beantwoord

Verlopen OV-chipkaart

• 4 september 2014
  • 3 reacties
  • 352 Bekeken

Ik heb sinds jaren een voordeelurenabonnement, maar heb tot nu toe altijd papieren kaartjes gekocht. Daarom heb ik de kaart (als OV-chipkaart) nooit gebruikt en dus in maart ook niet verlengt. Nu moet ik wel een OV-chipkaart gebruiken. Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door inkie 4 september 2014, 18:55

Goedenavond,
Als NS uw juiste adres nog heeft, zou er een duplicaat naar u verstuurd moeten zijn. Soms gaat er wat mis...
U kan naar www.ov-chipkaart.nl gaan en daar ziet u rechts bovenaan het scherm een zoekveld, daar voert u in "verlopen kaart vernieuwen" en dan wordt u doorgelinkt naar de juist site, waar u een duplicaat aanvraagt.
Zodra u deze thuis ontvangt, kan u weer reizen met deze ov-chipkaart!
Ingrid
Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond,
Als NS uw juiste adres nog heeft, zou er een duplicaat naar u verstuurd moeten zijn. Soms gaat er wat mis...
U kan naar www.ov-chipkaart.nl gaan en daar ziet u rechts bovenaan het scherm een zoekveld, daar voert u in "verlopen kaart vernieuwen" en dan wordt u doorgelinkt naar de juist site, waar u een duplicaat aanvraagt.
Bedankt, het probleem is nu opgelost ::)
Ingrid
Welkom op ons forum Sonja. Reizigers met een abonnement krijgen inderdaad (gratis) automatisch een nieuwe OV-chipkaart toegezonden. Indien je deze niet hebt ontvangen vermoed ik dat het bedrijf OV-chipkaart nog een oud adres van je heeft. Je kan beste even met hen contact opnemen om je NAW-gegevens te checken - en eventueel te wijzigen- en direct een duplicaat hier aan te vragen. Indien je nog een OV-chipkaart hebt zou je hier voor een periode van drie weken tijdelijk reisrecht op kunnen zetten.
Goedenavond,
Ingrid

Reageer