Verkeerde foto en naam op OV kaart kinderen | NS Community
beantwoord

Verkeerde foto en naam op OV kaart kinderen


Ik heb 2 OV chipkaarten aangevraagd voor onze tweelingdochters (7jr) met Kids Vrij erop. Op de kaarten die ik ontvang staat op beide dezelfde foto van 1 dochter en de naam van mij staat eronder. Alleen zijn de geboortedata zijn correct.
Ik weet zeker dat ik 2 verschillende foto's heb geupload en dat ik bij de gegevens van de kaarthouder de juiste gegevens van de kinderen heb ingevuld (en zeker niet mijn naam). Ik heb mijn naam later moeten invullen als ouder omdat de kinderen minderjarig zijn. Ik heb geen bevestigingsmail gehad met welke gegevens er zijn ingevuld, dus ik heb dat niet op papier.
Ik heb met de NS gebeld en die sturen me door naar de OVchipkaart. Nu moet ik 11 euro per kaart gaan betalen om de gegevens te laten wijzigen.Nu wilde ik weten welke gegevens ik precies heb ingevuld, maar dat kunnen ze bij de OV chipkaart niet zien omdat ik het via de NS site heb aangevraagd. Wellicht gaat het mis met het sturen van de gegevens van de NS site naar OV chipkaart?
Ik heb al een Mijn NS account waarbij de kidsvrij passen gekoppeld zijn (dat gaat overigens automatisch omdat ik mijn gegevens als ouder ook moet invullen. Die waren blijkbaar wel juist) Nu moet ik ook weer een account aanmaken op de OV chip website zeiden ze aan de telefoon...?!?
Graag zou ik willen weten wat er mis is gegaan met mijn aanvraag. En 2 nieuwe kaarten voor mijn tweelingdochters... ;-)
(De aanvraag van onze oudste dochter (10 jr) voor een Kids Vrij en een OV chipkaart die ik een week eerder gedaan had is overigens wel goed gegaan...)
icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 July 2019, 20:09

Bekijk origineel

67 reacties

Ik heb overigens voor beide kaarten 7,50 moeten betalen.... (diegene bij de NS aan de telefoon beweerde namelijk dat de kaarten gratis waren...en als het betaalde kaarten waren geweest hadden ze wel iets kunnen doen voor me. Toen zei ik dat ik gewoon betaald heb voor de kaarten, moest ik toch OV Chip bellen. Ze konden bij NS toch opeens niets doen.)
Hallo Nicolien. en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat dit erg vervelend is, maar wij geven de informatie door die is ingevuld via onze website. Ik had je erg graag geholpen, maar wij kunnen niets aan een OV-chipkaart wijzigen. Wel wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen zodat ik kan nakijken of de gegevens van je dochters bij ons juist in het systeem staan. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag de postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam en geboortedata van jouw dochters.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals je gemerkt hebt bij het aanschaffen zijn de OV-chipkaarten €7,50. Voor het kids-vrijabonnement betaal je niets.

Wacht even het antwoord van @Erryt NS af en mochten de gegevens wel correct in het systeem van NS staan dan kun je daarna gratis vervanging vragen.
Badge +3
Ik verbaas me er ten eerste over dat TLS/OV-chipkaart gewoon €11 durft te vragen als er verkeerde gegevens op (twee) gloednieuwe ov-chipkaarten staan. Dat valt toch gewoon onder garantie? Als je kaart binnen 2 jaar defect raakt krijg je ook gewoon een nieuwe.

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/gegevens-op-kaart-zijn-onjuist.htm

Ten tweede, als je voor je andere kind een week ervoor precies hetzelfde gedaan hebt (en dat dus wel gelukt is), dan is er goede reden om aan te nemen dat NS foute gegevens heeft doorgestuurd!

Bij die opdracht van NS aan TLS hoort jouw naam namelijk niet eens meegestuurd te worden, en al helemaal niet twee keer! Je zit dus nu met 2 kaarten met dezelfde foto en dezelfde geboortedatum (van je dochters) en jouw naam. Dat moet toch opvallen voordat die kaarten (identiek, afgezien van het nummer) sowieso gemaakt worden?

Als het niet anders kan dan via TLS zelf nieuwe kaarten (à €11) aan te vragen dan dient NS deze dus te vergoeden.
Hallo Nicolien. en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat dit erg vervelend is, maar wij geven de informatie door die is ingevuld via onze website. Ik had je erg graag geholpen, maar wij kunnen niets aan een OV-chipkaart wijzigen. Wel wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen zodat ik kan nakijken of de gegevens van je dochters bij ons juist in het systeem staan. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag de postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam en geboortedata van jouw dochters.


