beantwoord

Verlenging OV chipkaart

• 15 mei 2021
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een mail ontvangen van NS over het verlopen van mijn kaart. Ik heb een NS flex abonnement. In de mail staat dat als ik een pasfoto instuur dat ik dan een nieuwe kaart ontvang waar mijn product op wordt overgezet en dat hier geen kosten aan zijn verbonden. Betekend dit dus dat ik gratis een nieuwe kaart ontvang? Of moet ik de nieuwe kaart alsnog betalen?

icon

Beste antwoord door Momo 15 mei 2021, 19:16

Als je een NS abonnement hebt is dat gratis. Wel op tijd de foto insturen, anders moet je ze zelf de nieuwe kaart aanvragen en betalen, als is het bedrag dan achteraf wel terug te vragen bij NS.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je een NS abonnement hebt is dat gratis. Wel op tijd de foto insturen, anders moet je ze zelf de nieuwe kaart aanvragen en betalen, als is het bedrag dan achteraf wel terug te vragen bij NS.

Reputatie 7
Badge +3

Hangt er vanaf welk Flex abonnement je hebt van Flex. Bij Flex zonder abonnement of Flex Weekend voordeel krijg je geen gratis OV-kaart.

Badge +3

Hangt er vanaf welk Flex abonnement je hebt van Flex. Bij Flex zonder abonnement of Flex Weekend voordeel krijg je geen gratis OV-kaart.

Dan vraagt de NS volgens mij ook niet om een pasfoto aan te leveren. Plus in de mail staat dat er aan de nieuwe kaart geen kosten zijn verbonden. :wink:

Let trouwens op dat als je 2 weken voor de einddatum van de huidige kaart nog geen nieuwe ontvangen hebt, je even aan de bel moet trekken want dat is er iets mis gegaan. Meestal heb je de nieuwe kaart al veel eerder (1-2 weken na aanleveren pasfoto).

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex zonder abonnement of Weekend Voordeel zul je denk ik niet een mail krijgen van NS.  Die mail van krijg je meen ik alleen wanneer je een abonnement hebt waarbij een kaart gratis is.

Reageer