beantwoord

Verlopen kaart met voordeelurenabonnement

• 5 oktober 2015
  • 16 reacties
  • 340 Bekeken

Mijn partner en ik wilde afgelopen weekend op de bus stappen en toen bleek haar ov chipkaart met voordeeluren verlopen te zijn. Hij is pas nog verlengd en ze heeft geen nieuwe ontvangen. Hoe is dit mogelijk? Nu kan ze dus niet reizen terwijl er wel geld op de kaart staat.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 5 oktober 2015, 15:20

Bedankt voor je privébericht!

Ze heeft een Voordeelurenabonnement. Ik zie dat NS haar op 07.07.2015 een brief heeft gestuurd, waarin staat dat niet alle gegevens compleet zijn, en er dus niet kosteloos en proactief vanuit ons een duplicaat gemaakt kon worden. Ik denk dat jullie deze brief hebben gemist.

In dit geval kun je zelf een duplicaat bestellen. Zodra je de kaart hebt (en hebt betaald), mag je mij weer een privébericht sturen. Ik zal de kosten voor de nieuwe kaart uit coulance dan aan jullie terugbetalen.
Bekijk origineel

16 reacties

Fijn, Jachri!
Het is inmiddels gelukt.... Vandaag.
Dat is vervelend. Dan raad ik je aan om even te bellen, om het formulier opgestuurd te krijgen.
Ze is al geregistreerd, heb ingelogd, kan ook aanvragen maar vervolgens stopt het.
Jachri, als jouw vrouw zich registreert op de website www.ov-chipkaart.nl, dan kun je via https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ovchipkaart/zelf-regelen/redirect-renewal.htm een duplicaat aanvragen mét een nieuwe pasfoto. Als dit ingewikkeld blijkt te zijn, dan kun je ze ook bellen via 0900-0980, waarna ze jou het formulier zullen toesturen.
Probeer het nogmaals en krijg 500 pagina niet beschikbaar..... Beetje om moedeloos van te worden
Kom niet verder.... blijft op de pagina waar je kan wijzigen. Verder niet. Heb alles ingevoerd, nieuwe foto en dan?
Oke, dank je wel. Heb geen brief gezien, alleen degene die aan mij gericht was.
Bedankt voor je privébericht!

Ze heeft een Voordeelurenabonnement. Ik zie dat NS haar op 07.07.2015 een brief heeft gestuurd, waarin staat dat niet alle gegevens compleet zijn, en er dus niet kosteloos en proactief vanuit ons een duplicaat gemaakt kon worden. Ik denk dat jullie deze brief hebben gemist.

In dit geval kun je zelf een duplicaat bestellen. Zodra je de kaart hebt (en hebt betaald), mag je mij weer een privébericht sturen. Ik zal de kosten voor de nieuwe kaart uit coulance dan aan jullie terugbetalen.
Dank je wel, is wel een betere manier. 🙂
Nee, zij heeft geen bericht gekregen. Ik wel overigens. Een nieuwe kaart kost geld neem ik aan terwijl we normaal gewoon een nieuwe toegestuurd krijgen. Ik ga nu een nieuwe aanvragen met een andere pasfoto maar zij heeft niets ontvangen.

Let er wel op dat u een vervangende kaart aanvraagt en geen nieuwe kaart, anders kan het VDU er niet meer opgezet worden en kost het nog eens een nieuwe kaart a 7,50. Als ik het zo zie verwijst Sivan NS alleen naar een nieuwe kaart.

U kunt overigens volgend jaar mei zelf een nieuwe pasfoto uploaden via NS.
Dat kan natuurlijk gebeuren, Jachri51. Als je wil, kan ik even met je meekijken, en TLS bellen of zij jullie een bericht hebben gestuurd. Als je op mijn naam en dan Stuur Bericht klikt, kun je mij een privébericht sturen met daar haar kaartnummer in.
We gebruiken de kaart niet heel veel daarom kwamen we er nu bij toeval achter....
Nee, zij heeft geen bericht gekregen. Ik wel overigens. Een nieuwe kaart kost geld neem ik aan terwijl we normaal gewoon een nieuwe toegestuurd krijgen. Ik ga nu een nieuwe aanvragen met een andere pasfoto maar zij heeft niets ontvangen.
Em krijgt ze ook de kosten terug van de nieuwe OV chipkaart ?
Hoi Jachri51, en welkom!

Vervelend dat dit is gebeurd. Ik kan me voorstellen dat dit geen aangename verrassing is tijdens een reis.

Op de OV-chipkaart staat een einddatum van de kaart. Als het goed is heeft jouw partner bericht gehad over het verlopen van de kaart. Mogelijk is dit over het hoofd gezien of naar een oud adres gegaan. Je kunt een nieuwe kaart aanvragen, waar het abonnement op geladen wordt. Het saldo op de kaart krijgt je partner dan teruggestort op haar rekening. Een nieuwe kaart kun je bestellen via www.ov-chipkaart.nl of 0900-0980.

Reageer