Verlenging OV-chipkaart met NS Voordeelurenabonnement | NS Community
beantwoord

Verlenging OV-chipkaart met NS Voordeelurenabonnement

  • 24 May 2023
  • 2 reacties
  • 131 Bekeken

Mijn OV-chipkaart verloopt 19-06-2023. Ik heb nog niet van NS gehoord over de verlenging. Volgens de NS website krijg je automatisch een nieuwe toegestuurd voordat de OV-chipkaart verloopt. In 2018 kreeg ik in april al bericht over de verlenging. Nu nog steeds niets gehoord. Wanneer ga ik de nieuwe krijgen?

NB: Hééél handig dat je tegenwoordig geen klantenservice meer kan bellen of e-mailen. Heel erg klantvriendelijk.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 24 May 2023, 14:00

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt. Er is al langere tijd, zeker sinds vorig jaar zomer, een storing wat betreft het versturen van het verzoek om een nieuwe foto te uploaden. Een moderator gaf al eerder aan dat het een complexe storing is. Die verzoeken voor een nieuwe foto worden dus niet verstuurd en daarom wordt er ook geen nieuwe kaart gemaakt. 

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat A) die storing al zo lang duurt en B) dat er nergens door NS wordt aangegeven, niet op de website maar ook niet hier op de community, dat deze storing er is en wat abonnementhouders dan moeten doen. De vragen en klachten hierover blijven maar komen op deze community.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey Martin H

Ik vrees dat er dan helaas iets niet goed gaat in het proces. Je zou al eerder een mail van NS moeten hebben ontvangen met het verzoek om een pasfoto te uploaden. Wanneer dat gelukt is, zal er een nieuwe kaart voor je aangemaakt worden. Maar wanneer je deze mail niet hebt ontvangen of niet tijdig een foto geüpload hebben, dan wordt er helaas ook geen nieuwe kaart voor je aangemaakt. Je kunt in dit geval even contact opnemen met onze klantenservice. Bellen is ook zeker mogelijk. Dan kunnen ze jouw gegevens nakijken. Mocht er nou echt geen nieuwe OV-chipkaart voor je aangemaakt worden, dan kun je zelf een vervangende kaart aanvragen via www.ov-chipkaart.nl. De € 7,50 die je dan dient te betalen kun je dan direct terugvragen bij onze klantenservice.

Reageer