Verkeerde foto en naam op OV kaart kinderen | NS Community
beantwoord

Verkeerde foto en naam op OV kaart kinderen


Ik heb 2 OV chipkaarten aangevraagd voor onze tweelingdochters (7jr) met Kids Vrij erop. Op de kaarten die ik ontvang staat op beide dezelfde foto van 1 dochter en de naam van mij staat eronder. Alleen zijn de geboortedata zijn correct.
Ik weet zeker dat ik 2 verschillende foto's heb geupload en dat ik bij de gegevens van de kaarthouder de juiste gegevens van de kinderen heb ingevuld (en zeker niet mijn naam). Ik heb mijn naam later moeten invullen als ouder omdat de kinderen minderjarig zijn. Ik heb geen bevestigingsmail gehad met welke gegevens er zijn ingevuld, dus ik heb dat niet op papier.
Ik heb met de NS gebeld en die sturen me door naar de OVchipkaart. Nu moet ik 11 euro per kaart gaan betalen om de gegevens te laten wijzigen.Nu wilde ik weten welke gegevens ik precies heb ingevuld, maar dat kunnen ze bij de OV chipkaart niet zien omdat ik het via de NS site heb aangevraagd. Wellicht gaat het mis met het sturen van de gegevens van de NS site naar OV chipkaart?
Ik heb al een Mijn NS account waarbij de kidsvrij passen gekoppeld zijn (dat gaat overigens automatisch omdat ik mijn gegevens als ouder ook moet invullen. Die waren blijkbaar wel juist) Nu moet ik ook weer een account aanmaken op de OV chip website zeiden ze aan de telefoon...?!?
Graag zou ik willen weten wat er mis is gegaan met mijn aanvraag. En 2 nieuwe kaarten voor mijn tweelingdochters... ;-)
(De aanvraag van onze oudste dochter (10 jr) voor een Kids Vrij en een OV chipkaart die ik een week eerder gedaan had is overigens wel goed gegaan...)
icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 July 2019, 20:09

Bekijk origineel

67 reacties

Ik kan helaas niets voor Nicolien doen anders had ik dat graag gedaan. Wij maken en verstrekken geen OV-chipkaarten.
Dat doen jullie wel, als een klant in de webshop bij de NS, een NS abonnement afsluit dan komt er een brief met de informatie van de NS met de kaart bij de klant. De OV-chipkaart is de drager van het product uit de webshop van de NS.
Dat jullie het bedrijf OV-chipkaart.nl inschakelen voor het vervaardigen maakt niet uit, het is sowieso niet netjes om een klant door te verwijzen naar een onderaannemer.

Als ik software koop in een winkel en de DVD waarop deze geleverd wordt is kapot dan wordt ik ook niet doorgestuurd naar de leverancier van de DVD maar kan ik gewoon in de winkel terug waar ik de software gekocht hebt.
Ik heb nog geen bevredigend antwoord. Kan nieuwe kaart aanvragen bij ov-chip. En de 7,50 van ns terug krijgen, maar nieuwe kaart kost €12. Dus dekt niet alles. Ben nog niet tevreden. En idd, de 5 dagen reactie op mail redden ze elke keer niet, waardoor er veel te veel tijd overheen gaat. Telefonisch doen ze geen bevestiging van toezeggingen op papier (zoals bv geld terug) en mag je eerst een uur in de wacht hangen. Alsof ik daar tijd voor heb...
Badge +3
Een kaartvervanging (duplicaat) kost inderdaad € 11,- en dat rekenen ze (TLS/OV-chipkaart) bij verloren/gestolen/defect maar dus ook bij 'gegevens op de kaart onjuist'.

NS zou dat duidelijker moeten communiceren, dus gewoon zeggen dat je de foute kaart moet beëindigen en een nieuwe moet aanvragen voor € 7,50 (evt. inclusief abonnement dus vanuit de NS omgeving/bestelpagina).

Die kosten krijg je dan vergoed. Of gewoon niet moeilijk doen en die € 11,- vergoeden.
Dir was de reactie; lijkt me duidelijk dat ze willen dat ik de nieuwe kaart bij ov-chipkaart aanvraag.

