beantwoord

Verkeerde foto en naam op OV kaart kinderen



Toon eerste bericht

67 reacties

Badge +3

.

Vergeet niet een melding te doen bij https://autoriteitpersoonsgegevens.nl. Heb zo'n vermoeden dat ook daar de NS laks mee is.

De veroorzaker, NS of Translink, dient zelf een melding te doen bij de autoriteit persoonsgegevens.

In een ander topic heeft Jouke gesteld dat de Persoonsgegevens bij NS in goede handen zijn. We moeten dus maar aannemen dat het nu aan Translink ligt

https://community.ns.nl/mijn-ns-53/mijn-ns-verkeerde-gegevens-38283/index4.html
Het is onduidelijk wat er precies is gebeurd bij de aanvraag van Nicolien. en de twee andere gebruikers die hun situatie hebben gedeeld in dit topic, maar er is genoeg indicatie dat er iets is misgegaan waardoor de naam van de contracthouder terecht is gekomen op de kaart van de kaarthouder. Dit probleem is doorgegeven zodat het verder onderzocht en opgelost kan worden.

Met de gebruikers die dit probleem hebben ervaren is via privégesprekken contact geweest, ze hebben elk een passende oplossing en compensatie gekregen.

Indien je dit probleem zelf ook hebt meegemaakt, neem dan contact op met onze Klantenservice. of laat een reactie achter in dit topic.


Bedankt Stijn NS!
Ha @Skapie84 en @Nicolien. is het inmiddels gelukt bij jullie?

Ik zou begin mei een formulier opgestuurd krijgen om de kaart te laten wijzigen, maar die brief is nooit aangekomen, dus ik moet het nog eens opnieuw gaan proberen. Was even benieuwd of een van jullie inmiddels een tip voor me heeft.

Groetjes en dank alvast!
@Starjo81 @Nicolien. @Skapie84


Toevallig heb ik via een ander kanaal zojuist exact eenzelfde situatie onder ogen gekregen als wat jullie beschrijven. In die conversatie hebben we gegevens gekregen gerelateerd aan de bestelling en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant. In hoeverre dit bij jullie ook het geval is geweest durf ik niet te zeggen, maar om er zeker van te zijn wil ik dit graag laten onderzoeken, waarbij meer voorbeelden enorm kan helpen. Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.


@Starjo81 @Iris NS @Robert B @mrfreeze @Nicolien. @Skapie84@Stijn NS :

Ik vind het bijzonder triest om hier te lezen dat 2 maanden lang gezegd wordt: Nee ligt echt aan jullie. Ja kost € 7,50 maar dan hadden jullie niet zo stom moeten zijn. EN dan nu schrijven:

In die conversatie hebben we gegevens gekregen gerelateerd aan de bestelling en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant.

Maar wat mij nu bovenmatig irriteert is dat NS toch nog een keer extra bewijs wil hebben:

Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.

Deze klanten hebben dat alle meerdere keren gedaan. Hoe kan het dat ze dit nu nog een keer moeten doen en daarbij laat je nog steeds in het midden of het wel de schuld van de NS is. Lijkt mij eerder tijd voor welgemeende excuses en een bloemetje dan dit antwoord.

Ik zou zeggen: ruim eerst jullie interne rotzooi op en ga dan klanten pesten.
In dat andere topic heeft Jouke ook aangegeven dat de NS een groot bedrijf is, met vele werknemers, waardoor er ook fouten gemaakt zullen worden. Deze situatie zal dan hoogstwaarschijnlijk ook veroorzaakt zijn door een menselijke fout.

Ik heb in ieder geval de benodigde gegevens ontvangen van de melder en heb dit doorgestuurd ter onderzoek als een potentieel datalek. Dit zal onderzocht worden en indien nodig doorgegeven aan de autoriteit persoonsgegevens. Meer kan ik er niet over terugkoppelen.
Hoi!

Ik heb toevallig gister 2 nieuwe kaarten aangevraagd met een Kidsvrij abonnement 😏 En weer 2 x 7,50 betaald......
Ik had de reactie van Skapie84 niet gelezen, zie m nu pas... had niet gezien dat deze topic op een 2e pagina verder ging 🙈

Het antwoordt op mijn mail aan de klantenservice van NS was dat ik de passen met het kidsvrij abonnement opnieuw moest aanvragen en dat ik de andere moest annuleren. Kreeg geen kosten vergoed....
Geweldige service en er wordt blijkbaar ook met 2 maten gemeten gezien de mail van Skapie84?!?!


Mij zou alle kosten terug krijgen. Hebbend slechts €3,50 (verschil tussen 7,50 en €11,- terug) wacht nog op de andere )7,50
Badge +3
Ja, dat wel maar dan zou óf NS óf TLS/OV-chip je gewoon gratis van een correcte kaart moeten voorzien. Wat nou €11 betalen omdat er iets niet klopt?

De juiste foto's e.d. heeft NS (die heb je immers geüploaded, met uiteraard de juiste namen of voorletters erbij, want je kende het kunstje van een week eerder voor je andere dochter)

Dus hoe TLS dan aan de gegevens van Nicolien komt en die op een (nee, twee!) kaart zet is mij een raadsel. 🤔
Ik heb eind april Een Kids Vrij abonnement aangevraagd voor mijn zoontje met een ov-chipkaart erbij. Samen met mijn man het formulier online ingevuld. Eerst de gegevens van mijn zoon, daarna bij rekeninghouder mijn eigen gegevens.

