beantwoord

verlenging abonnement en nieuwe foto

• 11 september 2019
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

Hallo!

Een maand of 2 geleden kreeg ik via de mail het verzoek een nieuwe foto te uploaden voor mijn abonnement. Dit ben ik vergeten. Nu is mijn abonnement wel verlengd, maar kan ik het niet gebruiken, omdat de nieuwe foto er niet zit. Krijg ik nu een nieuwe OV kaart toegestuurd?

Waar moet ik zijn om mijn ov kaart met abonnement weer te kunnen gebruiken?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 september 2019, 20:14

Excuses voor de late reactie, Jacomien LS, ik denk dat er iets is misgegaan met het reageren van een mede-Moderator vorige week.

Als ik het goed begrijp heb je de deadline gemist voor het leveren van een nieuwe pasfoto bij ons proces tot een automatische kaartvernieuwing. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om dit proces handmatig opnieuw te starten. Je zult in dit geval zelf een kaartvernieuwing moeten aanvragen bij de OV-Chipkaart. Dit gaat het eenvoudigst, goedkoopst en snelst via deze pagina.

Voor eventuele extra gemaakte kosten doordat je nu jouw abonnement niet hebt kunnen gebruiken, kun je contact op nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

2 reacties

Excuses voor de late reactie, Jacomien LS, ik denk dat er iets is misgegaan met het reageren van een mede-Moderator vorige week.

Als ik het goed begrijp heb je de deadline gemist voor het leveren van een nieuwe pasfoto bij ons proces tot een automatische kaartvernieuwing. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om dit proces handmatig opnieuw te starten. Je zult in dit geval zelf een kaartvernieuwing moeten aanvragen bij de OV-Chipkaart. Dit gaat het eenvoudigst, goedkoopst en snelst via deze pagina.

Voor eventuele extra gemaakte kosten doordat je nu jouw abonnement niet hebt kunnen gebruiken, kun je contact op nemen met onze Klantenservice.
Badge +3
Als je het verzoek voor een pasfoto van NS gekregen hebt (een week of 12 tot 8 voordat je kaart verloopt) dan heb je een doorlopend/jaarabonnement.

De kosten voor de kaartverniewing (via TLS/OV-chipkaart mogelijk vanaf 6 weken vóór tot 1 jaar ná het verlopen van je kaart) kan je ook via de NS Klantenservice terug krijgen.

Voor de rest, wat @Stijn NS zegt. Losse kaartjes/e-tickets of reizen op een andere chipkaart goed bewaren om te declareren.

Zie ook deze link als je toevallig een (anonieme) ov-chipkaart hebt liggen of kunt lenen. Dit geldt ook als je wacht op een vervangende kaart wegens verlopen van de oude.

Reageer