”Hartelijk dank voor uw e-mail. Allereerst bied ik u mijn excuses aan voor de late beantwoording.
Graag reageer ik op uw e-mail waarin u aangeeft een nieuw ov - chipkaart te willen aanvragen voor uw zoon omdat per abuis uw gegevens op zijn kaart zijn terecht gekomen.
Het product ov - chipkaart is van de ov - chipkaart klantenservice en niet van de Nederlandse Spoorwegen. Ik kan ook niet van hieruit zorgen dat er een nieuwe kaart wordt toegestuurd met de juiste gegevens zodat er wel met de kaart gereisd kan worden.
U dient de huidige kaart te blokkeren bij de ov - chipkaart klantenservice. Daar kunt u ook een nieuwe aanvragen. Normaal gesproken is de ov - chipkaart gratis. Helaas is dat nu niet het geval. U dient nu wel € 7,50 te betalen. Uiteraard gaat u deze kosten vergoed krijgen. Binnen 3 weken staat er €7,50 bijgeschreven op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community (www.ns.nl/community). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice (www.ns.nl/klantenservice). We staan dag en nacht voor u klaar.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.”
Ik snap dat je liever een ander antwoord had gekregen, maar die kan ik helaas niet geven.
Badge +3
Zie vooral ook dit topic over precies hetzelfde.

Het is dus een structureel probleem waar NS (en dus niet jij) iets aan moet doen. Je gaat toch niet bij een foto en geboortedatum van iemand anders jouw naam zetten?

Voor @Erryt NS vraag even hoe @Stijn NS dat dan opgelost heeft, en doe hetzelfde voor @Skapie84 🤔
Ha @Skapie84 en @Nicolien. is het inmiddels gelukt bij jullie?

Ik zou begin mei een formulier opgestuurd krijgen om de kaart te laten wijzigen, maar die brief is nooit aangekomen, dus ik moet het nog eens opnieuw gaan proberen. Was even benieuwd of een van jullie inmiddels een tip voor me heeft.

Groetjes en dank alvast!
Hoi!

Ik heb toevallig gister 2 nieuwe kaarten aangevraagd met een Kidsvrij abonnement 😏 En weer 2 x 7,50 betaald......
Ik had de reactie van Skapie84 niet gelezen, zie m nu pas... had niet gezien dat deze topic op een 2e pagina verder ging 🙈
Het antwoordt op mijn mail aan de klantenservice van NS was dat ik de passen met het kidsvrij abonnement opnieuw moest aanvragen en dat ik de andere moest annuleren. Kreeg geen kosten vergoed....
Geweldige service en er wordt blijkbaar ook met 2 maten gemeten gezien de mail van Skapie84?!?!
@Starjo81 @Nicolien. @Skapie84
Toevallig heb ik via een ander kanaal zojuist exact eenzelfde situatie onder ogen gekregen als wat jullie beschrijven. In die conversatie hebben we gegevens gekregen gerelateerd aan de bestelling en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant. In hoeverre dit bij jullie ook het geval is geweest durf ik niet te zeggen, maar om er zeker van te zijn wil ik dit graag laten onderzoeken, waarbij meer voorbeelden enorm kan helpen. Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.
Reputatie 7
Badge +3
https://www.youtube.com/watch?v=Uz1Jwyxd4tE
😉
@Starjo81 @Nicolien. @Skapie84

Toevallig heb ik via een ander kanaal zojuist exact eenzelfde situatie onder ogen gekregen als wat jullie beschrijven. In die conversatie hebben we gegevens gekregen gerelateerd aan de bestelling en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant. In hoeverre dit bij jullie ook het geval is geweest durf ik niet te zeggen, maar om er zeker van te zijn wil ik dit graag laten onderzoeken, waarbij meer voorbeelden enorm kan helpen. Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.

Ik heb een privebericht gestuurd ☺️
@Starjo81 @Nicolien. @Skapie84


Toevallig heb ik via een ander kanaal zojuist exact eenzelfde situatie onder ogen gekregen als wat jullie beschrijven. In die conversatie hebben we gegevens gekregen gerelateerd aan de bestelling en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant. In hoeverre dit bij jullie ook het geval is geweest durf ik niet te zeggen, maar om er zeker van te zijn wil ik dit graag laten onderzoeken, waarbij meer voorbeelden enorm kan helpen. Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.


@Starjo81 @Iris NS @Robert B @mrfreeze @Nicolien. @Skapie84@Stijn NS :

Ik vind het bijzonder triest om hier te lezen dat 2 maanden lang gezegd wordt: Nee ligt echt aan jullie. Ja kost € 7,50 maar dan hadden jullie niet zo stom moeten zijn. EN dan nu schrijven:

In die conversatie hebben we gegevens gekregen gerelateerd aan de bestelling en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant.

