beantwoord

Verkeerde foto en naam op OV kaart kinderen



Toon eerste bericht

67 reacties

Welkom bij onze NS Community, Starjo81 🙂!

Vreemd dat het bij jou ook mis gegaan is inderdaad. Voor het snelste advies kun je contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Er kan dan door mijn collega worden gekeken of het in ons systeem wel of niet goed staat en wat je daarna dan het beste kan doen.
Ik heb ook net een kids vrij kaart binnen gekregen voor mijn zoon met mijn naam erop en ik weet ook zeker dat ik het goed ingevuld heb... Zal toch echt een storing geweest zijn!! Ik zou ook graag de juiste kaart willen ontvangen en hoor graag welke stappen ik moet ondernemen.

Groet,
Marjolein
Het betreft een automatisch proces. De ingevulde gegevens zetten wij door naar de klantenservice van de OV-chipkaart. Ik zal jullie signalen doorzetten, maar er is geen storing geweest waardoor ik dit kan verklaren.

ik vind drie personen (mijn vriendin, ik, en Nicolien) in +-een week wel een teken dat er waarschijnlijk iets bij NS fout gegaan is.
Ik heb het per mail gestuurd. Naar de klantenservice. Even reactie afwachten. Anders is er nog een geschillen commissie.
Het betreft een automatisch proces. De ingevulde gegevens zetten wij door naar de klantenservice van de OV-chipkaart. Ik zal jullie signalen doorzetten, maar er is geen storing geweest waardoor ik dit kan verklaren.
Ik heb eind april Een Kids Vrij abonnement aangevraagd voor mijn zoontje met een ov-chipkaart erbij. Samen met mijn man het formulier online ingevuld. Eerst de gegevens van mijn zoon, daarna bij rekeninghouder mijn eigen gegevens.

Toen de kaart binnenkwam, begin mei, zag ik dat er iets niet goed gegaan is. De foto en geboortedatum staat goed, net als de aanhef. Maar op een een of andere manier is mijn naam op de kaart gekomen in plaats van de naam van mijn zoon. En ik weet 100% zeker dat ik dat goed heb ingevuld. En ook zeker minimaal 2x gecontroleerd.

De volgende dag langs gegaan bij de klantenservice op Utrecht, gebeld, gechat en getwitterd. Maar niemand heeft mij kunnen helpen. Ik werd doorverwezen naar ov-chipkaart. Maar ook zij kunnen mij niet helpen en verwezen mij weer door naar u.

Ik heb wel €7,50 voor die kaart betaald. En inmiddels een railrunner moeten kopen, omdat ik de kaart nu niet durf/wil gebruiken. Ik zou graag kosteloos een nieuwe kaart krijgen voor mijn zoon.

Een vriendin van mij, die toen een paar dagen later een kids vrij voor haar kind heeft aangevraagd, heeft precies hetzelfde probleem met de naam. Dit is iets te toevallig om te zeggen dat dit toeval is. Zeker als ik hierboven ook lees dat het fout gegaan is.

Heb inmiddels ook dit als klacht ingediend. Hopelijk gaan ze er nu wel mee aan de slag.

Heb jij al reactie?

Hoi!
Wat fijn dat je reageert op mijn topic!
Ik heb nog prive enkele berichten gewisseld met Erryt NS, maar die beweerd dat ik toch de verkeerde gegevens hebt ingevuld 😏 En de kosten zijn dan toch voor mij.
Waar heb jij de klacht ingediend, dan ga ik dat ook nog doen. Dit is inderdaad iets te toevallig....
Ik heb eind april Een Kids Vrij abonnement aangevraagd voor mijn zoontje met een ov-chipkaart erbij. Samen met mijn man het formulier online ingevuld. Eerst de gegevens van mijn zoon, daarna bij rekeninghouder mijn eigen gegevens.

Toen de kaart binnenkwam, begin mei, zag ik dat er iets niet goed gegaan is. De foto en geboortedatum staat goed, net als de aanhef. Maar op een een of andere manier is mijn naam op de kaart gekomen in plaats van de naam van mijn zoon. En ik weet 100% zeker dat ik dat goed heb ingevuld. En ook zeker minimaal 2x gecontroleerd.

De volgende dag langs gegaan bij de klantenservice op Utrecht, gebeld, gechat en getwitterd. Maar niemand heeft mij kunnen helpen. Ik werd doorverwezen naar ov-chipkaart. Maar ook zij kunnen mij niet helpen en verwezen mij weer door naar u.

Ik heb wel €7,50 voor die kaart betaald. En inmiddels een railrunner moeten kopen, omdat ik de kaart nu niet durf/wil gebruiken. Ik zou graag kosteloos een nieuwe kaart krijgen voor mijn zoon.

Een vriendin van mij, die toen een paar dagen later een kids vrij voor haar kind heeft aangevraagd, heeft precies hetzelfde probleem met de naam. Dit is iets te toevallig om te zeggen dat dit toeval is. Zeker als ik hierboven ook lees dat het fout gegaan is.

Heb inmiddels ook dit als klacht ingediend. Hopelijk gaan ze er nu wel mee aan de slag.

Heb jij al reactie?
Badge +3
Daarom verwijs ik ook naar NS. Je wilt een ov-chipkaart met Kids Vrij, uploadt een foto, vult de naam en geboortedatum in van de persoon voor wie de kaart bedoeld is...