Ik heb een bericht verstuurd met de gegevens. Ik ben benieuwd.... ☺️

Hallo Nicolien. en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat dit erg vervelend is, maar wij geven de informatie door die is ingevuld via onze website. Ik had je erg graag geholpen, maar wij kunnen niets aan een OV-chipkaart wijzigen. Wel wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen zodat ik kan nakijken of de gegevens van je dochters bij ons juist in het systeem staan. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag de postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam en geboortedata van jouw dochters.
Ik heb een bericht verstuurd met de gegevens. Ik ben benieuwd.... ☺️

Maar ik heb net nog eens gekeken naar de aanvraagformulieren op de site van de NS voor een Kids vrij abonnement en deze nog eens nagelopen. En ik weet zeker dat ik kids vrij op een nieuwe OV kaart heb aangevraagd. Vervolgens de foto van het juiste kind heb geupload en daarna de gegevens van het kind heb ingevuld. Ik check dat namelijk 5 keer...dat zit nou eenmaal in mijn systeem 😜. En zeker omdat dit een tweeling is. En dat op het laatst mijn gegevens pas gevraagd werden omdat ze minderjarig zijn...
Reputatie 7
Badge +3
Het zou niet de eerste keer zijn dat er bij de aanvraag ergens in het proces site->NS->TLS gegevens door elkaar gehaald worden. Er zijn meerdere voorbeelden van te vinden op het forum.
Badge +3
Ja, dat wel maar dan zou óf NS óf TLS/OV-chip je gewoon gratis van een correcte kaart moeten voorzien. Wat nou €11 betalen omdat er iets niet klopt?

De juiste foto's e.d. heeft NS (die heb je immers geüploaded, met uiteraard de juiste namen of voorletters erbij, want je kende het kunstje van een week eerder voor je andere dochter)

Dus hoe TLS dan aan de gegevens van Nicolien komt en die op een (nee, twee!) kaart zet is mij een raadsel. 🤔
Reputatie 7
Badge +3
Ja, helemaal mee eens. En die gegevens ... tja, als ik heel eerlijk ben vertrouw ik de systemen van NS niet helemaal. Ik zie hier teveel berichten over onjuiste gegevens in accounts, op facturen, op ov-chipkaarten, etc. En op het forum verschijnt natuurlijk maar een fractie van die verhalen.
Badge +3
Daarom verwijs ik ook naar NS. Je wilt een ov-chipkaart met Kids Vrij, uploadt een foto, vult de naam en geboortedatum in van de persoon voor wie de kaart bedoeld is...

En daarna (wegens minderjarig) je eigen gegevens als contracthouder.

Van TLS/OV-chip hoef je niet veel te verwachten "wij hebben deze gegevens gekregen en maken gewoon twee kaarten"... dus €11 graag per kaart als er iets niet klopt..

En om daarvoor speciaal een Mijn OV-chip account te moeten aanmaken is helemaal van de dolle. Je bestelt iets bij NS en bent geen partij in een geschil met TLS.
Ik heb eind april Een Kids Vrij abonnement aangevraagd voor mijn zoontje met een ov-chipkaart erbij. Samen met mijn man het formulier online ingevuld. Eerst de gegevens van mijn zoon, daarna bij rekeninghouder mijn eigen gegevens.

Toen de kaart binnenkwam, begin mei, zag ik dat er iets niet goed gegaan is. De foto en geboortedatum staat goed, net als de aanhef. Maar op een een of andere manier is mijn naam op de kaart gekomen in plaats van de naam van mijn zoon. En ik weet 100% zeker dat ik dat goed heb ingevuld. En ook zeker minimaal 2x gecontroleerd.

De volgende dag langs gegaan bij de klantenservice op Utrecht, gebeld, gechat en getwitterd. Maar niemand heeft mij kunnen helpen. Ik werd doorverwezen naar ov-chipkaart. Maar ook zij kunnen mij niet helpen en verwezen mij weer door naar u.

Ik heb wel €7,50 voor die kaart betaald. En inmiddels een railrunner moeten kopen, omdat ik de kaart nu niet durf/wil gebruiken. Ik zou graag kosteloos een nieuwe kaart krijgen voor mijn zoon.