Maar wat mij nu bovenmatig irriteert is dat NS toch nog een keer extra bewijs wil hebben:

Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.

Deze klanten hebben dat alle meerdere keren gedaan. Hoe kan het dat ze dit nu nog een keer moeten doen en daarbij laat je nog steeds in het midden of het wel de schuld van de NS is. Lijkt mij eerder tijd voor welgemeende excuses en een bloemetje dan dit antwoord.

Ik zou zeggen: ruim eerst jullie interne rotzooi op en ga dan klanten pesten.
Hoi!

Ik heb toevallig gister 2 nieuwe kaarten aangevraagd met een Kidsvrij abonnement 😏 En weer 2 x 7,50 betaald......
Ik had de reactie van Skapie84 niet gelezen, zie m nu pas... had niet gezien dat deze topic op een 2e pagina verder ging 🙈

Het antwoordt op mijn mail aan de klantenservice van NS was dat ik de passen met het kidsvrij abonnement opnieuw moest aanvragen en dat ik de andere moest annuleren. Kreeg geen kosten vergoed....
Geweldige service en er wordt blijkbaar ook met 2 maten gemeten gezien de mail van Skapie84?!?!


Mij zou alle kosten terug krijgen. Hebbend slechts €3,50 (verschil tussen 7,50 en €11,- terug) wacht nog op de andere )7,50
Ja, helemaal mee eens. En die gegevens ... tja, als ik heel eerlijk ben vertrouw ik de systemen van NS niet helemaal. Ik zie hier teveel berichten over onjuiste gegevens in accounts, op facturen, op ov-chipkaarten, etc. En op het forum verschijnt natuurlijk maar een fractie van die verhalen.


Hi mrfreeze: Je wantrouwen was weer helemaal terecht zo is gebleken

@Starjo81 @Nicolien. @Skapie84



Toevallig heb ik via een ander kanaal zojuist exact eenzelfde situatie onder ogen gekregen als wat jullie beschrijven. In die conversatie hebben we gegevens gekregen gerelateerd aan de bestelling en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant. In hoeverre dit bij jullie ook het geval is geweest durf ik niet te zeggen, maar om er zeker van te zijn wil ik dit graag laten onderzoeken, waarbij meer voorbeelden enorm kan helpen. Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.
@Starjo81 @Iris NS @Robert B @mrfreeze @Nicolien. @Skapie84@Stijn NS :

Ik vind het bijzonder triest om hier te lezen dat 2 maanden lang gezegd wordt: Nee ligt echt aan jullie. Ja kost € 7,50 maar dan hadden jullie niet zo stom moeten zijn. EN dan nu schrijven:

In die conversatie hebben we gegevens gekregen gerelateerd aan de bestelling en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant.

Maar wat mij nu bovenmatig irriteert is dat NS toch nog een keer extra bewijs wil hebben:

Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.

Deze klanten hebben dat alle meerdere keren gedaan. Hoe kan het dat ze dit nu nog een keer moeten doen en daarbij laat je nog steeds in het midden of het wel de schuld van de NS is. Lijkt mij eerder tijd voor welgemeende excuses en een bloemetje dan dit antwoord.

Ik zou zeggen: ruim eerst jullie interne rotzooi op en ga dan klanten pesten.



Misschien dat @Denice NS hier toch een reactie op wil geven. Stijn vond het gisteren blijkbaar niet nodig.
Ik had er geen reactie op gegeven omdat er geen reactie nodig was. Je hebt je mening gedeeld en dat mag ook zeker op onze community. Dat houdt niet in dat wij op elke reactie van jou een antwoord verplicht zijn.

Gezien je het blijkbaar zo hoog hebt zitten dat je het nodig vind om ons hier dagelijks over te na te vragen, bij deze dan alsnog.

Ik vraag de gegevens nogmaals uit omdat ik die gegevens nog niet eerder heb ontvangen. Het is leuk en aardig dat er via andere kanalen ook al eerder contact is geweest, maar daardoor heb ik die gegevens niet ook al ontvangen. En ja, Erryt heeft Nicolien eerder geholpen, maar hij is momenteel afwezig en ik heb geen inzage in zijn privéberichten met Nicolien. Wat hij verder heeft bekeken en hoe hij tot zijn conclusie is gekomen weet ik dus ook niet. De gegevens van een klant wordt niet bij elk contact gedeeld met alle medewerkers van NS, maar het lijkt mij dat je je dit zelf ook wel kan bedenken.

