beantwoord

Verkeerd geslacht op ovchipkaart

  • 18 januari 2017
  • 12 reacties
  • 519 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb pas mijn ovchipkaart ontvangen en daarop staat het verkeerde geslacht vermeld (mvr. in plaats van dhr.). Ik kan dit nergens aanpassen op de site. Hoe kan ik dit aanpassen
icon

Beste antwoord door Thom 18 januari 2017, 14:26

U kunt uw geslacht, althans administratief, eenvoudig aanpassen door even contact op te nemen met Klantenservice. De fout komt meer voor


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag.

Het is mogelijk druk in verband met de afhandeling van de stroomstoring.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt uw geslacht, althans administratief, eenvoudig aanpassen door even contact op te nemen met Klantenservice. De fout komt meer voor


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag.

Het is mogelijk druk in verband met de afhandeling van de stroomstoring.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb pas mijn ovchipkaart ontvangen en daarop staat het verkeerde geslacht vermeld (mvr. in plaats van dhr.).
Volgens mij staat op de kaart M of V (M betekent dus man en niet mevrouw!). Die vermelding is of wordt overigens afgeschaft (http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/12/ov-chipkaart-wordt-genderneutraal). bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie trouwens op plaatjes van oude OV-chipkaarten wel Dhr. en Mevr. staan. bijdragevandennis
Reputatie 7
Badge +4
D16 heeft er in ieder geval, blijkens haar vraag, nog last van 😉
Reputatie 6
Badge +2
D16 heeft er in ieder geval, blijkens haar vraag, nog last van ;-)
Los van het feit dat het geslacht verkeerd is: misschien staan Dhr. en Mevr. soms per ongeluk in het systeem als onderdeel van de naam. bijdragevandennis
U kunt uw geslacht, althans administratief, eenvoudig aanpassen door even contact op te nemen met Klantenservice. De fout komt meer voor


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag.

Het is mogelijk druk in verband met de afhandeling van de stroomstoring.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.


Klantenservice kan mij niet helpen. Wordt doorverwezen naar OV-chipkaart. Daar verwijzen ze je weer door naar een formulier dat je moet invullen en moet je je kaart opsturen?!? Tegen betaling....

Ik heb van het aanvragen nergens een bevestiging ontvangen welke gegevens ik heb ingevuld. Ik kan dus niet zien waar het fout is gegaan.

Kan ik gewoon reizen met deze kaart, ook als staat er mvr. voor mijn naam??
OV-Chipkaart gaat inderdaad over kaartvernieuwing en het hier genoemde proces. Heb je een abonnement bij NS dat op deze kaart staat?
OV-Chipkaart gaat inderdaad over kaartvernieuwing en het hier genoemde proces. Heb je een abonnement bij NS dat op deze kaart staat?

Ik heb inderdaad een NS abonnement, daar is deze kaart voor bedoelt. Want?
Wanneer je 'klant' bij ons bent hebben wij gegevens van je, kunnen wij de kaart ook inzien, kunnen we controleren wat er bij ons bekend is. Op een ov-chipkaart hoeft natuurlijk geen abonnement van NS te staan.
Heb je inmiddels contact gehad met het ov-chipbedrijf of onze klantenservice? Dan weet ik even waar je staat in het proces en kan ik kijken of ik daar nog tussen kan springen; mocht dat wenselijk zijn.
Wanneer je 'klant' bij ons bent hebben wij gegevens van je, kunnen wij de kaart ook inzien, kunnen we controleren wat er bij ons bekend is. Op een ov-chipkaart hoeft natuurlijk geen abonnement van NS te staan.
Heb je inmiddels contact gehad met het ov-chipbedrijf of onze klantenservice? Dan weet ik even waar je staat in het proces en kan ik kijken of ik daar nog tussen kan springen; mocht dat wenselijk zijn.


Ik heb met beide contact gehad. NS-klantenservice verwijst mij door naar OV-Chipkaart klantenservice. NS klantenservice geeft aan dat er geen kosten aan verbonden zijn. OV-Chipkaart geeft aan 11 euro te vragen voor het vervangen van de kaart. Plus dat deze opgestuurd moet worden met het wijzigingsformulier. De tijd dat ik dan geen kaart heb, maak ik dus ook weer extra kosten, aangezien ik de kaart dagelijks gebruik voor woon-werkverkeer.
Het is dus van het kastje naar de muur, en zeer omslachtig om een simpele wijziging door te voeren.
Ik heb trouwens ook begrepen van de NS-klanterservice dat ik mijn kaart gewoon kan gebruiken.
Ik laat het dus maar voor wat het is...
Mocht je in dit geval toch graag een nieuwe kaart willen bestellen zal ik de kosten restitueren. Mocht je dan willen reizen in de periode dat je op de kaart wacht heb ik wel een oplossing voor je. Beetje omslachtig allemaal, daar ben ik me van bewust, maar we willen altijd overal over meedenken. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een priv├ębericht sturen, we kunnen dan altijd even schakelen.
PB gestuurd.

Reageer