beantwoord

verlopen OV kaart

• 19 september 2018
  • 6 reacties
  • 485 Bekeken

Goedendag,

Op welke manier kan ik een "nieuwe" OV kaart aanvragen? De mijne is verlopen en heb geen nieuwe ontvangen namelijk.

Hoor graag hoe ik een nieuwe OV kaart aanvragen zodat ik weer kan reizen.

Groeten Bert
icon

Beste antwoord door Denice NS 19 september 2018, 13:42

Hi Bert. Welkom bij de Community.

Heb je een NS (jaar)abonnement? Dan hoor je namelijk wel automatisch een nieuwe kaart te ontvangen. Indien we geen recente foto meer van je hebben krijg je ongeveer 8 tot 12 weken voordat je kaart verloopt al een verzoek van ons om een nieuwe foto in te sturen. Ik begrijp in elk geval dat je niks hebt ontvangen. Het is dan zeker raadzaam om via onze Klantenservice te laten controleren of je adres en e-mailadres juist in onze administratie staan

Je kaart is inmiddels verlopen begrijp ik? Via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart kan je een nieuwe kaart aanvragen. Indien je een NS abonnement hebt zal deze automatisch worden overgezet op de nieuwe kaart. Tevens mag je de aanschafkosten van € 7,50 bij onze Klantenservice terugvragen. Deze kosten krijg je alleen terug als NS abonnementhouder. Indien je geen NS abonnement hebt restitueren wij de kosten van een nieuwe OV-chipkaart niet.

Laat je weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

6 reacties

Hi Bert. Welkom bij de Community.

Heb je een NS (jaar)abonnement? Dan hoor je namelijk wel automatisch een nieuwe kaart te ontvangen. Indien we geen recente foto meer van je hebben krijg je ongeveer 8 tot 12 weken voordat je kaart verloopt al een verzoek van ons om een nieuwe foto in te sturen. Ik begrijp in elk geval dat je niks hebt ontvangen. Het is dan zeker raadzaam om via onze Klantenservice te laten controleren of je adres en e-mailadres juist in onze administratie staan

Je kaart is inmiddels verlopen begrijp ik? Via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart kan je een nieuwe kaart aanvragen. Indien je een NS abonnement hebt zal deze automatisch worden overgezet op de nieuwe kaart. Tevens mag je de aanschafkosten van € 7,50 bij onze Klantenservice terugvragen. Deze kosten krijg je alleen terug als NS abonnementhouder. Indien je geen NS abonnement hebt restitueren wij de kosten van een nieuwe OV-chipkaart niet.

Laat je weten of het gelukt is?
Reputatie 1
goedemorgen
09:35
Ik zou graag uw advies hebben voor het volgende; Ik zelf reis al jaar en dag met de ns, mijn man minder vaak, maar daarin gaat verandering komen. Hij heeft een persoonlijke ov chipkaart waarop een saldo staat van € 50 euro. Nu moest hij gisteren losse kaartjes kopen omdat de display aangaf dat zijn kaart is verlopen. Ook gaf de display te kennen dat hij hiervan een bericht zou ontvangen, welke dus niet gebeurd is. Hoe is dit op te lossen zodat hij een nieuwe kaart met het saldo ontvangt, graag uw reactie, vr groet,

09:42
De kaart geeft geldig aan tot 02-07-2019. Er zou dan toch al lang een bericht verstuurd moeten zijn!
Badge +3
Uw man kan zijn OV-chipkaart vernieuwen via deze pagina.

Als hij geen NS-abonnement heeft, dan krijgt hij geen bericht van NS. Hij zou wel bericht hebben moeten krijgen van TLS (TransLink Systems, de organisatie achter www.ov-chipkaart.nl). Misschien was dat niet mogelijk, omdat zij de gegevens van uw man niet hadden. Uw man kan contact opnemen met de klantenservice van OV-chipkaart om te kijken waarom het misgegaan is.
Reputatie 1
Dag,
Ik heb inmiddels een nieuwe kaart aangevraagd.
Zijn de daarvoor gemaakte kosten van €10,50 terug te vragen?
Hoi Tru,

Als hij geen NS abonnement had, dan kan dat niet bij ons en dien je je toch hiervoor weer tot OV-chipkaart zelf te wenden.
Reputatie 7
Badge +3
@Tru de kosten van een nieuwe OV-chipkaart zijn als er geen abonnement op de kaart voor jezelf. Het saldo kun je terugvragen via www.ovchipkaart.nl.

Reageer