Verlopen ov-kaart

• 31 december 2014
  • 1 reactie
  • 333 Bekeken

Beste NS,

Aangezien er geen mogelijkheid is voor e-mail contact met de NS plaats ik deze e-mail hier.

Op 15 november 2014 is mijn ov-chipkaart verlopen. Doordat ik niet vaak met het openbaar vervoer reis had ik dit te laat door en heb ik op 22 december 2014, 32 euro voor een retourtje van Beilen naar Deventer betaald in plaats van de 18,60 die ik met mijn 40% korting abonnement (volgens de website van de NS) had moeten krijgen.

De conducteur in de trein zei dat ik als mijn ov-chipkaart verlopen was automatisch een nieuwe ov-chipkaart thuisgestuurd had moeten krijgen, dit is niet gebeurd. Ook staat op internet dat het tegoed wat nog op mijn ov-chipkaart stond binnen 30 dagen na het verlopen van mijn ov-chipkaart zou worden teruggestort op mijn bankrekening. Ook dit is nog niet gebeurd.

Inmiddels heb ik op aanraden van de ov-chipkaart helpdesk via www.ov-chipkaart.nl een nieuwe ov kaart aangevraagd. Hiervoor heb ik 7,50 betaald. Wat opzich een normaal bedrag is, maar ik vind dit in totaal nogal veel kosten. Zeker als ik de nieuwe kaart gratis opgestuurd had moeten te krijgen voordat mijn oude kaart zou zijn verlopen .

Graag zou ik de gemaakte kosten vergoed krijgen.

Met vriendelijke groet en een fijne jaarwisseling toegewenst,
Laura van Dorp

1 reactie

Beste Laura,

Welkom op ons forum. Ik nodig je uit om mij een priv├ębericht te sturen met nogmaals bovenstaande tekst en jouw NAW-gegevens en IBAN. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen. Ik wens je vanavond uiteraard ook een goede jaarwisseling toe!

Reageer