Toen de kaart binnenkwam, begin mei, zag ik dat er iets niet goed gegaan is. De foto en geboortedatum staat goed, net als de aanhef. Maar op een een of andere manier is mijn naam op de kaart gekomen in plaats van de naam van mijn zoon. En ik weet 100% zeker dat ik dat goed heb ingevuld. En ook zeker minimaal 2x gecontroleerd.

De volgende dag langs gegaan bij de klantenservice op Utrecht, gebeld, gechat en getwitterd. Maar niemand heeft mij kunnen helpen. Ik werd doorverwezen naar ov-chipkaart. Maar ook zij kunnen mij niet helpen en verwezen mij weer door naar u.

Ik heb wel €7,50 voor die kaart betaald. En inmiddels een railrunner moeten kopen, omdat ik de kaart nu niet durf/wil gebruiken. Ik zou graag kosteloos een nieuwe kaart krijgen voor mijn zoon.

Een vriendin van mij, die toen een paar dagen later een kids vrij voor haar kind heeft aangevraagd, heeft precies hetzelfde probleem met de naam. Dit is iets te toevallig om te zeggen dat dit toeval is. Zeker als ik hierboven ook lees dat het fout gegaan is.

Heb inmiddels ook dit als klacht ingediend. Hopelijk gaan ze er nu wel mee aan de slag.

Heb jij al reactie?
Ik heb eind april Een Kids Vrij abonnement aangevraagd voor mijn zoontje met een ov-chipkaart erbij. Samen met mijn man het formulier online ingevuld. Eerst de gegevens van mijn zoon, daarna bij rekeninghouder mijn eigen gegevens.

Toen de kaart binnenkwam, begin mei, zag ik dat er iets niet goed gegaan is. De foto en geboortedatum staat goed, net als de aanhef. Maar op een een of andere manier is mijn naam op de kaart gekomen in plaats van de naam van mijn zoon. En ik weet 100% zeker dat ik dat goed heb ingevuld. En ook zeker minimaal 2x gecontroleerd.

De volgende dag langs gegaan bij de klantenservice op Utrecht, gebeld, gechat en getwitterd. Maar niemand heeft mij kunnen helpen. Ik werd doorverwezen naar ov-chipkaart. Maar ook zij kunnen mij niet helpen en verwezen mij weer door naar u.

Ik heb wel €7,50 voor die kaart betaald. En inmiddels een railrunner moeten kopen, omdat ik de kaart nu niet durf/wil gebruiken. Ik zou graag kosteloos een nieuwe kaart krijgen voor mijn zoon.

Een vriendin van mij, die toen een paar dagen later een kids vrij voor haar kind heeft aangevraagd, heeft precies hetzelfde probleem met de naam. Dit is iets te toevallig om te zeggen dat dit toeval is. Zeker als ik hierboven ook lees dat het fout gegaan is.

Heb inmiddels ook dit als klacht ingediend. Hopelijk gaan ze er nu wel mee aan de slag.

Heb jij al reactie?

Hoi!
Wat fijn dat je reageert op mijn topic!
Ik heb nog prive enkele berichten gewisseld met Erryt NS, maar die beweerd dat ik toch de verkeerde gegevens hebt ingevuld 😏 En de kosten zijn dan toch voor mij.
Waar heb jij de klacht ingediend, dan ga ik dat ook nog doen. Dit is inderdaad iets te toevallig....
Het betreft een automatisch proces. De ingevulde gegevens zetten wij door naar de klantenservice van de OV-chipkaart. Ik zal jullie signalen doorzetten, maar er is geen storing geweest waardoor ik dit kan verklaren.
Ik heb het per mail gestuurd. Naar de klantenservice. Even reactie afwachten. Anders is er nog een geschillen commissie.
Het betreft een automatisch proces. De ingevulde gegevens zetten wij door naar de klantenservice van de OV-chipkaart. Ik zal jullie signalen doorzetten, maar er is geen storing geweest waardoor ik dit kan verklaren.

ik vind drie personen (mijn vriendin, ik, en Nicolien) in +-een week wel een teken dat er waarschijnlijk iets bij NS fout gegaan is.
Ik heb ook net een kids vrij kaart binnen gekregen voor mijn zoon met mijn naam erop en ik weet ook zeker dat ik het goed ingevuld heb... Zal toch echt een storing geweest zijn!! Ik zou ook graag de juiste kaart willen ontvangen en hoor graag welke stappen ik moet ondernemen.

Groet,
Marjolein
Welkom bij onze NS Community, Starjo81 🙂!

Vreemd dat het bij jou ook mis gegaan is inderdaad. Voor het snelste advies kun je contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Er kan dan door mijn collega worden gekeken of het in ons systeem wel of niet goed staat en wat je daarna dan het beste kan doen.
Het NS Facebook team zegt:

Hi Marjolein,

Wat een stomme fout! Zou je hierover willen informeren bij http://bit.ly/1bdwLTy, zij produceren de kaarten en kunnen je dus een nieuwe toesturen met de juiste naam.

Met vriendelijke groet, Miri

Dussss ik ga het ook nog eens proberen bij de andere partij.

(Ik zou NS wel adviseren om zelf ook uit te zoeken wat hier mis gaat... NS is er ook bij gebaat dat dit niet nog vaker gebeurt lijkt me...)
Ah het doorverwijzen als standaard reactie!

Ovchipkaart zal je terug sturen naar de NS aangezien zijn puur printen wat de NS aanlevert. Dus tenzij de NS je ook bewijs meegegeven heeft dat ze het goed aangeleverd hebben zal je straks weer terug zijn bij de NS.

En als de NS het wel goed aangeleverd heeft, dan is het netjes als de NS dit opneemt met ovchipkaart.nl ipv de klant door te wijzen naar een onderaannemer waar de klant niet mee te maken heeft.

Reageer