beantwoord

verlengen ov ns kaart

• 8 April 2018
  • 6 reacties
  • 924 Bekeken

mijn ov chipkaart met ns abonnement loopt binnenkort af,
krijg ik bericht of moet ik zelf iets doen
icon

Beste antwoord door Chiel NS 8 April 2018, 13:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge
Je moet zelf een nieuwe kaart gaan aanvragen. Daarvoor kan je gaan bellen naar 030-7515155.
Reputatie 7
Badge +3
Bedoel je dat je ov-chipkaart na 5 jaar verloopt? Als je een abonnement hebt, zou je van NS automatisch een nieuwe kaart moeten krijgen, die hoef je niet zelf aan te vragen.
Ik weet niet wanneer hij verloopt, maar als dit zeer binnenkort is en je hebt nog niks gehoord, dan zou ik even met de klantenservice bellen, hetzelfde nummer als wat Trein-D hierboven aangeeft. Dan kunnen zij kijken wat er aan de hand is.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html

Een OV-chipkaart is 5 jaar geldig. De geldigheid staat op uw OV-chipkaart. Met een verlopen kaart kunt u niet meer reizen. Als u in het bezit bent van een NS-abonnement, zorgt NS automatisch dat u een nieuwe chipkaart ontvangt. Eventueel vragen we u om een nieuwe pasfoto op te sturen.
Goedemiddag graa3038, welkom om het NS Serviceforum!

Om je het beste advies te kunnen geven heb ik echt even wat meer info van je nodig. Er kunnen namelijk verschillende dingen spelen.

Als je kaart verloopt, krijg je over het algemeen automatisch een nieuwe kaart, of een bericht dat we een nieuwe foto van je nodig hebben. Meestal krijg je die zo'n 6 tot 8 weken voor je kaart verloopt.

Verloopt je kaart binnen 6 weken, en heb je nog geen nieuwe ontvangen? Dan is er wat mis gegaan. Je zal dan een nieuwe kaart moeten bestellen bij de klantenservice van de OV-chipkaart, maar voor je dat doet is het belangrijk even contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan op Twitter, Facebook of telefonisch op 030-7515155. We kijken dan graag even wat er mis is gegaan, en misschien kunnen we de kosten voor de nieuwe kaart voor je vergoeden.

Laat je even weten in welk schuitje je precies zit? Dan kan ik je nog beter adviseren.
Goedemiddag graa3038, welkom om het NS Serviceforum!

Om je het beste advies te kunnen geven heb ik echt even wat meer info van je nodig. Er kunnen namelijk verschillende dingen spelen.

Bedankt, de kaart verloopt in september, dus heb alvast een datum gezet in mijn agenda.
nogmaals bedankt

Als je kaart verloopt, krijg je over het algemeen automatisch een nieuwe kaart, of een bericht dat we een nieuwe foto van je nodig hebben. Meestal krijg je die zo'n 6 tot 8 weken voor je kaart verloopt.

Verloopt je kaart binnen 6 weken, en heb je nog geen nieuwe ontvangen? Dan is er wat mis gegaan. Je zal dan een nieuwe kaart moeten bestellen bij de klantenservice van de OV-chipkaart, maar voor je dat doet is het belangrijk even contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan op Twitter, Facebook of telefonisch op 030-7515155. We kijken dan graag even wat er mis is gegaan, en misschien kunnen we de kosten voor de nieuwe kaart voor je vergoeden.

Laat je even weten in welk schuitje je precies zit? Dan kan ik je nog beter adviseren.

Beste @Chiel NS, de NS OV kaart van mijn dochter verloopt binnenkort en ik heb een nieuwe moeten aanvragen/verlengen via ov-chipkaart.nl. Ik ging er vanuit dat de kaart kosteloos door NS wordt verlengt en automatisch gestuurd. Kan ik de kosten voor de nieuwe kaart alsnog terug vragen? Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Beste @Chiel NS, de NS OV kaart van mijn dochter verloopt binnenkort en ik heb een nieuwe moeten aanvragen/verlengen via ov-chipkaart.nl. Ik ging er vanuit dat de kaart kosteloos door NS wordt verlengt en automatisch gestuurd. Kan ik de kosten voor de nieuwe kaart alsnog terug vragen? Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Ik heb de antwoord al gevonden, dank!

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html

Reageer