beantwoord

Verkeerd ingecheckt

• 29 mei 2015
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Donderdag 28.05.15 ben ik met de trein van Roermond naar Venlo gegaan. Ik heb me ingecheckt bij de NS, waarna ik in de trein (Veolia) erachter kwam dat ik verkeerd had ingecheckt en bij Veolia had moeten inchecken. Toen ik in Venlo arriveerde checkte ik me uit bij NS en er werd iets van € 17,- voor een enkeltje gerekend voor een enkeltje dat eigenlijk maar € 4,97 kost.

Is er een mogelijkheid om deze kosten terug kunnen worden gestort, minus de € 4,97 dat het ritje eigenlijk heeft gekost?
icon

Beste antwoord door Herman NS 29 mei 2015, 14:55

Hallo Kims,

Wil je mij een privébericht met jouw NAW-gegevens, kaartnummer en IBAN-rekenignummer toesturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken. Vervolgens kan ik jouw restitutieverzoek in behandeling gaan nemen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

5 reacties

Ik denk dat u daarvoor de klantenservice van NS moet bellen.

Voor de volgende keer: Als u incheckt bij NS en dan incheckt bij Veolia, is het daarna niet meer mogelijk om uit te checken bij NS. Doet u dat toch, dan wordt het uitchecken gezien als een uitcheck zonder incheck en dat kost nóg een keer het instaptarief.

Hebt u in Venlo wel eerst uitcheckt bij Veolia, voordat u probeerde uit te checken bij NS? - Zo niet, dan is de prijsberekening bij Veolia ook verkeerd gegaan.
Nee, ik heb uberhaupt niet ingecheckt bij Veolia omdat ik hier pas in de trein zelf achterkwam..
Dat scheelt weer. U hebt Veolia nu niet betaald voor de reis die u hebt gemaakt en NS wel voor de reis met omweg die u niet hebt gemaakt. U moet dus met de klantenservice van NS contact opnemen om te vragen of ze u het bedrag willen terugbetalen. Daarnaast zou het beleefd zijn om contact op te nemen met Veolia om te vragen hoe u de niet-betaalde ritprijs alsnog kunt voldoen.
Hallo Kims,

Wil je mij een privébericht met jouw NAW-gegevens, kaartnummer en IBAN-rekenignummer toesturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken. Vervolgens kan ik jouw restitutieverzoek in behandeling gaan nemen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Hallo Kims,

Vriendelijke groet,
Herman NS

Doe ik!

Reageer