Een vriendin van mij, die toen een paar dagen later een kids vrij voor haar kind heeft aangevraagd, heeft precies hetzelfde probleem met de naam. Dit is iets te toevallig om te zeggen dat dit toeval is. Zeker als ik hierboven ook lees dat het fout gegaan is.

Heb inmiddels ook dit als klacht ingediend. Hopelijk gaan ze er nu wel mee aan de slag.

Heb jij al reactie?
Ik heb eind april Een Kids Vrij abonnement aangevraagd voor mijn zoontje met een ov-chipkaart erbij. Samen met mijn man het formulier online ingevuld. Eerst de gegevens van mijn zoon, daarna bij rekeninghouder mijn eigen gegevens.

Toen de kaart binnenkwam, begin mei, zag ik dat er iets niet goed gegaan is. De foto en geboortedatum staat goed, net als de aanhef. Maar op een een of andere manier is mijn naam op de kaart gekomen in plaats van de naam van mijn zoon. En ik weet 100% zeker dat ik dat goed heb ingevuld. En ook zeker minimaal 2x gecontroleerd.

De volgende dag langs gegaan bij de klantenservice op Utrecht, gebeld, gechat en getwitterd. Maar niemand heeft mij kunnen helpen. Ik werd doorverwezen naar ov-chipkaart. Maar ook zij kunnen mij niet helpen en verwezen mij weer door naar u.

Ik heb wel €7,50 voor die kaart betaald. En inmiddels een railrunner moeten kopen, omdat ik de kaart nu niet durf/wil gebruiken. Ik zou graag kosteloos een nieuwe kaart krijgen voor mijn zoon.

Een vriendin van mij, die toen een paar dagen later een kids vrij voor haar kind heeft aangevraagd, heeft precies hetzelfde probleem met de naam. Dit is iets te toevallig om te zeggen dat dit toeval is. Zeker als ik hierboven ook lees dat het fout gegaan is.

Heb inmiddels ook dit als klacht ingediend. Hopelijk gaan ze er nu wel mee aan de slag.

Heb jij al reactie?

Hoi!
Wat fijn dat je reageert op mijn topic!
Ik heb nog prive enkele berichten gewisseld met Erryt NS, maar die beweerd dat ik toch de verkeerde gegevens hebt ingevuld 😏 En de kosten zijn dan toch voor mij.
Waar heb jij de klacht ingediend, dan ga ik dat ook nog doen. Dit is inderdaad iets te toevallig....
Het betreft een automatisch proces. De ingevulde gegevens zetten wij door naar de klantenservice van de OV-chipkaart. Ik zal jullie signalen doorzetten, maar er is geen storing geweest waardoor ik dit kan verklaren.
Ik heb het per mail gestuurd. Naar de klantenservice. Even reactie afwachten. Anders is er nog een geschillen commissie.
Het betreft een automatisch proces. De ingevulde gegevens zetten wij door naar de klantenservice van de OV-chipkaart. Ik zal jullie signalen doorzetten, maar er is geen storing geweest waardoor ik dit kan verklaren.

ik vind drie personen (mijn vriendin, ik, en Nicolien) in +-een week wel een teken dat er waarschijnlijk iets bij NS fout gegaan is.
Ik heb ook net een kids vrij kaart binnen gekregen voor mijn zoon met mijn naam erop en ik weet ook zeker dat ik het goed ingevuld heb... Zal toch echt een storing geweest zijn!! Ik zou ook graag de juiste kaart willen ontvangen en hoor graag welke stappen ik moet ondernemen.

Groet,
Marjolein
Welkom bij onze NS Community, Starjo81 🙂!

Vreemd dat het bij jou ook mis gegaan is inderdaad. Voor het snelste advies kun je contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Er kan dan door mijn collega worden gekeken of het in ons systeem wel of niet goed staat en wat je daarna dan het beste kan doen.
Het NS Facebook team zegt:

Hi Marjolein,

Wat een stomme fout! Zou je hierover willen informeren bij http://bit.ly/1bdwLTy, zij produceren de kaarten en kunnen je dus een nieuwe toesturen met de juiste naam.

Met vriendelijke groet, Miri

Dussss ik ga het ook nog eens proberen bij de andere partij.

(Ik zou NS wel adviseren om zelf ook uit te zoeken wat hier mis gaat... NS is er ook bij gebaat dat dit niet nog vaker gebeurt lijkt me...)
Ah het doorverwijzen als standaard reactie!

