beantwoord

verlopen OV chipkaart

• 28 juni 2015
  • 6 reacties
  • 297 Bekeken

Mijn kaart is op 16-02-2015 verlopen. Ik wil uiteraard het saldo graag terug.
Ik woon in het buitenland en heb nog een anonieme OV chipkaart.
Kan dit (makkelijk!) en hoe??

met vriendelijke groet, Jolien
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 juni 2015, 19:24

Of het makkelijk is, weet ik niet, maar u kunt de stappen op deze pagina volgen om het saldo terug te krijgen.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Of het makkelijk is, weet ik niet, maar u kunt de stappen op deze pagina volgen om het saldo terug te krijgen.
Hartelijk dank voor het antwoord. Als ik naar die pagina ga dan staat daar alleen wel dat het voor een anonieme OV chipkaart is. Dit was een persoonlijke.. gaat dat op dezelfde manier??
Het is zoooo makkelijk dat ik wel wacht tot ik weer een keer in NL ben.... wat een gedoe allemaal. Als je er een wilt aanschaffen is het zo gebeurd denk ik...
Reputatie 1
Badge
?? verwart U nu niet een beetje anon met persoonlijk? Ik kan het niet logisch volgen. Het ligt uitermate voor de hand dat saldo-teruggeven (de slimmerd zorgt ervoor dat ie negatief uitkomt...=makkelijk zat) van een anon kaart inhoudt dat U die anonimiteit opgeeft. Een pers. chipkaart aanvragen duurt uiteraard wat langer, in principe stuurt OV-chip daarover altijd bericht 6-8 weken voor de vervaldatum. Die worden enkel naar adressen In NL+BE+DE (en LUX meen ik) verstuurd.
Badge +3
Dit was een persoonlijke.. gaat dat op dezelfde manier?
U sprak in uw bericht over een anonieme kaart, wat mij op het verkeerde been zette. Als u een persoonlijke kaart hebt die is verlopen, dan kunt u dit formulier gebruiken.
Hartelijk dank, Ik was inderdaad onduidelijk, maar ik had naast de persoonlijke OV chipkaart ook al een nieuwe anonieme. Het saldo terugvragen van de persoonlijke gaat inderdaad prettig...
Ik doe het nu maar met de anonieme verder.. Vragen ze elke keer als je pas verloopt weer 7.50 euro bij de persoonlijke?? Lekker systeem
Badge +3
Ja. Dit bedrag betaalt u ook bij een nieuwe anonieme OV-chipkaart.

Reageer