Hoi,
Per email heb ik bericht gekregen van OV-chipkaart dat mijn kaart verloopt en dat ik actie moet ondernemen. Mijn kaart verloopt per 24-12-2021.
Toen ik dit wilde doen liep ik ertegenaan dat ik hiervoor moet betalen. Aangezien ik een Dal Voordeel abonnement heb (geldig tot 07-06-2022) vond ik dit vreemd. Bij een NS-abonnement zou ik een gratis OV-chipkaart moeten krijgen. (bron: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/reizen-verschillende-ov-chipkaarten.html )
Inmiddels heb ik contact gehad met de klantenservice van OV-chipkaart en van de NS.
Vanuit OV-chipkaart is mij, na het nodige doorvragen, het volgende verteld: Ik hoef niks te doen en krijg een nieuwe kaart van de NS toegestuurd.
Om dit te verifiëren heb ik toch ook maar contact opgenomen met de NS klantenservice. Na het nodige doorvragen is mij verteld dat ik een nieuwe foto moet uploaden bij OV-chipkaart en vervolgens moet wachten tot 2 weken voordat mijn kaart verloopt. Het uploaden van een nieuwe foto bij OV-chipkaart heb ik inmiddels gedaan door de verlengingsprocedure op te starten, maar niet af te maken omdat er een betalingsmuur in zit.
Nu lees ik hier in de community het volgende: “Je krijgt dan 8 weken voor de vervaldatum bericht van ons met de nieuwe kaart.”. Dit bericht heeft mij in ieder geval niet bereikt. Hoe had ik dit bericht moeten ontvangen?
Dan mijn vraag: Moet ik momenteel nog actie ondernemen of loopt dit alles op rolletjes?
Graag hoor ik van u,
Groet,
Edwin