beantwoord

Verlopen ovchipkaart

• 16 april 2016
  • 4 reacties
  • 222 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik reis met dalurenkorting. Daarvoor heb ik een abonnement. Nu krijg ik bericht dat mijn ovkaart gaat verlopen. Blijkbaar ben ik verplicht om nu € 7,50 te betalen voor een nieuwe kaart. Dat is toch idioot dat ik nu alweer moet betalen, want zonder geldige ovkaart kan ik mijn dalurenabonnement niet gebruiken.
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 16 april 2016, 18:59

Wanneer je een doorlopend NS abonnement hebt hoor je gratis een nieuwe OV-chipkaart te krijgen. Bij een nieuw NS-abonnement (minimaal 12 maanden) krijg je immers ook een OV-chipkaart cadeau. Het beste kun je hiervoor de klantenservice bellen. Het kan zijn dat je de vervangende pas eerst voor moet schieten.

Bij maandabonnementen en bus/tram/metro-abonnement moet je overigens zelf voor de kaart betalen, dus zo idioot is dat blijkbaar niet.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Wanneer je een doorlopend NS abonnement hebt hoor je gratis een nieuwe OV-chipkaart te krijgen. Bij een nieuw NS-abonnement (minimaal 12 maanden) krijg je immers ook een OV-chipkaart cadeau. Het beste kun je hiervoor de klantenservice bellen. Het kan zijn dat je de vervangende pas eerst voor moet schieten.

Bij maandabonnementen en bus/tram/metro-abonnement moet je overigens zelf voor de kaart betalen, dus zo idioot is dat blijkbaar niet.
Bedankt voor je heldere antwoord Gert-Jan.

Mocht je er nog niet uitgekomen zijn Ria90, hoor ik graag van je! Als je me een privebericht stuurt, kijk ik er graag naar voor je.
Ik heb tot op heden nog niets gehoord van Ria90, ga er daarom vanuit dat alles reeds geregeld is.

Zoals Gert-Jan G al aangaf, is het vaak zo dat de klant zelf de kosten voor een nieuwe kaart voor dient te schieten alvorens ditzelfde bedrag van ons gerestitueerd te krijgen.
Aan Gert-Jan. Ik ben blij met je antwoord, bedankt.

Reageer