beantwoord

Verlopen OV Chipkaart

• 1 oktober 2015
  • 2 reacties
  • 185 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik krijg spontaan een e-mail van NS dat mijn daluren korting abbonement is verlengd op een verlopen OV chipkaart en dat er binnenkort een incasso gaat plaats vinden van een inmiddels opgeheven rekeningnummer. Ik neem contact op met de servicedesk en ik krijg te horen dat ik eerst mijn verlopen OV chipkaart moet vernieuwen voor €7.50 en €50.00 moet overmaken voordat ik het abbonement kan opzeggen. Ik heb in februari contact gehad met de servicedesk over mijn verlopen OV chipkaart, er werd mij toen verteld dat ik een duplicaat moest aanvragen maar door TransLink toch een nieuwe kaart ontvangen. Ik had de servicedesk NS gevraagd of het daluren abbonement op mijn nieuwe kaart gezet kon worden, dit was niet mogelijk. Vervolgens het verzoek telefonisch gedaan om het daluren abbonement te schrappen. Ik reis tegenwoordig met een altijd vrij abbonement dus ik zie de toegevoegde waarde niet van een daluren korting abbonement en al helemaal niet van een extra OV chipkaart waar ik €7.50 voor moet betalen. Ik vind het raar dat er een abbonement verlengd wordt op een verlopen kaart en dat er vervolgens ook nog extra kosten gemaakt moeten worden om het abbonement te beindigen. €7.50 voor een extra kaart + €5 voor één maand daluren korting lees €12.50 kosten om een abbonement te beeindigen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 2 oktober 2015, 09:56

Hoi Ismail, en welkom!

Je hebt een Dal Voordeel abonnement, dat is afgesloten met een al bestaande kaart neem ik aan. Had je hiervoor een ander NS-abonnement? Het lijkt er namelijk op dat NS jouw pasfotogegevens niet heeft, en dus niet proactief een kaartvernieuwing voor jou heeft kunnen regelen.

In februari is jou uitgelegd dat je een duplicaat moet bestellen. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat je toch een nieuwe kaart hebt gehad? Heb je een duplicaat besteld? Want dan zou het abonnement erop geladen worden.

Kun je mij jouw referentienummer geven? Dit staat in de verlengmail van je abonnement (kort nummer). Dan kijk ik even met je mee.
Bekijk origineel

2 reacties

Ismail, zou je nog wat meer informatie willen geven?
Hoi Ismail, en welkom!

Je hebt een Dal Voordeel abonnement, dat is afgesloten met een al bestaande kaart neem ik aan. Had je hiervoor een ander NS-abonnement? Het lijkt er namelijk op dat NS jouw pasfotogegevens niet heeft, en dus niet proactief een kaartvernieuwing voor jou heeft kunnen regelen.

In februari is jou uitgelegd dat je een duplicaat moet bestellen. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat je toch een nieuwe kaart hebt gehad? Heb je een duplicaat besteld? Want dan zou het abonnement erop geladen worden.

Kun je mij jouw referentienummer geven? Dit staat in de verlengmail van je abonnement (kort nummer). Dan kijk ik even met je mee.

Reageer