beantwoord

verkeerde ov-kaart gebruikt

  • 12 June 2022
  • 1 reactie
  • 197 Bekeken

De bewaakte fietsenstalling blijkt nog niet op mijn nieuwe Flex Weekend-Vrij abonnement te werken ofschoon dat wel bij de plussen staat. Ik neem mijn tweede ov-kaart met Dal-voordeel en keuzedagen om mijn fiets weg te zetten in de stalling.

Ik heb mijn Dal-voordeel kaart nog in de hand en meld me bij de poortjes op station Roosendaal, loop erdoor, realiseer me dat ik mijn Flex Weekend-Vrij abonnement niet gebruik (het is zondag !), draai me om en gebruik de Dal-voordeel kaart om terug te lopen. Beide keren gaat het poortje helemaal open en helemaal dicht.Dus ik neem aan dat ik beide keren geregistreerd ben.

Ik gebruik nu mijn Flex Weekend-vrij abonnement en reis als mantelzorger naar Elst en 's avonds weer terug.

Mijn in- en uitchecken met Dal-voordeel is wel in Roosendaal geregistreerd, maar als een in- en uitcheck-gemist en gaat me 10 euro kosten. Ik zie wel ergens staan dat je in- en uitcheck niet mag binnen een minuut of zo, maar als de trein op het punt van vertrekken staat en maar een keer in het half uur wil je wel even haast maken.

Hoe los ik dit op? Ik heb intussen een claim ingediend, ik kan laten zien dat ik vanaf de minuut na deze check-in gebruik heb gemaakt van mijn Weekend-vrij abonnement (daar betaal ik iedere maand voor), dus dat ik me niet heb misdragen.

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 12 June 2022, 15:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6

Ik kan je producten hier helaas niet inzien, maar als alles goed staat dan dient je Flex kaart wel te werken voor de stalling. Met een Flex product is het ook zo dat het even kan duren dat de rit goed verwerkt is. Als je dit nu nog ziet staan als een losse check in en uit, kan dit nog aangepast worden naar een volledige (al wel niet gemaakte) rit. Eenmaal gecorrigeerd komt het niet op je factuur te staan en wordt je claim afgewezen, er is dan namelijk geen betaling om te claimen. Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze Klantenservice om dit na te laten kijken.

Reageer