Verkeerde incheck - bekeuring

• 17 december 2014
  • 8 reacties
  • 759 Bekeken

Mijn dochter heeft op 10 december 2014 gereisd vanuit Nijmegen CS naar Maastricht Randwijck. Zij reisde voor het eerst met de trein met een anonieme OV-chipkaart. Op het station Nijmegen heeft ze netjes ingecheckt (bij een NS punt) en is in de juiste trein gestapt. echter, bij de eerste controle gaf de conducteur aan dat ze niet was ingecheckt. Toen werd het duidelijk. Mijn dochter zat in de (juiste) trein van Veolia Transport doch heeft niet bij Veolia ingecheckt maar bij NS. Op het eerstvolgende station (Venlo) heeft ze uitgecheckt bij de NS en ingecheckt bij Veolia. Helaas kreeg zij wel een dikke bekeuring voor deze vergissing (€35 + ritprijs). De conducteur deelde mede dat ik het geld voor de onterecht niet gebruikte rit van NS zou kunnen terugkrijgen. Hoe gaat dit in zijn werk??

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De bekeuring is verstrekt door Veolia, dus u moet daarvoor niet bij NS zijn helaas.
De tien euro kunt u mogelijk wel van NS terugkrijgen

U kunt hiervoor het beste morgen contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer.
Maar hier wordt ook niet het boetebedrag teruggevraagd maar de reiskosten die nu bij de NS in rekening zijn gebracht terwijl met Veolia is gereisd.
Ik verwacht dat een moderator u morgen zal vragen middels een privébericht NAW-gegevens en kaartnummer door te geven. U kunt bij Veolia proberen de 35 euro terug te vragen.
Ik denk dat ts graag hulp wil om de onterechte checkin terug te krijgen van NS en voor de bekeuring zal hij inderdaad bij Veolia moeten zijn. Ik zou morgen de klantenservice bellen of wachten op een moderator en ik zou zeker een poging wagen bij Veolia om de bekeuring geseponeerd te krijgen. Heel vervelend als je voor het eerst reist en dan bij de verkeerde vervoerder incheckt.
Je was me net voor theofiel.
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad wat onlogisch bij NS in te checken en dan elders weer uit te checken bij NS als je met Veolia hebt gereisd maar het staat er inderdaad wel 😉 Dan krijg je niet je tientje als rekening van NS, dat is zo. Het is wel een wat vreemde wijze van doen maar het was goed bedoeld. Het advies van Loes is dan ook het beste om te op te volgen, dit is zo afwijkend van de standaardvergissingen dat het beter is dat een moderator dit oppikt.

Maikels dochter heeft in ieder geval de goede wil getoond, dus met wat goede wil van NS en Veolia moet het kunnen 😉

Maikels dochter heeft in ieder geval de goede wil getoond, dus met wat goede wil van NS en Veolia moet het kunnen ;-)

Daar kunnen we inderdaad niet om heen nee, ze heeft in elk geval haar best gedaan. 🙂
Dank voor al jullie reacties tot nu toe :-)
Uiteraard proberen we de boete nog te verhalen bij Veolia - hopelijk zijn ze bereid om deze te schrappen.
Mijn dochter ging die dag bewust alleen met de trein naar Maastricht ivm het feit dat ze zelf het hele reizen met de trein wilde ontdekken. Zij gaat nl vanaf volgend schooljaar in Maastricht studeren en zal dan regelmatig met de trein reizen. Ze heeft er 1 ding van geleerd: dit doet ze nooit meer verkeerd 😉 !

Het traject wordt ook gebruikt door NS. Ze heeft dus ingecheckt bij NS, ingestapt bij Veolia, in Venlo heeft ze op advies van de conducteur uitgecheckt bij een NS paal en vervolgens weer ingecheckt bij Veolia. Daarna is ze weer in dezelfde trein gestapt.

Ik hoop snel op een bericht van de moderator.
Maickel, het teveel betaalde instaptarief kan ik waarschijnlijk wel weer corrigeren. Kun je een privébericht aan mij sturen met de NAW-gegevens van je dochter, haar kaartnummer en het bankrekeningnummer waar het teveel betaalde geld heen kan? Een privébericht kun je sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Reageer