Volgens mij heb ik in mijn vorige bericht duidelijk aangegeven dat het in de situatie die ik via het andere kanaal onder ogen heb gekregen ging om een naamswijziging aan onze kant:
en daaruit lijkt het erop dat er toch sprake zou zijn van een naamswijziging aan onze kant.
In hoeverre dat ook werkelijk het geval is bij de drie situaties uit dit topic weet ik nog niet omdat ik die gegevens nog niet heb kunnen inzien. Daarom wil ik dit eerst uitzoeken voordat ik conclusies ga trekken. Op basis van aannames komt niemand verder.

Als het geval blijkt te zijn dat er in de situaties uit dit topic een foutieve wijziging aan onze kant is uitgevoerd, dan kun je er van uit gaan dat ik voor een passende oplossing zal zorgen, inclusief een excuses. Hoe we dit oppakken is echter niet aan jou om je mee bezig te houden, als Starjo81, Nicolien. en Skapie84 daar niet tevreden mee zijn kunnen ze dat prima zelf aangeven.

Tot slot nog even dit: Je bent nog niet zo lang actief op de Community, dus wellicht dat je de intentie van de Moderators verkeerd hebt begrepen. Wij doen echter dit werk omdat we graag klanten willen helpen. Onze mogelijkheden zijn daarin uiteraard beperkt, gezien we minimale invloed hebben op dingen als beleidskeuzes en wij ons ook aan regels en richtlijnen horen te houden. Kritiek op de NS als bedrijf is daarom prima en we zullen ons best doen om die feedback ook door te spelen.

Je kunt er echter van uit gaan dat wij als Moderators ons stinkende best doen om iedereen hier zo goed mogelijk te helpen. En ja, wij zijn ook mensen, wij kunnen ook fouten maken. Maar berichten zoals die van gisteren waarin je ons aanvalt, op het moment dat ik zelfs aangeef om alsnog tot een oplossing te komen terwijl er in eerste instantie aangegeven is dat we niets kunnen doen, werken ontzettend demotiverend. Dat je dat even weet.
Beste Stijn,

Je stelt onderstaande

Ik vraag de gegevens nogmaals uit omdat ik die gegevens nog niet eerder heb ontvangen. Het is leuk en aardig dat er via andere kanalen ook al eerder contact is geweest, maar daardoor heb ik die gegevens niet ook al ontvangen. En ja, Erryt heeft Nicolien eerder geholpen, maar hij is momenteel afwezig en ik heb geen inzage in zijn privéberichten met Nicolien. Wat hij verder heeft bekeken en hoe hij tot zijn conclusie is gekomen weet ik dus ook niet. De gegevens van een klant wordt niet bij elk contact gedeeld met alle medewerkers van NS, maar het lijkt mij dat je je dit zelf ook wel kan bedenken.

Ik zelf vind dit echt volkomen onlogisch ingericht. Ik en met mij velen gaan ervan uit dat het bij jullie één grote database is waar iedereen alle posts kan zien. Dat dit niet zo is, verbaast mij hogelijk. Het betekent immers dat als een medewerker langdurig ziek is topics weer helemaal opnieuw gevoerd dienen te worden. Lijkt mij niet echt handig. In dit topic werd in alle toonaarden ontkent dat het probleem bij NS lag.
Na 2 maanden zijn jullie er blijkbaar nu achter gekomen dat het wel bij jullie ligt. Topicstarter heeft al een aantal malen gegevens met jullie gedeeld en kan dit nu dus weer opnieuw doen. Ik zou er heel erg moedeloos worden. (Reactie kan natuurlijk wel enige tijd uitblijven ivm vakanties e.d.).

Ik heb overigens al aangegeven dat ik niet nieuw hier ben, maar al ongeveer 300 bijdragen in een eerder "leven" heb bijgedragen. Het topic "Sloterdijk", iets waar ook nu nog geen enkel schot in zit overigens heeft mij toentertijd doen besluiten om op dit forum af te haken.

Ik heb helaas voor jou bij klantenservice een heel ander idee dan hetgeen hier gepresenteerd wordt. Ik neem onmiddelljk aan dat jij je stinkende best doet, maar dan neem ik maar aan dat je niet ondersteunt wordt door je organisatie want echt klantenservice kan veel beter.

Met vriendelijke groet,
Henk L.
Ik zelf vind dit echt volkomen onlogisch ingericht. Ik en met mij velen gaan ervan uit dat het bij jullie één grote database is waar iedereen alle posts kan zien. Dat dit niet zo is, verbaast mij hogelijk. Het betekent immers dat als een medewerker langdurig ziek is topics weer helemaal opnieuw gevoerd dienen te worden. Lijkt mij niet echt handig.

