beantwoord

Verlopen OV kaart zonder dit te weten, maar moest wel met de trein

• 21 juli 2017
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Mijn persoonlijke OV kaart was verlopen zonder hier melding van te krijgen. Ik weet dat het voor op mijn pas staat, maar toch. Ik moest dat weekend en twee dagen wel met de trein. Heb direct nieuwe kaart aangevraagd, maar die was niet op tijd binnen voor u mijn tweede reis. Groningen retour en Groningen Zwolle retour. Dure reisjes als je de volle pond moet betalen en ik normaal studenten OV heb. Is er een mogelijkheid dat ik hier geld voor terug kan krijgen?
Vriendelijk bedankt voor de hulp alvast!
icon

Beste antwoord door freek_93 21 juli 2017, 18:56

Hallo Freek_93 en welkom op het NS Serviceforum.

De verantwoordelijkheid van een geldige OV-chipkaart hebben, ligt in dit geval altijd bij de reiziger. Dat wil niet zeggen dat, als jij een abonnementhouder bent, je geen restitutie kunt krijgen voor de gemiste korting. Zoals je hier kunt lezen, zijn hier zeker opties. Je kunt ons telefonisch contacteren (tel. 030 7515155) of via Social Media om deze restitutie te verwezenlijken. In dit geval is de instantie die jou op de hoogte zou moeten houden van de verlopen OV-chipkaart, als deze service er zou komen, de klantenservice van OV-chipkaart, en niet NS.

Hoi Thomas,

Bedankt voor de snelle reactie. Direct NS klantenservice gebeld. Nu heb ik helaas mijn tickets niet meer bewaard en kon het dus niet telefonisch afgehandeld worden. Ik kan wel een mail sturen via de consumentenmail met als bijlage de afschriften mee te sturen. Echter kan ik nergens een bijlage naar toe sturen, wat u collega aan de telefoon wel vermelden dat dat mogelijk was. Hoe kan ik dit doen? Alvast bedankt 😃
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

De verantwoordelijkheid van een geldige OV-chipkaart hebben, ligt in dit geval altijd bij de reiziger. Dat wil niet zeggen dat, als jij een abonnementhouder bent, je geen restitutie kunt krijgen voor de gemiste korting. Zoals je hier kunt lezen, zijn hier zeker opties. Je kunt ons telefonisch contacteren (tel. 030 7515155) of via Social Media om deze restitutie te verwezenlijken. In dit geval is de instantie die jou op de hoogte zou moeten houden van de verlopen OV-chipkaart, als deze service er zou komen, de klantenservice van OV-chipkaart, en niet NS.

Hoi Thomas,

Bedankt voor de snelle reactie. Direct NS klantenservice gebeld. Nu heb ik helaas mijn tickets niet meer bewaard en kon het dus niet telefonisch afgehandeld worden. Ik kan wel een mail sturen via de consumentenmail met als bijlage de afschriften mee te sturen. Echter kan ik nergens een bijlage naar toe sturen, wat u collega aan de telefoon wel vermelden dat dat mogelijk was. Hoe kan ik dit doen? Alvast bedankt 😃
Reputatie 7
Vervelend dat mijn collega dit je niet heeft kunnen vertellen. Het bijvoegen van jouw bankafschriften als bijlage is pas mogelijk als er reactie is gekomen op jouw eerste e-mail. Wat ik je aanraad is: stuur een e-mail waarin je de situatie omschrijft en wat jij bereid bent om te doen om de restitutie te verwezenlijken (de bankafschriften sturen) en wacht op de reactie hierop. Daarin zal gevraagd worden om de bijlage toe te voegen. Succes!

Reageer