beantwoord

verlopen OV chipkaart

• 10 augustus 2015
  • 12 reacties
  • 358 Bekeken

Op zaterdag 1 augustus wilde ik vanaf Zuidhorn naar Woerden reizen, toen bleek dat mijn OV-chipkaart was verlopen. Het bleek niet mogelijk om ter plekke mijn kaart te activeren, waardoor ik het volle tarief moest betalen. Dit terwijl ik een geldig kortingsabonnement heb. Hetzelfde gold voor de terugreis op 3 augustus.
Na een telefoontje met klantenservice op 3 augustus (hier is een gespreksnotitie van gemaakt) begreep ik dat ik het teveel betaalde teruggestort kan krijgen. Ik heb de kaartjes bewaard en kan ze eventueel ingescand toesturen.

Ik hoop graag van u te horen hoe nu verder...

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Sivan NS 10 augustus 2015, 11:41

Hoi Edith,

Welkom op het forum! Vervelend dat je er pas laat achter kwam dat je kaart niet meer geldig was. Hopelijk heb je niet teveel moeten betalen.

Als kaarthouder ben je zelf verantwoordelijk voor je kaart. De geldigheid ervan kun je zien op de kaart zelf. Wat voor abonnement heb je, en wanneer en via welke weg heb je dit aangevraagd? Helaas is het niet zo dat je alle gemaakte kosten kunt terugvragen. Je mag mij een privébericht sturen (klik op mijn naam en Stuur bericht) met je kaartnummer, dan ga ik zorgen dat je de gemiste korting tijdens reis van 1 augustus terugkrijgt. Heb je inmiddels wel alvast een duplicaat besteld?

Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

12 reacties

Hoi Edith,

Welkom op het forum! Vervelend dat je er pas laat achter kwam dat je kaart niet meer geldig was. Hopelijk heb je niet teveel moeten betalen.

Als kaarthouder ben je zelf verantwoordelijk voor je kaart. De geldigheid ervan kun je zien op de kaart zelf. Wat voor abonnement heb je, en wanneer en via welke weg heb je dit aangevraagd? Helaas is het niet zo dat je alle gemaakte kosten kunt terugvragen. Je mag mij een privébericht sturen (klik op mijn naam en Stuur bericht) met je kaartnummer, dan ga ik zorgen dat je de gemiste korting tijdens reis van 1 augustus terugkrijgt. Heb je inmiddels wel alvast een duplicaat besteld?

Ik hoor graag van je!
Hoi Edith,

Ik hoor graag van je!

Mijn kaartnummer is: ************ en OV-Chipkaartnummer is: ************
Alvast bedankt voor de moeite!

M.v.g. Edith van Gageldonk
Hoi Edith,

Ik hoor graag van je!

TS hoort toch een brief te krijgen of een nieuwe kaart van NS.

Als de aankoop via de website is gebeurt is NS verantwoordelijk, die kan je niet zomaar afschuiven naar de klant natuurlijk.

In dat geval lijkt het mij netjes om alle teveel gemaakte kosten te vergoeden.

Bovendien krijgt TS de kosten van de nieuwe kaart vergoed als ze hem op de juiste wijze besteld.
Badge
Hoi Edith,

Ik hoor graag van je!

Mijn kaartnummer is: *********en OV-Chipkaartnummer is: ***********
Alvast bedankt voor de moeite!

M.v.g. Edith van Gageldonk

I.v.m. privacy redenen heb ik voor de zekerheid je gegevens verwijderd. Je stuurt een privébericht door op de naam van Sivan te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Macca, ik vraag bewust om meer informatie van TS, zodat ik mijn antwoord daarop kan aanpassen. Als zij een VDU heeft, is jouw aanvulling namelijk niet juist. Er is dus geen sprake van afschuiven, maar van het creëren van een volledig beeld, zodat het antwoord ook volledig en specifiek is.

Edith, zou je mij een privébericht sturen? Het klopt dat dit een openbaar forum is, dus we willen graag voorkomen dat iedereen jouw kaartnummer heeft!
Ik zet er nadrukkelijk bij als de kaart via de webshop is aangeschaft.

Dit in verband met toekomstige klanten die hier via google terecht komen.

En waarom communiceren jullie nog steeds niet dat een klant recht heeft op restitutie van de nieuwe kaart bij een abonnement ?
Ik verzoek je te wachten tot ik de kwestie voor TS heb uitgezocht. Dit is speculeren, en dat heeft geen zin.
mijn ns kaart is ook verlopen, maar ik heb nog een persoonlijke ov chipkaart, kan ik mijn ns producten hierop overzetten?
Nee dat gaat niet, u moet een nieuwe kaart aanvragen via TLS.
maar ik kan wel reizen met ns met een ov chipkaart?
Hoi Onlymissy,

Wat Macca schrijft klopt: dit kan helaas niet. Je kunt wel tijdelijk reisrecht op die andere kaart zetten! Dan kun je met korting reizen terwijl je wacht op je duplicaat.
Ik heb nog geen bericht gehad van Edith. Dit mag natuurlijk alsnog. Hopelijk is het inmiddels al via een andere weg opgelost!

Reageer