beantwoord

Verkeerde achternaam OV-chipkaart

• Intercity
  • 28 reacties
Hallo,

Ik heb een ov chipkaart voor mijn kleindochter gekocht met een kidsvrij abonnement met erop.
Bedankt nog voor de snelle service.
Maar nu is haar achternaam niet goed.
In haar achternaam zit een é, maar jullie computer heeft er Ä en een copyright teken van gemaakt. (Het copyright teken heb ik niet eens op mijn toetsenbord, dus die kan ik nooit ingetypt hebben)
Deze kaart wil ik op haar vierde verjaardag geven, zodat ze ook kan reizen.
Maar zo wil ik haar kaart niet geven.
Wat moet ik nu doen?

Vriendelijke groetjes Anna
icon

Beste antwoord door Chiel NS 11 juni 2017, 11:30

Goedemorgen!

Ik snap dat je een OV-chipkaart niet aan iemand wil geven als de naam niet klopt, sneu dat hij zo geprint is. Ik zie dat er aangeraden is om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart, én met die van ons. Ik wil je aanraden om eerst contact met de klantenservice van de OV-chipkaart op te nemen, zoals Ruud01 al aan gaf. Onze klantenservice kan geen nieuwe kaart voor je opsturen.

Mocht de klantenservice van de OV-chipkaart aangeven dat ze de naam zo aangeleverd hebben gekregen en de kosten toch in rekening willen brengen, zou je mij dan even een privébericht willen sturen door op mijn naam te klikken? Ontvang ik graag de volgende gegevens:

- Voorletters en achternaam van de besteller
- Postcode en huisnummer van de besteller
- Geboortedatum van de besteller
- OV-chipkaartnummer
- De juiste spelling van de naam die op de kaart moet staan
Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 2
Via deze site kunt u een vervangende OV-chipkaart aanvragen: https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/gegevens-op-kaart-zijn-onjuist.htm

Dit kost helaas wel 11€, maar aangezien ik begrijp dat u deze niet wilt betalen omdat het buiten uw schuld om is raad ik u aan om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart: https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/contact.htm
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou even contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155 of ze nog wat kunnen doen. Ze zijn er 24 uur per dag en zeven dagen in de week, dus nu ook. Overigens heeft u het copyright-teken wel degelijk op uw toetsenbord 😉
Ik heb een ipad, waar zit deze dan?
Gr Anna

Ik zou even contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155 of ze nog wat kunnen doen. Ze zijn er 24 uur per dag en zeven dagen in de week, dus nu ook. Overigens heeft u het copyright-teken wel degelijk op uw toetsenbord ;-)
Bedankt voor je snelle reactie Thom

Ik zou even contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155 of ze nog wat kunnen doen. Ze zijn er 24 uur per dag en zeven dagen in de week, dus nu ook. Overigens heeft u het copyright-teken wel degelijk op uw toetsenbord ;-)
Bedankt voor je snelle reactie Ruud01

Via deze site kunt u een vervangende OV-chipkaart aanvragen: https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/gegevens-op-kaart-zijn-onjuist.htm

Dit kost helaas wel 11€, maar aangezien ik begrijp dat u deze niet wilt betalen omdat het buiten uw schuld om is raad ik u aan om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart: https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/contact.htm
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een ipad, waar zit deze dan?
Gr Anna

Ik ging even uit van een standaardcomputer. Dan kunt u het niet bij vergissing hebben gedaan, want dan zou u de gratis app 'Fast keyboard' of aanverwant op uw iPad gebruikt moeten hebben.

https://www.tweaking4all.nl/mobiele-apparaten/ios/toetsenbord-en-tekst-trucs-ipad-en-iphone-gebruikers/
Maakt niet uit hoor.
Ik ga morgen even bellen.
Ik hoop dat het opgelost wordt.

Gr Anna
Reputatie 7
Badge +4
Het kan nu ook en dat is vaak sneller dan overdag.
Goedemorgen!

Ik snap dat je een OV-chipkaart niet aan iemand wil geven als de naam niet klopt, sneu dat hij zo geprint is. Ik zie dat er aangeraden is om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart, én met die van ons. Ik wil je aanraden om eerst contact met de klantenservice van de OV-chipkaart op te nemen, zoals Ruud01 al aan gaf. Onze klantenservice kan geen nieuwe kaart voor je opsturen.

