beantwoord

verloren ov chipkaart met abonnement

  • 10 December 2022
  • 7 reacties
  • 215 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

mijn chipkaart is gekoppeld!

maar als ik naar de site van ov-chipkaart.nl ga, dan kom ik er niet in. antwoord dat er geen koppeling is

icon

Beste antwoord door Robert B 10 December 2022, 19:08

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bedoel je dat de kaart gekoppeld is aan Mijn NS, maar niet bij OV-chipkaart?

Dan zal je die daar ook moeten koppelen https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/persoonlijke-ov-chipkaart-kwijt-wat-nu.htm

Oh wacht, ik zie het al… storing bij OV-chipkaart 

In het weekend kan je ze van 10:00 tot 16:00 bereiken via 0900 0980 of 030 751 5155 optie 3.

Vervelend als er intussen met je kaart gereisd wordt, je bent niet de enige lees ik op Twitter.

Edit: na nog een keer proberen kwam ik er wel door.

Reputatie 7
Badge +3

En om de kaart te kunnen koppelen bij OV-chipkaartnl heb je de verloopdatum nodig, die je niet zult hebben want kaart verloren waar die op staat. Als je een abonnement hebt bij NS kan de NS klantenservice je voorzien van die verloopdatum. 

Het beste is om als je een nieuwe kaart ontvangt deze gelijk toe te voegen in je OV-chipkaart.nl account, dan heb je niet het probleem dat je de verloopdatum niet hebt als je je kaart kwijt raakt. En je ontvangt een bericht wanneer je kaart bijna verloopt, handig als NS weer eens niet automatisch een bijna verlopen kaart met abonnement vernieuwt.

Badge +3

Vind het nog steeds vreemd dat je de einddatum van een kaart in Mijn NS niet meer kunt zien (al zat die optie al redelijk diep verborgen in de oude Mijn NS omgeving).

Reputatie 7
Badge +3

Dat is nogal irritant ja, in de oude MijnNS omgeving stond die er gewoon bij. Maar als je de kaart eenmaal hebt toegevoegd in je MijnNS account heb je bij NS die verloopdatum niet meer nodig en dient het voor NS gezien dus geen doel meer. 

Je kunt ook een foto van je (nieuwe) kaart maken zodat je de verloopdatum ergens hebt, maar meestal kom je er pas achter dat je die nodig hebt als je de kaart kwijt bent. 

Reputatie 7
Badge +2

Vind het nog steeds vreemd dat je de einddatum van een kaart in Mijn NS niet meer kunt zien (al zat die optie al redelijk diep verborgen in de oude Mijn NS omgeving).

Kon je die ooit zien dan? Ik liep heel vroeger altijd vast met het koppelen van een jaartrajectkaart want daar stond geen einddatum van de chipkaart op, dat werd altijd trial and error.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, in de oude omgeving van MijnNS stond de verloopdatum vermeld. Je kaart moest dan wel al in je MijnNS account staan en dus al gekoppeld zijn. 

Zie ook uit een archief topic een reactie van oud moderator Denice waar dat toen stond.

 

 

Badge +3

Vind het nog steeds vreemd dat je de einddatum van een kaart in Mijn NS niet meer kunt zien (al zat die optie al redelijk diep verborgen in de oude Mijn NS omgeving).

Kon je die ooit zien dan? Ik liep heel vroeger altijd vast met het koppelen van een jaartrajectkaart want daar stond geen einddatum van de chipkaart op, dat werd altijd trial and error.

Ja, dan moest je (in Mijn NS dus) kijken bij Tonen op te halen producten en dan stond de einddatum van je ov-chipkaart erbij (geldig tot), en kon je in ieder geval verder bij OV-chipkaart in geval van verlies/diefstal zonder eerst contact op te hoeven nemen met NS Klantenservice of OV-chipkaart (die nogal beperkt bereikbaar zijn).

Foto nemen of registreren bij Mijn OV-chip is dus verstandig.

Reageer