beantwoord

verkeerde initialen op ov chipkaart

  • 11 February 2022
  • 27 reacties
  • 1865 Bekeken

Mijn naam is Amyna werkzaam bij vluchtelingenwerk Nederland. Onlangs een ovchipkaart aangevraagd voor een client. Helaas staan hier verkeerde initialen op. 
Wat nu?

icon

Beste antwoord door Rizana NS 11 February 2022, 22:06

Bekijk origineel

27 reacties

Badge +3

Je kunt niet stellen dat er weinig aan de hand is als voorletters niet kloppen. Je hoort op verzoek een geldige id te kunnen tonen naast jouw persoonlijke chipkaart. Als de voorletters niet overeen ken dan heb je kans op een boete. Vergelijk het met vkiegticket waarbij je je roepnaam hebt ingevuld en niet de voornaam volgens paspoort.

In de luchtvaart is men een stuk strenger (100% controle) dan in de trein natuurlijk.

Op een vliegticket staat geen foto, en op een identiteitsbewijs geen voorletters (nou ja, impliciet dus wel).

Maar achternaam+foto+geboortedatum zou voldoende moeten zijn, tenzij men je gaat beschuldigen dat je met de kaart van je tweelingzus (met 4 voornamen) reist.

@Loes mag het zeggen, en anders moet de NS maar meewerken door de kosten van een nieuwe kaart te vergoeden.

Jullie beide hebben gelijk hoor…

het kan natuurlijk voorkomen dat mensen 4 voorletters hebben, maar dat is mijn punt niet. Het gaat erom dat wij deze letters niet herkennen en niet hebben ingevuld. 
 

het hoort gewoon niet, en de kans bestaat dat de conducteur vragen gaat stellen en misschien wel een boete uitschrijft?! Het komt bijna niet voor dat ze ook naar een id vragen en de letters controleren, ze kijken vooral naar de foto en of er is ingecheckt of niet. Maar dat maakt de situatie niet veel beter ofzo.

NS, ovchipkaart, automatische processen of wie er ook verantwoordelijk mag zijn… het is niet erg netjes de klant de schuld te geven, het probleem bij de klant te laten liggen, zonder enige tegemoetkoming.

Misschien dat ik nog wel een klacht indien… we zien wel ff ;)

Reageer