Ovchipkaart zal je terug sturen naar de NS aangezien zijn puur printen wat de NS aanlevert. Dus tenzij de NS je ook bewijs meegegeven heeft dat ze het goed aangeleverd hebben zal je straks weer terug zijn bij de NS.

En als de NS het wel goed aangeleverd heeft, dan is het netjes als de NS dit opneemt met ovchipkaart.nl ipv de klant door te wijzen naar een onderaannemer waar de klant niet mee te maken heeft.
Badge +3
Het NS Facebook team zegt:

Hi Marjolein,

Wat een stomme fout! Zou je hierover willen informeren bij http://bit.ly/1bdwLTy, zij produceren de kaarten en kunnen je dus een nieuwe toesturen met de juiste naam.

Dat willen en kunnen ze best doen, maar daarvoor rekenen ze dus wél steevast €11 per kaart (want... geautomatiseerd proces, en hun klantenservice is maar beperkt bereibaar).

Aangezien de fout niet bij jou ligt lijkt het me niet nodig om dat voor te gaan schieten en later bij de NS terug te moeten gaan vragen, hoe goed ze dat ook uitkomt. Dat is werkverschaffing voor zowel jou als de klantenservice.

NS moet gewoon een nieuwe order inschieten voor die kaart (na controle gegevens) en dan ben jij ook klaar (afgezien van eventuele Railrunners claimen).
Ik heb het per mail gestuurd. Naar de klantenservice. Even reactie afwachten. Anders is er nog een geschillen commissie.
Heb je al iets gehoord van je mail naar de klantenservice?
Ik heb op 17-05 een mail gestuurd (bevestiging ontvangen) en 24-5 een standaard mail gekregen met excuses dat ze mijn mail niet binnen 5 dagen hebben kunnen beantwoorden.Daarna niets meer gehoord.....
Welkom bij onze NS Community, Starjo81 🙂!

Vreemd dat het bij jou ook mis gegaan is inderdaad. Voor het snelste advies kun je contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Er kan dan door mijn collega worden gekeken of het in ons systeem wel of niet goed staat en wat je daarna dan het beste kan doen.

Zoals je hierboven kan lezen heb ik al telefonisch contact gehad. Via privé bericht met Erryt NS, die geeft aan dat het verkeerd in het systeem staat. Maar ik weet zeker, net zoals Skapie84, haar vriendin en Starjo81, dat het goed is ingevuld. Heb dus ook inmiddels een mail naar de klantenservice gestuur op 17-05 waar ik tot op heden geen antwoord op heb gehad.
Weet niet wat ik nog meer moet ondernemen om kosteloos nieuwe kaarten te krijgen voor mijn tweeling! 🤔
Het NS Facebook team zegt:

Hi Marjolein,

Wat een stomme fout! Zou je hierover willen informeren bij http://bit.ly/1bdwLTy, zij produceren de kaarten en kunnen je dus een nieuwe toesturen met de juiste naam.

Met vriendelijke groet, Miri

Dussss ik ga het ook nog eens proberen bij de andere partij.

(Ik zou NS wel adviseren om zelf ook uit te zoeken wat hier mis gaat... NS is er ook bij gebaat dat dit niet nog vaker gebeurt lijkt me...)

Heb jij al succes gehad met het aanvragen van een kosteloze nieuwe juiste kaart?
Beste NS,

Zouden jullie nu eens een keer jullie verantwoordelijkheid willen oppakken en als de wiedeweerga een oplossing voor Nicolien willen presenteren.

Ik word erg moe dat dit soort topics in een maand niet opgelost kunnen worden. Zoals mijn chef altijd zei: We kunnen mannetjes op de maan laten landen. Het moet toch ook mogelijk zijn om binnen 3 weken juiste kaarten te fabriceren.

En ja ik heb ook echt mijn gerede twijfels over de stand van ICT binnen de NS.

Ik noem een paar zaken:

  • Niet automatisch kunnen verlengen van maandabonnement,
  • Storingen met het ophalen van e-tickets
  • Niet kunnen inloggen bij MijnNS
  • Onterecht registeren van een toeslag op trajecten waar geen toeslag geldt (Den Haag-Venlo)
Het is m.i. dus helemaal niet vreemd dat er zaken verhaspeld worden bij een aanvraag.

Graag actie.
Ik kan helaas niets voor Nicolien doen anders had ik dat graag gedaan. Wij maken en verstrekken geen OV-chipkaarten.

Reageer