beantwoord

Verkeerd ingecheckt

• 5 maart 2018
  • 2 reacties
  • 559 Bekeken

Door ongelukkig toeval was ik laatst verkeerd ingecheckt bij Blauwnet ipv NS
Echter heb ik gehoord dat dit vaker gebeurd. En de conducteurs zijn nogal inconsequent wat ze hiermee doen

Boete of geen boete? Een ongelukje betekent niet dat ik perse EXPRES zwart wou reizen! In tegendeel betaal ik nog steeds voor mijn reis en reis ik niet gratis..
Is dit dan ook echt zwart reizen en een boete waardig
Vooral oudere mensen en buitenlanders die niet compleet gewend zijn aan het openbaar vervoer tegenwoorden. Zullen vast een verkeerd overstappen of überhaupt verkeerd inchecken
Hier een boete geven lijkt me dergelijk absurd. Vooral als de boete normaal gesproken vooral bedoeld is als mensen NIET zijn ingecheckt en wel met bedoelingen gratis proberen te reizen.

En een conducteur hoort toch te kunnen zien in de geschiedenis of de persoon in kwestie probeert zwart te reizen of ongelukkig verkeerd is in en uit gecheckt?
icon

Beste antwoord door Tamzin 5 maart 2018, 21:59

U bent zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig vervoerbewijs, dus ja een boete is terecht. U kunt een keer een beroep doen op coulance bij de klantenservice. Als conducteurs het door de vingers zien zijn er mensen die dagelijks "per ongeluk" verkeerd inchecken.

Verder hebben vervoerders geen toegang tot elkaars gegevens. Een NS conducteur kan dus niet controleren of U wel/niet bij Blauwnet hebt ingecheckt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
U bent zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig vervoerbewijs, dus ja een boete is terecht. U kunt een keer een beroep doen op coulance bij de klantenservice. Als conducteurs het door de vingers zien zijn er mensen die dagelijks "per ongeluk" verkeerd inchecken.

Verder hebben vervoerders geen toegang tot elkaars gegevens. Een NS conducteur kan dus niet controleren of U wel/niet bij Blauwnet hebt ingecheckt.
Ik moet Tamzin gelijkt geven xjy.z. Je bent inderdaad zelf verantwoordelijk voor correct in- en uitchecken. Mocht het toch een keer misgaan én je krijgt een boete bij NS, dan helpen we je graag. Soms is coulance dan mogelijk. Ik snap dat het best verwarrend kan zijn, maar geloof me, na een paar keer weet je precies waar en hoe je moet checken.

Reageer