beantwoord

Verkeerde geboortedatum

• 8 oktober 2019
  • 19 reacties
  • 374 Bekeken

• Intercity
  • 6 reacties
Goedemiddag,

Ik heb laatst een NS flex abonnement besteld en mijn persoonlijke ov is vandaag binnen gekomen maar mijn geboortedatum klopt niet. De geboortedatumm van mijn moeder staat hier ipv mijn eigen, wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Thom 8 oktober 2019, 16:03

U zult een nieuwe kaart moeten aanvragen. Alles moet kloppen een een foute geboortedatum met een Flexabonnement kan echt niet. U kunt er in geen geval een Flexabonnement op zetten en er mee reizen. Ook niet als uw moeder betaalt. Een Flexabonnement is op naam en met een eigen rekening, na een kredietcheck. Daar kunt u niet omheen. Het mag ook niet als uw moeder het goed vindt.

De reactie was mogelijk bot omdat er mensen zijn die met de geboortedatum rommelen en daarmee proberen een Flexabonnement te krijgen. Dat gebeurt wel eens bij een leeftijd onder de achttien of als een Flexabonnement al eens geblokkeerd is. Dan is het domweg pure fraude, en dat is een misdrijf. Denk er niet te licht over, het is bepaald niet slim om met de geboortedatum van uw moeder te reizen en op die manier te proberen door de leeftijdsbeperking of kredietcheck te komen.

U laadt wel een verdenking op zich als u Flex aanvraagt met de leeftijd van uw moeder. Behoedt u voor de schijn van het kwaad, en laten we maar hopen dat het echt een merkwaardige vergissing is.

Er zit niets anders op dan een nieuwe persoonlijke chipkaart aan te vragen met de juiste gegevens. Bij het reizen met de huidige chipkaart kan uw kaart worden ingenomen en u moet dan ook nog een kaartje kopen met vijftig euro verhoging. Als u met de juiste gegevens geen Flex kunt krijgen, bent u niet kredietwaardig en is een klassiek abonnement, waarbij u niet op krediet reist, nog gewoon mogelijk.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heel vreemd. Het beste is om contact op te nemen met de Klantenservice
Dit heb ik geprobeerd maar zij reageerde nogal onduidelijk en bot iets over dat ze alleen mijn email adres kan wijzigen
Reputatie 7
Badge +4
U zult een nieuwe kaart moeten aanvragen. Alles moet kloppen een een foute geboortedatum met een Flexabonnement kan echt niet. U kunt er in geen geval een Flexabonnement op zetten en er mee reizen. Ook niet als uw moeder betaalt. Een Flexabonnement is op naam en met een eigen rekening, na een kredietcheck. Daar kunt u niet omheen. Het mag ook niet als uw moeder het goed vindt.

De reactie was mogelijk bot omdat er mensen zijn die met de geboortedatum rommelen en daarmee proberen een Flexabonnement te krijgen. Dat gebeurt wel eens bij een leeftijd onder de achttien of als een Flexabonnement al eens geblokkeerd is. Dan is het domweg pure fraude, en dat is een misdrijf. Denk er niet te licht over, het is bepaald niet slim om met de geboortedatum van uw moeder te reizen en op die manier te proberen door de leeftijdsbeperking of kredietcheck te komen.

U laadt wel een verdenking op zich als u Flex aanvraagt met de leeftijd van uw moeder. Behoedt u voor de schijn van het kwaad, en laten we maar hopen dat het echt een merkwaardige vergissing is.

Er zit niets anders op dan een nieuwe persoonlijke chipkaart aan te vragen met de juiste gegevens. Bij het reizen met de huidige chipkaart kan uw kaart worden ingenomen en u moet dan ook nog een kaartje kopen met vijftig euro verhoging. Als u met de juiste gegevens geen Flex kunt krijgen, bent u niet kredietwaardig en is een klassiek abonnement, waarbij u niet op krediet reist, nog gewoon mogelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Bent u toevallig nog geen 18 jaar en heeft u Flex aangevraagd op het account van uw moeder?
Reputatie 7
Badge +3
Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen als er weer eens iets onterecht 'gekoppeld' is in de systemen van NS. Wellicht is moederlief ook klant bij NS en heeft een medewerker de verkeerde gegevens erbij gepakt.
Bij eerdere gevallen kon de klantenservice ook niks voor ze betekenen en heeft een moderator het via dit forum uiteindelijk opgepakt en opgelost. Hopelijk kan dat hier ook.
Reputatie 4
Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen als er weer eens iets onterecht 'gekoppeld' is in de systemen van NS. Wellicht is moederlief ook klant bij NS en heeft een medewerker de verkeerde gegevens erbij gepakt.
Bij eerdere gevallen kon de klantenservice ook niks voor ze betekenen en heeft een moderator het via dit forum uiteindelijk opgepakt en opgelost. Hopelijk kan dat hier ook.

Toen ik dit topic vanochtend las, dacht ik gaan we weer...