En daarna (wegens minderjarig) je eigen gegevens als contracthouder.

Van TLS/OV-chip hoef je niet veel te verwachten "wij hebben deze gegevens gekregen en maken gewoon twee kaarten"... dus €11 graag per kaart als er iets niet klopt..

En om daarvoor speciaal een Mijn OV-chip account te moeten aanmaken is helemaal van de dolle. Je bestelt iets bij NS en bent geen partij in een geschil met TLS.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, helemaal mee eens. En die gegevens ... tja, als ik heel eerlijk ben vertrouw ik de systemen van NS niet helemaal. Ik zie hier teveel berichten over onjuiste gegevens in accounts, op facturen, op ov-chipkaarten, etc. En op het forum verschijnt natuurlijk maar een fractie van die verhalen.
Badge +3
Ja, dat wel maar dan zou óf NS óf TLS/OV-chip je gewoon gratis van een correcte kaart moeten voorzien. Wat nou €11 betalen omdat er iets niet klopt?

De juiste foto's e.d. heeft NS (die heb je immers geüploaded, met uiteraard de juiste namen of voorletters erbij, want je kende het kunstje van een week eerder voor je andere dochter)

Dus hoe TLS dan aan de gegevens van Nicolien komt en die op een (nee, twee!) kaart zet is mij een raadsel. 🤔
Reputatie 7
Badge +3
Het zou niet de eerste keer zijn dat er bij de aanvraag ergens in het proces site->NS->TLS gegevens door elkaar gehaald worden. Er zijn meerdere voorbeelden van te vinden op het forum.

Hallo Nicolien. en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat dit erg vervelend is, maar wij geven de informatie door die is ingevuld via onze website. Ik had je erg graag geholpen, maar wij kunnen niets aan een OV-chipkaart wijzigen. Wel wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen zodat ik kan nakijken of de gegevens van je dochters bij ons juist in het systeem staan. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag de postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam en geboortedata van jouw dochters.
Ik heb een bericht verstuurd met de gegevens. Ik ben benieuwd.... ☺️

Maar ik heb net nog eens gekeken naar de aanvraagformulieren op de site van de NS voor een Kids vrij abonnement en deze nog eens nagelopen. En ik weet zeker dat ik kids vrij op een nieuwe OV kaart heb aangevraagd. Vervolgens de foto van het juiste kind heb geupload en daarna de gegevens van het kind heb ingevuld. Ik check dat namelijk 5 keer...dat zit nou eenmaal in mijn systeem 😜. En zeker omdat dit een tweeling is. En dat op het laatst mijn gegevens pas gevraagd werden omdat ze minderjarig zijn...
Hallo Nicolien. en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat dit erg vervelend is, maar wij geven de informatie door die is ingevuld via onze website. Ik had je erg graag geholpen, maar wij kunnen niets aan een OV-chipkaart wijzigen. Wel wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen zodat ik kan nakijken of de gegevens van je dochters bij ons juist in het systeem staan. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag de postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam en geboortedata van jouw dochters.


Ik heb een bericht verstuurd met de gegevens. Ik ben benieuwd.... ☺️
Badge +3
Ik verbaas me er ten eerste over dat TLS/OV-chipkaart gewoon €11 durft te vragen als er verkeerde gegevens op (twee) gloednieuwe ov-chipkaarten staan. Dat valt toch gewoon onder garantie? Als je kaart binnen 2 jaar defect raakt krijg je ook gewoon een nieuwe.

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/gegevens-op-kaart-zijn-onjuist.htm

Ten tweede, als je voor je andere kind een week ervoor precies hetzelfde gedaan hebt (en dat dus wel gelukt is), dan is er goede reden om aan te nemen dat NS foute gegevens heeft doorgestuurd!

Bij die opdracht van NS aan TLS hoort jouw naam namelijk niet eens meegestuurd te worden, en al helemaal niet twee keer! Je zit dus nu met 2 kaarten met dezelfde foto en dezelfde geboortedatum (van je dochters) en jouw naam. Dat moet toch opvallen voordat die kaarten (identiek, afgezien van het nummer) sowieso gemaakt worden?

Als het niet anders kan dan via TLS zelf nieuwe kaarten (à €11) aan te vragen dan dient NS deze dus te vergoeden.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals je gemerkt hebt bij het aanschaffen zijn de OV-chipkaarten €7,50. Voor het kids-vrijabonnement betaal je niets.

Wacht even het antwoord van @Erryt NS af en mochten de gegevens wel correct in het systeem van NS staan dan kun je daarna gratis vervanging vragen.
Hallo Nicolien. en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat dit erg vervelend is, maar wij geven de informatie door die is ingevuld via onze website. Ik had je erg graag geholpen, maar wij kunnen niets aan een OV-chipkaart wijzigen. Wel wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen zodat ik kan nakijken of de gegevens van je dochters bij ons juist in het systeem staan. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag de postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam en geboortedata van jouw dochters.
Ik heb overigens voor beide kaarten 7,50 moeten betalen.... (diegene bij de NS aan de telefoon beweerde namelijk dat de kaarten gratis waren...en als het betaalde kaarten waren geweest hadden ze wel iets kunnen doen voor me. Toen zei ik dat ik gewoon betaald heb voor de kaarten, moest ik toch OV Chip bellen. Ze konden bij NS toch opeens niets doen.)

Reageer