beantwoord

verlengen van mijn ov chipkaart

  • 9 april 2016
  • 3 reacties
  • 9077 Bekeken

ik moet mijn ov chip kaart verlengen hoe kan dat
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 april 2016, 09:21

Als u een abonnement van NS op uw kaart hebt staan, NS een pasfoto van u heeft en u toestemming hebt gegeven aan NS om die pasfoto te gebruiken, dan zal NS ervoor zorgen dat u enkele weken voor de verloopdatum een nieuwe OV-chipkaart ontvangt. Daaraan zijn geen kosten verbonden. Op die nieuwe OV-chipkaart staan dan ook uw abonnementen/reisproducten. Het saldo zal niet automatisch worden overgezet. Bij een servicebalie kunt u voor de verloopdatum het saldo van de oude kaart eenvoudig laten overzetten op de nieuwe kaart. Dat lijkt me de eenvoudigste optie. Via www.ov-chipkaart.nl kunt u het ook wel terugvragen, maar die procedure is omslachtiger en dan wordt het op uw bankrekening gestort.

Als u geen abonnement van NS op uw kaart hebt staan, NS uw pasfoto niet meer heeft of u geen toestemming hebt gegeven die te gebruiken, dan moet u zelf uw kaart vernieuwen. Daarover krijgt u dan een bericht van Trans Link Systems, via de klantenservice OV-chipkaart. Zelf uw kaart vernieuwen gaat via deze website. Dat kost u 7,50 euro. Abonnementen worden automatisch overgezet, saldo teruggestort op uw bankrekening.

Als u een abonnement van NS hebt en door een vergissing NS niet automatisch voor een nieuwe kaart gezorgd heeft, dan kunt u de 7,50 euro terugvragen bij de klantenservice van NS. Als u twee weken voor de verloopdatum nog geen nieuwe kaart of bericht van Trans Link Systems hebt ontvangen, kunt u ook het beste even contact opnemen met de klantenservice van NS.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Als u een abonnement van NS op uw kaart hebt staan, NS een pasfoto van u heeft en u toestemming hebt gegeven aan NS om die pasfoto te gebruiken, dan zal NS ervoor zorgen dat u enkele weken voor de verloopdatum een nieuwe OV-chipkaart ontvangt. Daaraan zijn geen kosten verbonden. Op die nieuwe OV-chipkaart staan dan ook uw abonnementen/reisproducten. Het saldo zal niet automatisch worden overgezet. Bij een servicebalie kunt u voor de verloopdatum het saldo van de oude kaart eenvoudig laten overzetten op de nieuwe kaart. Dat lijkt me de eenvoudigste optie. Via www.ov-chipkaart.nl kunt u het ook wel terugvragen, maar die procedure is omslachtiger en dan wordt het op uw bankrekening gestort.

Als u geen abonnement van NS op uw kaart hebt staan, NS uw pasfoto niet meer heeft of u geen toestemming hebt gegeven die te gebruiken, dan moet u zelf uw kaart vernieuwen. Daarover krijgt u dan een bericht van Trans Link Systems, via de klantenservice OV-chipkaart. Zelf uw kaart vernieuwen gaat via deze website. Dat kost u 7,50 euro. Abonnementen worden automatisch overgezet, saldo teruggestort op uw bankrekening.

Als u een abonnement van NS hebt en door een vergissing NS niet automatisch voor een nieuwe kaart gezorgd heeft, dan kunt u de 7,50 euro terugvragen bij de klantenservice van NS. Als u twee weken voor de verloopdatum nog geen nieuwe kaart of bericht van Trans Link Systems hebt ontvangen, kunt u ook het beste even contact opnemen met de klantenservice van NS.
Badge +3
Hier kun je nalezen wat je moet doen om je OV-chipkaart te verlengen:
https://www.ov-chipkaart.nl/tonen-op-pagina-faq/mijn-persoonlijke-ovchipkaart-is-bijna-verlopen.-wat-moet-ik-doen.htm
Welkom op het NS Serviceforum Gilbertha en bedankt voor je duidelijke toelichting Tochjo.

Reageer