Alle openbaar geplaatste berichten kunnen we inzien, net zoals jij dat kan. Daar worden echter geen persoonlijke gegevens in gestuurd. Dat gaat via een privébericht en die berichten zijn, zoals de naam ook al aangeeft, privé. Ik kan geen privéberichten inzien die gevoerd zijn tussen twee andere personen / accounts. Zonder dat ik die gegevens heb waarmee ik iemand kan opzoeken in ons klantenbestand, kan ik vervolgens ook niet inzien of die persoon contact heeft opgenomen via een ander kanaal. Puur aan de hand van een gebruikersnaam kan ik niet magisch inzien dat iemand gebeld heeft.

In het geval dat een Moderator langdurig afwezig is en een bepaald topic overgenomen moet krijgen, dan zullen we ervoor zorgen dat alle nodige gegevens gedeeld worden met de moderator die dat betreffende topic overneemt. Ja, ik had de betreffende gegevens van Nicolien. kunnen uitvragen bij Erryt, maar ik heb ervoor gekozen om deze opnieuw uit te vragen, omdat ik die gegevens ook nodig had van de andere twee gebruikers, plus om aan te geven dat we er alsnog mee bezig gaan. Ik heb inmiddels van alle drie ook gegevens ontvangen.

Als jij deze manier van werken onlogisch vind is dat prima, dat is een mening. Er zullen velen zijn die het wel logisch vinden. Je hebt echter wel conclusies getrokken gebaseerd op een aanname vanuit jouw logica en levert vervolgens kritiek op onze werkwijze gebaseerd op die onjuiste conclusie.
Zoals gezegd> Ik vind het nog steeds jammer dat in twijfel wordt getrokken dat Nicolien, Skapie en Starjo81 de namen van hun eigen kinderen niet bij de juiste foto weten te plaatsen.

Daarom mijn verzoek aan jullie drie om mij een privébericht te sturen met de volledige naam, postcode, huisnummer en het geboortedatum van jezelf en het kind of kinderen waarbij de naam foutief op de OV-chipkaart is komen te staan. Indien dit ook werkelijk een fout is die bij ons is ontstaan, ga ik ook proberen om jullie te voorzien van een compensatie voor de extra kosten die nu gemaakt zijn bij het bestellen van een nieuwe kaart.

Zoals ik al heb opgemerkt. Ik had nu alvast maar mijn excuses aangeboden en een bloemetje gestuurd.
Persoonlijk zal ik een bewering als dit nooit zomaar in twijfel trekken, waarom zou iemand contact op nemen als het niet waar is. Het is echter wel degelijk van belang om die bewering te kunnen controleren alvorens een volgende stap mogelijk is. Iemand die beweerd dat er een vertraging is opgelopen zal ook niet zomaar een compensatie krijgen zonder dat die bewering wordt gecontroleerd. Ik ga geen loze beloftes doen zonder iets ook werkelijk gecontroleerd te hebben.

Hoe dan ook, zoals ik vorige week al aangaf heb ik van alle drie inmiddels de gegevens gekregen en heb ik ze alle drie ook een passende oplossing dan wel compensatie geboden.
Persoonlijk zal ik een bewering als dit nooit zomaar in twijfel trekken, waarom zou iemand contact op nemen als het niet waar is. Het is echter wel degelijk van belang om die bewering te kunnen controleren alvorens een volgende stap mogelijk is. Iemand die beweerd dat er een vertraging is opgelopen zal ook niet zomaar een compensatie krijgen zonder dat die bewering wordt gecontroleerd. Ik ga geen loze beloftes doen zonder iets ook werkelijk gecontroleerd te hebben.

Hoe dan ook, zoals ik vorige week al aangaf heb ik van alle drie inmiddels de gegevens gekregen en heb ik ze alle drie ook een passende oplossing dan wel compensatie geboden.

Ik vind toch een rare opmerking. Aangezien dit topic precies aangeeft dat de NS dit wel doet. De eerste (en tweede,derde etc) reactie van NS moderators was om de bewering van de klant in twijfel te trekken, eigenlijk nog erger om er vanuit te gaan dat de klant het wel fout gedaan zal hebben.

