beantwoord

Verlopen ov-chipkaart en ns abonnement

Reputatie 1
Hallo,

Van een kennis van me verloopt de persoonlijke ov-chipkaart binnenkort.
Voor vernieuwing is een brief van TLS ontvangen.
Op de ov-chipkaart staat een ns voordeel-abonnement.
Ik begreep dat bij het aanvragen van een nieuwe kaart het abonnement automatisch wordt overgezet.
Klopt dat?

De kosten (per post, niet iedereen heeft ideal) zijn 10,50 euro.
Nu lees ik hier dat je deze kan terugvragen bij de NS.
Hoe gaat dat in zijn werk?

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 22 juli 2015, 07:05

Hoi Marc,

Je kunt zelf een vervangende kaart aanvragen via www.ov-chipkaart.nl of 0900-0980. Geef dan je huidige kaartnummer door. Je kunt achteraf dan declareren bij NS, mits je nog een abonnement had lopen bij ons.
Bekijk origineel

10 reacties

Dat eerste klopt.

Hoe het terugvragen bij NS gaat is een goede vraag, hopelijk kan een moderator u daarbij helpen, dan kunt u een prive bericht sturen als ze daarom vragen.

Mochten ze dit niet aanbieden, helpt alleen bellen. Het kan echter pas na betaling van de 10,50
Reputatie 1
Badge
Eerst zelf betalen. Ik meen trouwens dat het 11 eur is en geen 10.50. Je krijgt 7,50 terug van NS, daarvoor kan je EVA inschakelen door haar ''email'' te commanderen en dan pas die mail te sturen.
Overigens snap ik niet goed die 3,50 of 3 eur extra-je kan OV-chip ook met Paypal betalen. OV-chip berekent die als je GEEN electronische pasfoto kan aanleveren, heeft niks met I-Deal te maken.
7,50 + 3 euro als je hem aanvraagt met een papieren formulier via de post
Hoi Spoorfan,

Ik ben even naar de procesmanager gelopen. Dan kan ik je wellicht beter antwoorden.

Wanneer jij je abonnement via de Webshop mét een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart hebt gekocht, dan is NS in het bezit van je gegevens en de einddatum van je kaart. Alleen dan maakt TLS proactief een nieuwe kaart aan, ruim voor het verlopen van de oude, en worden de kosten bij NS in rekening gebracht, en niet bij jou als klant. Dit geldt dus alleen voor dit scenario, omdat wij anders niet weten wanneer je kaart verloopt.

In alle andere gevallen moet je zelf een vervangende kaart regelen.
Reputatie 1
Dag Sivan,

Dank voor je reactie.
Hieruit begrijp ik dat mijn kennis zelf een vervangende kaart moet regelen.

Maar hoe kan nu de 10,50 euro teruggevraagd worden?
Ik heb op het knopje volg bij je naam gedrukt en kan je indien nodig een privé-bericht sturen.
Als de kennis inderdaad een (nog geldig) NS-abonnement heeft, dan mogen deze kosten bij Klantenservice gedeclareerd worden. Als je mij inderdaad even een PB stuurt met de gegevens van de kennis, en het oude én het nieuwe kaartnummer, dan help ik je verder.
Reputatie 1
Dank je Sivan, dit ga ik doen.
Beste Sivan NS,

ik ben de brief waarin wordt aangegeven dat ik mijn NS kaart met Voordeelurenabonnement moet verlengen (einddatum 3-8-2015) kwijt.

Welke stappen moet ik nemen om een nieuwe kaart aan te vragen, waarin dat abonnement wordt meegenomen?

Alvast dank voor het antwoord

Marc
Hoi Marc,

Je kunt zelf een vervangende kaart aanvragen via www.ov-chipkaart.nl of 0900-0980. Geef dan je huidige kaartnummer door. Je kunt achteraf dan declareren bij NS, mits je nog een abonnement had lopen bij ons.
Reputatie 1
Hallo Sivan,

Middels het PB wat ik je heb gestuurd is het geregeld.
Hartelijk dank hiervoor.

Reageer