beantwoord

verloren tijd zonder resultaat

• 16 februari 2020
  • 7 reacties
  • 317 Bekeken

Ik ben nu bijna een maand bezig om antwoord te krijgen op mijn vraag. Voor teruggave van € 20,91 ik heb verschillende mensen aan de lijn gehad via klantenservice maar daar kom ik ook niet verder mee, ze begrijpen het helemaal niet,ook het ns loket met abonnement service snapt het niet. Het is wel € 20,91 maar geen een kan mij nu helpen, telefonisch met keuzemenu kom je weer bij de OV-kaart terecht die zeggen je moet bij de ns zijn, Kortom waar moet ik nu nog zijn, geef mij goede tips Ook is het zo je verhaal bij klantenservice wordt volgens mij niet geregistreerd zelf heb je ook geen afschrift van, je bent meer dan een uur aan het chatten zonder resultaat.   

icon

Beste antwoord door Denice NS 17 februari 2020, 12:25

Bedoel je dan het saldo dat nog op de anonieme OV-chipkaart stond overzetten naar de persoonlijke OV-chipkaart?

Het overzetten van saldo van een anonieme kaart rechtstreeks naar een persoonlijke kaart wil niet. Je dient het saldo van je anonieme kaart dan terug te vragen zodat het op je rekening gestort wordt. Dit kan online. Klantenservice OV-chipkaart is hier verder verantwoordelijk voor.

Als je, wanneer je NS Flex op een bestaande kaart aanvraagt, op je persoonlijke OV-chipkaart saldo hebt staan op het moment dat je NS Flex activeert dan zal het saldo van je kaart afgehaald worden. Het resterende saldo zal dan op de eerstvolgende factuur worden terugbetaald.

Bekijk origineel

7 reacties

Hi langejob. Welkom bij de Community.

Ik kan uit je verhaal helaas niet opmaken waarom je € 20,91 terug zou (willen) krijgen. Zou je dit willen toelichten?

Hoy Denice

Ik wil vanmiddag even reageren, maak hoe kan ik anoniem het over brengen.

Het heeft te maken met een nieuw flex abonnement en overzetten van een anonieme ov-kaart naar een persoonlijke ov-kaart. Daar is het fout gegaan

Bedoel je dan het saldo dat nog op de anonieme OV-chipkaart stond overzetten naar de persoonlijke OV-chipkaart?

Het overzetten van saldo van een anonieme kaart rechtstreeks naar een persoonlijke kaart wil niet. Je dient het saldo van je anonieme kaart dan terug te vragen zodat het op je rekening gestort wordt. Dit kan online. Klantenservice OV-chipkaart is hier verder verantwoordelijk voor.

Als je, wanneer je NS Flex op een bestaande kaart aanvraagt, op je persoonlijke OV-chipkaart saldo hebt staan op het moment dat je NS Flex activeert dan zal het saldo van je kaart afgehaald worden. Het resterende saldo zal dan op de eerstvolgende factuur worden terugbetaald.

het volgende is gebeurd.

Op 25 jan. heb ik een treinreis gemaakt met de ov-kaart. Op 22-01 heb ik er nog € 20,00 erbij opgezet ook € 10,00 en 29-01 nog eens tien euro van afgeschreven. deze vier bedragen, zijn verrekend. En daar gaat het niet over.   Maar op 25-01 heb ik een bedrag van € 36,27 van de onpersoonlijke ov-kaart afgehaald en dat bedrag is toen op mijn persoonlijke ov-kaart gezet, dit is gebeurd bij de NS service balie, dit had ik achteraf beter niet kunnen doen, hier zit het probleem. op dat moment wist ik nog niet dat mijn Flex- abonnement al was geactiveerd of was ingegaan. Dit kwam omdat ik deze niet wetende eerst had moeten ophalen en moest activeren bij een NS automaat. Bij het NS loket vonden ze het ook al vreemd dat ik dit wou. 25 jan. treinreis Amersfoort -Gouda - Waddinxveen-Noord - Amersfoort. Totale kosten 10,70 + 2,60 + 12,30 = € 25,60 De volgende dag, ik vond het al veel voor een rit met korting, en heb toen gechat met klanten service NS. Ook vroegen ze wat is er gebeurd in Gouda met het in en uit checken. Ik vertelde dat ik niet wist dat de trein Gouda - Waddinxveen- Noord - alphen aan de Rijn ook voor de NS reed, daardoor mijn uit en in check.Ik heb toen wel van klantenservice de niet verrekende 40 % korting terug ontvangen € 10,24 dit heb ik al ontvangen. Kosten treinreis 25,60 min de 10,24 is € 15,36 afhalen van de € 36,27 blijft er nog € 20,91 staan die nergens staan vermeld ook niet op mijn ov-kaart nu heb ik gezien dat er op /of 18 februari een bedrag “,kosten periode - € 10,67 “dit bedrag krijg ik terug ?? maar dan mis ik nog 20,91 min 10,67 een bedrag van € 10,24 waarom dan niet gelijk het hele bedrag van € 20,91 terug graag daarop u antwoord.