Mocht de klantenservice van de OV-chipkaart aangeven dat ze de naam zo aangeleverd hebben gekregen en de kosten toch in rekening willen brengen, zou je mij dan even een privébericht willen sturen door op mijn naam te klikken? Ontvang ik graag de volgende gegevens:

- Voorletters en achternaam van de besteller
- Postcode en huisnummer van de besteller
- Geboortedatum van de besteller
- OV-chipkaartnummer
- De juiste spelling van de naam die op de kaart moet staan
Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels telefonische contact gehad met het volgende nummer 030 7515155.
Hier konden ze me niet helpen, want ik moest een foto opsturen van de ov chipkaart.
Aangeraden werd dat ik op ovchipkaart.nl een contactformulier moest invullen, met bijsluiten van een foto van de ov chipkaart.
Dit heb ik gedaan, nu maar afwachten.
Ze zouden binnen 5 werkdagen reageren.
Mocht ik kostenloos geen nieuwe krijgen, dan neem ik contact met u op.
Hartelijk dank.

Fijne zondag
Groeten A Zuur
Dat zag ik al een beetje aankomen inderdaad ;)

Ik hoop dat de OV-chipkaart het goed oppakt, anders hoor ik graag van je!
Dat zal ik zeker doen, hartelijk bedankt.

Hallo,
Ik heb het volgende in het contactformulier gezet.
Ik kreeg een bevestiging terug, zie hieronder.
Dus het is wel aangekomen, ik heb nog steeds niets gehoord. (10-06)
Moet ik dit nogmaals doen???
Begin er een beetje moe van te worden.

Ps. Contact nummer heb ik verwijderd

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: ..........

Uw vraag is: Hallo,

Ik heb een ov chipkaart voor mijn kleindochter gekocht met een kidsvrij abonnement erop.
Bedankt nog voor de snelle service.
Maar nu is haar achternaam niet goed.
In haar achternaam zit een é, maar jullie computer heeft er Ä en een copyright teken van gemaakt. (Het copyright teken heb ik niet eens op mijn toetsenbord, dus die kan ik nooit ingetypt hebben)
Deze kaart wil ik op haar vierde verjaardag geven, zodat ze ook kan reizen.
Maar zo wil ik haar kaart niet geven.
Wat moet ik nu doen?
Ik heb al telefonisch contact gehad, de medewerker heeft me doorgestuurd naar dit contact formulier, omdat ik dan een foto mee kan zenden.

Vriendelijke groetjes A Zuur

Wij streven ernaar uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart
Hallo mom, vervelend dat je nog geen antwoord hebt ontvangen. Ik kan alleen helaas geen uitspraken doen over hoelang het duurt voor je antwoord hebt op het contactformulier wat je hebt ingevuld van een andere klantenservice. Je kunt het beste afwachten en anders weer contact opnemen met Klantenservice OV-chipkaart om te vragen hoe het ervoor staat.
Hallo mom, vervelend dat je nog geen antwoord hebt ontvangen. Ik kan alleen helaas geen uitspraken doen over hoelang het duurt voor je antwoord hebt op het contactformulier wat je hebt ingevuld van een andere klantenservice. Je kunt het beste afwachten en anders weer contact opnemen met Klantenservice OV-chipkaart om te vragen hoe het ervoor staat.

Ik heb via kidsvrij abonnement een ov chipkaart bij ns aangevraagd voor mijn kleindochter.
Deze wil ik haar graag geven op haar vierde verjaardag, dan kan ze reizen met ov chipkaart.
Nu is buiten mijn schuld om een verkeerde geschreven achternaam op de kaart gezet.
Ik wil gewoon een nieuwe kaart.
Wie is hier dan aansprakelijk voor, de ns of de ov chipkaart.

Gr. Mom
NS lijkt me, want u heeft bij hen het abonnement met de de kaart aangevraagd.

