beantwoord

Verkeerde informatie bij Informatiekiosk op Den Haag CS



Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat wanneer je bij open poortjes kan in- en uitchecken ongeacht welke kant dit juist meer verwarring op kan leveren, dat er dan juist reizigers zullen zijn die dan denken dat het ook bij dichte poortjes kan of zou moeten kunnen. Ook nu zijn er stations met dichte poortjes al genoeg reizigers die toch nog aan de verkeerde in- of uitchecken, bv omdat ze achter iemand aan zijn gelopen.
Ben wel van mening dat als poortjes dicht zijn je er qua werking van uit moet gaan dat reizigers zich aan de regels houden. Ga je eerst illegaal meelopen naar binnen en dan alsnog aan de binnenzijde inchecken, dan zijn de gevolgen toch echt voor de reiziger zelf.
We leven in een verzorgingsmaatschappij, maar enige zelfredzaamheid mag toch wel verwacht worden.

Bij open poortjes zoals te Den Haag C is de kans dat je het fout doet gewoon te groot.
Reputatie 7
Badge +3
Op veel stations hebben poortjes lang open gestaan. Zo zijn ze op Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal pas vorig jaar dichtgegaan. En Eindhoven is volgens mij ook nog open.
Maar waarom ?
Zijn de poortjes klaar en werkend, dicht die dingen (ook al betwijfel ik door vele waarnemingen het nut ervan).
Reputatie 7
Badge +3
Dat zou NS wel willen, maar een gemeente wil dit nog wel eens tegenhouden.
https://www.studio040.nl/ns-poortjes-station-eindhoven-voorlopig-niet-dicht/content/item?1047136

In Leiden speelde jaren lang een zelfde issue aangezien het station voor veel mensen een doorgang is van de centrumkant naar de zeezijde waar onder andere het LUMC en universiteitsgebouwen zijn.
Het tegenhouden door de gemeente is een bekend feit. Even laten zien wat de kracht is van de ambtenaar / lokale politiek en wat ze zgn kunnen betekenen voor de plaatselijke burger.
Uiteindelijk gaan alle poortjes gewoon dicht.

Meer specifiek, te Den Haag C is er al geen sprake van een doorloop door niet reizigers.
....
Poortjes welke er staan zouden gewoon gesloten moeten worden.
Zijn ze toch nog open, maak het dan mogelijk aan beide kanten ze te gebruiken voor in en uitcheck.
....

En dan krijgen we de situatie dat er mensen zijn die niet juist ingecheckt zijn en dan dus bij zo'n poortje als op Gvc uiteindelijk pas inchecken doordat je dat aan beide zijden kunt doen. Vervolgens komen ze niet meer op het station of gaan einde van de dag weer retour en dan checken ze uit op hetzelfde station.

Dan krijgen we weer allemaal foute incheck en uitcheck topics.

Vreemde is dat mensen zich als ze op vakantie gaan wel altijd verdiepen in hoe een sightseeing bus werkt of hoe de metro werkt in dat land maar in eigen land zich dan blijkbaar slecht voorbereiden op hun reis.
Reputatie 7
Badge +3
Maar je gaat wel een zelfde issue krijgen als bv op Sloterdijk, alleen kun je dan niet via allerlei trappen voorkomen dat je gedwongen moet uit- en inchecken bij een overstap (en meer betalen). Daarnaast zijn er nu al regelmatig opstoppingen bij spoor 8/9 bij de poortjes.
Ik snap nog steeds niet waarom ze niet vast hebben gehouden aan het oorspronkelijke plan om eerst de perron op te schuiven en dan pas poortjes te plaatsen. Dan spelen deze issues niet.

In het topic over een gedwongen overstap staat dat Den Haag later in 2018 dicht gaat. Eerder werd gezegd dat ze eind 2017 dicht zouden gaan.
https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/omreizen-met-een-gedwongen-overstap-48407/index1.html#post322932
Momo is het al zeker dat hier dan ook extra kosten komen en er reisroutes zijn welke dan duurder uit zouden pakken dan in de reisplanner staat vermeld?

Ik ben wel met je eens dat ze beter eerst achter het juk een stuk dicht kunnen maken zodat je daar langs kunt lopen, scheelt ook weer in de drukte bij de poortjes aangezien deze drukte zich over meer poortjes kan verspreiden.
Je kan prima een stuk achter de stootjukken dicht maken, maar: de stootjukken moeten dan weer verder naar achteren (ivm de veiligheidszone) en de netto perronlengte wordt weer korter terwijl deze al niet zo lang zijn.
Uiteindelijk zal het een miljoenekwestie worden, het gehele emplacement zal verbouwd moeten worden. Gevolg is dat er weer minder rijwegen mogelijk zullen zijn, (wisselsanering) met gevolgen voor de uitvoering van de trein- en rangeerdienst.
Leuk hè, die poortjes.
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn hier al topics van reizigers die Leiden - Utrecht doen en ook al staan de poortjes nu nog open wel hebben uit- en ingecheckt en extra kosten kregen, ik geloof met Traject-Vrij.
En Den Haag Centraal staat in het rijtje genoemd in het de "gedwongen overstap" topic.
Je kan prima een stuk achter de stootjukken dicht maken, maar: de stootjukken moeten dan weer verder naar achteren (ivm de veiligheidszone) en de netto perronlengte wordt weer korter terwijl deze al niet zo lang zijn.
Uiteindelijk zal het een miljoenekwestie worden, het gehele emplacement zal verbouwd moeten worden. Gevolg is dat er weer minder rijwegen mogelijk zullen zijn, (wisselsanering) met gevolgen voor de uitvoering van de trein- en rangeerdienst.
Leuk hè, die poortjes.

Volgens mij staan de stootjukken op diverse stations dichter bij dan op Gvc, dus op Gvc geldt volgens jou een veiligheidszone welke niet geldt op de andere stations ?

In het verleden is er op Gvc ook al eens een trein dwars door het stootjuk en door de bonbon zaak gegleden, dus de veiligheidszone is toch al heel relatief.
Reputatie 7
Badge +3
De plannen voor de ombouw van het emplacement staan nog wel vermeld in dit ProRail document uit oktober 2016, net als het weer aansluiten van de sporen 11/12 (pagina 6).

https://www.prorail.nl/sites/default/files/overzicht_indienststellingsdata_projecten.pdf

Reageer