Ik snap best dat je er in eerste instantie vanuit gaat dat het systeem goed werkt en de klant het fout gedaan heeft, maar dan moet je niet achteraf zeggen dat jullie dat niet doen.
Nu duidelijk is dat de fout niet bij de klanten heeft gelegen, kan dan wellicht het antwoord dat nu gemarkeerd staat ook gewijzigd worden?
Persoonlijk zal ik een bewering als dit nooit zomaar in twijfel trekken, waarom zou iemand contact op nemen als het niet waar is. Het is echter wel degelijk van belang om die bewering te kunnen controleren alvorens een volgende stap mogelijk is. Iemand die beweerd dat er een vertraging is opgelopen zal ook niet zomaar een compensatie krijgen zonder dat die bewering wordt gecontroleerd. Ik ga geen loze beloftes doen zonder iets ook werkelijk gecontroleerd te hebben.

Hoe dan ook, zoals ik vorige week al aangaf heb ik van alle drie inmiddels de gegevens gekregen en heb ik ze alle drie ook een passende oplossing dan wel compensatie geboden.
Ik vind toch een rare opmerking. Aangezien dit topic precies aangeeft dat de NS dit wel doet. De eerste (en tweede,derde etc) reactie van NS moderators was om de bewering van de klant in twijfel te trekken, eigenlijk nog erger om er vanuit te gaan dat de klant het wel fout gedaan zal hebben.

Ik snap best dat je er in eerste instantie vanuit gaat dat het systeem goed werkt en de klant het fout gedaan heeft, maar dan moet je niet achteraf zeggen dat jullie dat niet doen.


Ik heb ook niet gezegd dat niemand dit wel doet. Ik kan enkel voor mijzelf spreken en ik zal dit persoonlijk ook niet zomaar in twijfel trekken. Hoe andere collega's daar mee om gaan kan ik niet voor spreken. In een utopische wereld zou het liefst iedereen zo'n gedachtegang hebben, maar in de praktijk is dit niet zo. Wat ik om eerlijk te zijn ook niet heel raar vind. Het is uiteindelijk een geautomatiseerd proces, waarbij je er ook van uit gaat dat het werkt zoals het hoort te werken. En geloof me dat ik in al mijn jaren hier heb gemerkt dat het in 9 van de 10 gevallen bij zo'n bewering ook werkelijk een fout is geweest bij de klant. Het is dan ook niet realistisch om in elk van die situaties een uitgebreid onderzoek te starten om er uiteindelijk achter te komen dat de klant gewoon een foutje gemaakt heeft. Dat kost teveel tijd en in het verlengde, geld.

In dit geval vond ik het zelf opvallend dat ik in korte tijd vier verschillende gevallen van hetzelfde probleem ben tegengekomen. Dat vind ik een indicatie om zo'n onderzoek wél te rechtvaardigen. En ja, dat het zo ver moet komen zie ik zelf ook liever niet. Maar zelf kan ik daar weinig aan veranderen, behalve dan de verandering zijn die ik graag algemeen zie.

Nu duidelijk is dat de fout niet bij de klanten heeft gelegen, kan dan wellicht het antwoord dat nu gemarkeerd staat ook gewijzigd worden?
Done
Het is onduidelijk wat er precies is gebeurd bij de aanvraag van Nicolien. en de twee andere gebruikers die hun situatie hebben gedeeld in dit topic, maar er is genoeg indicatie dat er iets is misgegaan waardoor de naam van de contracthouder terecht is gekomen op de kaart van de kaarthouder. Dit probleem is doorgegeven zodat het verder onderzocht en opgelost kan worden.

Met de gebruikers die dit probleem hebben ervaren is via privégesprekken contact geweest, ze hebben elk een passende oplossing en compensatie gekregen.

Indien je dit probleem zelf ook hebt meegemaakt, neem dan contact op met onze Klantenservice. of laat een reactie achter in dit topic.
Het is onduidelijk wat er precies is gebeurd bij de aanvraag van Nicolien. en de twee andere gebruikers die hun situatie hebben gedeeld in dit topic, maar er is genoeg indicatie dat er iets is misgegaan waardoor de naam van de contracthouder terecht is gekomen op de kaart van de kaarthouder. Dit probleem is doorgegeven zodat het verder onderzocht en opgelost kan worden.

Met de gebruikers die dit probleem hebben ervaren is via privégesprekken contact geweest, ze hebben elk een passende oplossing en compensatie gekregen.

Indien je dit probleem zelf ook hebt meegemaakt, neem dan contact op met onze Klantenservice. of laat een reactie achter in dit topic.


Bedankt Stijn NS!

Reageer