Maar ja die zal wel weer doorverwijzen naar OV Chip en die gaat u kosten in rekening brengen die u dan wellicht meer terugkrijgt van NS.
Hoi mom, ik kan je niet precies aangeven bij wie het mis is gegaan. De gegevens kunnen door NS verkeerd zijn doorgegeven, maar het kan door OV-chipkaart ook verkeerd op de kaart gedrukt zijn. Als je graag meteen een reactie wilt, dan raad ik je aan om met OV-chipkaart telefonisch of via Twitter contact op te nemen. We lezen nog steeds graag terug wat de uitkomst is.
Ze heeft al contact gehad met OV Chipkaart, die zouden binnen 5 werkdagen reageren maar dat is duidelijk niet gelukt, zie reactie 13.

En je collega zou het graag horen als dat niet lukte, maar dat heeft dus ook geen zin zo, zie reactie 11 van 10 dagen geleden.
Als ik een product aanschaf en bemerk dat er iets mis mee is, dan ga ik terug naar de winkel waar ik het product heb gekocht. Heb het wel een keer meegemaakt dat de winkel me doorstuurde naar de fabrikant, en dat was niet netjes. Bij die winkel koop ik niks meer, maar de NS heeft ...

Kom op ns. Je kan het...
Ik snap jullie punt, maar we kunnen helaas geen nieuwe OV-chipkaart voor Anna produceren. We kunnen achteraf wel de kosten vergoeden middels een privébericht.
Nee, als mijn koelkast kapot gaat, kan mijn leverancier geen nieuwe produceren.... Echt niet. Wel kan deze een vervangend product leveren en waarschijnlijk een product van dezelfde producent zonder dat ene foutje.
Nee maar dat is de discussie ook niet, Blokker produceert haar producten ook niet zelf of denk jij van wel ?

Jullie maken een fout en jullie zouden dat met OV Chipkaart moeten kortsluiten, ip daarvan jagen jullie de klant op nog meer kosten (door ze te laten bellen) en mag ze al 10 dagen wachten op een fatsoenlijk antwoord.

Jullie hebben er nota bene zelfs een speciaal team voor dat kan bemiddelen.
Maar wellicht hebben die geen telefoon.
Hallo, bedankt voor de vele reacties.
Ik wil best een nieuwe kaart aanvragen, maar ik ben bang dat ik dan hetzelfde probleem krijg.
Het ligt eraan dat de karakterset van de pc bij de ns of ov chipkaart een ée niet kan verwerken.
Deze maakt er een rare teken van, in dit geval een à en een copyright teken.
Daar heb ik dus helemaal geen vertrouwen in.
Ik heb eerst de vraag hier gesteld wat ik er mee moest doen.
Hier werd me geadviseerd om met de ns te bellen, dit heb ik ook gedaan.
Bij de ns vertelden ze me dat ze hier niets mee kon, want er moest een foto van de kaart worden opgestuurd.
Ik moest dit doen bij de klachten service van de ov chipkaart.
Dit heb ik gelijk gedaan en dacht nu zien ze het probleem en krijg ik gewoon een nieuwe kaart.
Binnen 5 dagen zou ik reactie krijgen, ik heb met veel geduld zelfs 10 dagen gewacht.
Chiel had gezegd, stuur me maar een bericht als het problemen geeft, zie reactie 9 en 11.
Dat heb ik vandaag gedaan.
Ik weet ook niet meer bij wie ik aan moet kloppen.
Fijne avond groetjes Mom (Anna)
Er is vast een moderator die u wil helpen en het probleem wil en zal oplossen. Als ze daar niet toe in staat zijn, dan is dan een schamelijke reactie. Dus mom, wacht nog even af wat de moderators voor u kunnen betekenen.
Badge +3
Helaas een bekend probleem dat een é door computers vaak vervangen wordt door (sterk verouderde) ANSI karakters. Zo zal een browser een spatie in een link ook vervangen door %20

Zie o.a. https://nl.wikipedia.org/wiki/ANSI-tekenset

Dan wordt een é inderdaad é️ omdat de computer (of printer) dat speciale teken niet herkent. Niet jouw fout maar van TLS dus. Wellicht kunnen ze een nieuwe kaart aanmaken zonder het accent aigu, dus gewoon een e.

Oh ja, de ©️ op een Mac kan je krijgen door option+g te doen op je toetsenbord. Voor Windows meestal de rechter Alt (of AltGr) toets + c 😉

Reageer