Er was toch laatst ook zoiets met ouders die verkeerde namen op de pasfoto's van hun kinderen hadden vermeld?
Ik ben inderdaag nog geen 18 en had het abonnoment aangevraagd. Er wordt dan om een geboortedatum gevraagd en als ik dan mijn eigen datum invulde kreeg ik een melding met “als u dit abonnement voor uw kind bestelt, vul dan hier uw eigen geboortedatum in en later die van uw kind” (iets in die richting in ieder geval). Dit hebben we dus ook gedaan en nu heb ik ook al 5 euro betaalt voor een abonnoment dat ik niet eens kan gebruiken. Hoe kan er het best voor zorgen dat alles weer klopt? En als ik dit abonnement niet zelf kan hebben wat is dan de beste soortgelijke optie
Reputatie 7
Badge +4
Er is wel Flex voor kinderen, op uw leeftijd wellicht een wat ongelukkige naam.

JoukeNS schreef dit er over.

Het moet wel door een volwassene, mogelijk uw moeder, worden aangevraagd.

Het product is nog in ontwikkeling, maar het kan dus wel.

Omdat de vijf euro is betaald na het opgeven van onjuiste gegevens, is het mogelijk wijs om het er maar bij te laten zitten. Honden, slapen en zo.
Dat is waar maar hoe zorg ik er nu dan voor dat ik volgende maand niet weer geld moet betalen voor niks.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is waar maar hoe zorg ik er nu dan voor dat ik volgende maand niet weer geld moet betalen voor niks.
Opzeggen en daarna het abonnement van de kaart afhalen bij een NS automaat.
Je kunt dan later een nieuwe bestellen.
Reputatie 7
Badge +4
Als het correct door een kredietwaardige volwassene wordt ingevuld en geaccepteerd, kunt u er vanaf de ingangsdatum mee reizen. Een meerderjaririge moet uw kosten betalen en draait daar voor op, ook als u veel verreist.

U betaalt nu voor niks omdat de eerste aanvraag niet correct is verlopen, maar voor dat verlies bent u zelf verantwoordelijk.
@MoDe dit zal ik doen, bedankt.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, Flex kan sinds ook voor kinderen onder de 18 worden aangevraagd. Wanneer je bij "Gegevens aanvrager" een geboortedatum ingeeft van iemand jonger dan 18 krijg je inderdaad de melding om daar je eigen gegevens in te vullen en bij de volgende stap dan van het kind. Je komt niet een stap verder wanneer daar de geboortedatum van het kind staat.
Wanneer je bovenaan aangeeft dat je voor je kind bestelt dan krijg je 2 invulvelden, 1 voor de aanvrager (ouder) en 1 voor het kind. Wanneer je het zo invult kun je het dus niet verkeerd invullen of bewust de verkeerde datum opgeven want je komt gewoon niet verder wanneer je de geboortedatum van het kind bij aanvrager gegevens invult. Wat wel werkt is bij de geboorte datum kind de geboortedatum van de ouder invullen.

Of er is per ongeluk 2 keer de geboortedatum van de moeder ingevoerd of het is weer een gevalletje bij NS of OV-chip de verkeerde geboorte datum gebruikt voor de kaart.

Ik zou hiervoor contact opnemen met de klantenservice van NS.

U ook bedankt! @Thom

Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik dit NSflex voor kinderen zou kunnen gebruiken?
@Momo dit is inderdaad precies wat er gebeurde toen ik dit abonnement aan het aanvragen was
Reputatie 7
Badge +3

Dat is waar maar hoe zorg ik er nu dan voor dat ik volgende maand niet weer geld moet betalen voor niks.Opzeggen en daarna het abonnement van de kaart afhalen bij een NS automaat.
Je kunt dan later een nieuwe bestellen.

Maar opzeggen kan pas na 1 maand, betaal je wel mooi de €5 voor Jan met de korte achternaam.
Als TS zeker weet dat de juiste geboortedatum bij gegevens kind zijn ingevoerd is het de fout van NS of OV-chipkaart. Dan zou ik wel verwachten dat die €5 wordt vergoed.
Reputatie 7
Badge +4
Doorgaans wordt een abonnement met kaart na vijf werkdagen toegestuurd. De ingangsdatum wordt bij de aanvraag aangegeven, en ziet u dus snel. Flex voor kinderen is er nog maar kort en ik durf geen uitspraak te doen of dit ook invloed heeft
Reputatie 7
Badge +3
Ingangsdatum is 1 week na bestellen. Bestel je vandaag (nog net 10 oktober) dan is de ingangsdatum 17 oktober, bestel je morgen dan wordt het 18 oktober. Met een beetje geluk is de kaart dan ook binnen.
Welkom bij de NS Community JKB,

Ik zie dat je al veel reacties hebt op dit topic.
Balen dat de verkeerde geboortedatum op jouw OV-chipkaart staat. Wat al wordt aangegeven, kan je deze kaart beter niet gebruiken.

Wil je me een privébericht sturen met je volledige naam, adres, postcode en huisnummer? Ook ontvang ik graag jouw e-mailadres en OV-chipkaartnummer.
Dan ga ik kijken of ik meer voor je kan betekenen. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en dan "stuur bericht".
Ik ben er vandaag tot 15.00.

Reageer