beantwoord

verlopen anonieme ov chipkaart, staat nog saldo op. Hoe dit retour te vragen?

• 10 mei 2016
  • 8 reacties
  • 806 Bekeken

verlopen anonieme ov chipkaart, staat nog saldo op. Hoe dit retour te vragen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 10 mei 2016, 17:18

Welkom op het NS Serviceforum govert. Je mag je kaart opsturen naar het ov-chipbedrijf. Klik hier voor meer info en het formulier.
Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op het NS Serviceforum govert. Je mag je kaart opsturen naar het ov-chipbedrijf. Klik hier voor meer info en het formulier.
hoe krijg ik mijn saldo terug
Hallo sjaanth100, welkom op het NS Serviceforum.

Het terugvragen van saldo gaat via de klantenservice OV-chipkaart. Hier vind je meer informatie over hoe je dit kunt doen.
Badge +3
Dat kan toch ook gewoon bij de balie van een vervoerder, zolang het om een bedrag onder de €30 gaat? Neem wel je legitimatie en bankpas mee ter controle.
Bij het terugvragen van saldo van een persoonlijke OV-chipkaart kan dit inderdaad bij de balie van een vervoerder zolang het onder de €30,00 is. Je betaalt hiervoor €1,00 administratiekosten.

Wil je saldo terug van een anonieme OV-chipkaart? Vul dan je naam, adres, postcode, woonplaats en geboortedatum in op het formulier dat je van de baliemedewerker ontvangt. Lever het formulier in bij de baliemedewerker. Deze controleert je legitimatiebewijs (Nederlands paspoort, rijbewijs of ID-kaart) en vult daarna het kaartnummer van je OV-chipkaart in op het formulier. Vervolgens krijg je het saldo tot € 30 uitgekeerd. Je betaalt € 1 administratiekosten.
Hoe kan ik checken of er nog saldo staat op een verlopen anonieme kaart?
Je kan bij een NS automaat je kaart scannen en de automaat geeft dan aan wat het huidige saldo is.
Ook bij een NS (of van een andere vervoerder) balie kan je dit laten controleren
Badge +3
Het kan ook via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen/saldochecker.htm

Onderstaande kaart verliep in februari (was wel een persoonlijke maar dat maakt volgens mij niet uit).

Reageer