beantwoord

verkeerd bedrag vermeld in reishistorie

• 19 januari 2020
  • 8 reacties
  • 137 Bekeken

Op vrijdag 17/1 traject A'dam - Slotervaart /DH genomen met Flex Dal abonnement achteraf betalen. Nu is het volledige bedrag vermeld in de historie ipv de korting die ik normaal moet ontvangen. Hoe krijg ik dit terug ?

icon

Beste antwoord door Maxime NS 19 januari 2020, 14:06

Er is geen korting vanwege je leeftijd bij treinreizen met ons. Het klopt dan dus dat er vol tarief wordt gerekend voor je reis van 17 januari.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
  1. Heb je pas Flex op jouw bestaande kaart  besteld en deze bij een automaat op jouw kaart gezet?
  2. Heb je tussen 8.55 uur- 16.05 of 18.25 - 6.35 uur ingecheckt?

Als dit 2x ja is, neem dan telefonisch via Facebook Twitter of chat contact op met NS klantenservice.

Reputatie 5

Je kan de precieze geregistreerde Inchecktijd ook op die staat bekijken. Als dit allemaal nog geheel nieuw voor je is: DAT is de tijd die de al dan niet korting bepaalt, niet hoe laat je trein aktueel vertrekt (want dat kan uiteraard geen enkele computer vermoeden).

Bedankt voor de informaties, we gaan ermee aan de slag !

Ik vraag me net als MoDe en bahnrider af hoe laat je hebt ingecheckt. Kun je dat laten weten? 

17/1 - 17.38 uur Dus niet in daluren, maar ik ben 65 + dus hoe zit het dan met die korting of vervalt deze bij dit abonnement ? Dat is mij niet geheel duidelijk en kan ik ook niet vinden in het Flex Dal abonnement of lees ik er over heen ?

Badge +3

Ik denk dat u eerder een Voordeelurenabonnement had (€67 per jaar).

Daarbij geldt geen middagspits, maar bij (Flex) Dalurenabonnementen wel. Overigens wordt dat per 2021 gelijk getrokken, zo ook de prijs (€60 per jaar).

De tijd van inchecken telt, met 5 mnuten marge dus u kunt tot 16:05 en vanaf 18:25 met korting inchecken (en moet dan binnen 30 minuten gaan reizen).

Er is geen korting vanwege je leeftijd bij treinreizen met ons. Het klopt dan dus dat er vol tarief wordt gerekend voor je reis van 17 januari.

Badge +3

Voor ‘overige vervoerders’ (dus o.a. bus/tram/metro) staat er korting 34% op saldo, maar dat geldt uiteraard ook voor Flex (op rekening).

Reageer