitten: laat het mij weten.

Wat je nu dus kunt doen is het AltijdVoordeel abonnement bestellen op jouw te ontvangen kaart. Neem vervolgens contact met ons op, dan kijken we met de mogelijkheden. Dit gaat doorgaans het beste en makkelijkste via Social Media (Facebook of Twitter). Laat ons vooral weten hoe dit proces is verlopen.

Reageer