Vriendelijke groet,  

Hoi langejob! 

Ik heb het gevoel dat je twee dingen door elkaar aan het halen bent in de vorm van kosten en hier gaat het verkeerd. Laat mij proberen om het je uit te leggen. De reiskosten die zijn verrekend plus ook de gemiste korting die je terug krijgt, worden allemaal teruggezet op je NS Flex factuur. Deze kosten ga je dus niet los op je rekening terugkrijgen. Het geld wat nog op je kaart staat, komt dit abonnement niet aan en gaat niks mee gebeuren. Dit blijft hetzelfde. Wat je dient te doen is nogmaals met je kaart naar de servicebalie gaan en aangeven dat je gebruik maakt van een NS Flex abonnement. Zij kunnen je dan het saldo terug overmaken. Is het zo duidelijk voor je? Anders hoor ik het graag en kan ik of een van de leden van de community je vast verder helpen! 

Badge +3

Precies wat @Sanne NS zegt.

Als je al Flex hebt en daarna saldo op de kaart laadt (of overzet vanaf een andere kaart) dan heb je daar bijzonder weinig aan.

Bij een servicebalie kun je dat laten uitbetalen. Normaal is de limiet daarvoor €30 maar als je zegt dat je Flex hebt kan het ook voor hogere bedragen.

Overigens lijkt het er op dat je gebeld hebt met een of andere dure 0900- doorschakeldienst, want via het keuzemenu van de NS Klantenservice (030 751 5155) kom je nooit uit bij die van OV-Chipkaart (0900-0980, normaal tarief).

Goedemiddag

Ik weet achteraf ik heb een beginners fout gemaakt door geld over te zetten van de onpersoonlijke ov-kaart naar de persoonlijke ov kaart en ik wist niet op dat moment dat mijn flex abonnement al te gebruiken was, Ik had hem nog niet geactiveerd. Ik weet ook achteraf misschien naar kunnen informeren. Maar goed het is gebeurd. De opmerking van Robert B ben ik het niet mee eens, want ik belde de klantenservice van de NS ( 030-7515155 ) en door een keuze menu kom je wel uit  bij  de ov-chipkaart en die weten van niks.

Ik heb mijn geld, op € 0,60 terug gehad. Over deze 60 cent ga ik niet klagen. De berekening. Er stond op 36,27 overgezet van de oude ov-kaart ik heb gereisd Op 25 jan van Amersfoort-  Waddinxveen- Amersfoort met 40% totale kosten 14,76 € 36,27 min 14,76 is € 21,51 terug ontvangen van NS-flex € 10,24 + 8,67 ( 2 euro nieuwe betaling )  totaal € 18,91  € 2,60 maar hierin zit de nieuwe maand.

Ik heb geschreven voor die 0,60 doe en ga ik niet klagen. Vind het alleen jammer dat het veel energie heeft gekost twee keer een uur chatten met de klantenservice daarna nog geprobeerd via de telefoon maar zoals ik schreef krijg ik naar door verbinden via de keuzes terecht bij de ov-kaart. Waarom niet gelijk bij de eerste chat verder kijken en mij vertellen ja, we moeten dit even uitzoeken. Ik heb nog een mail-adres geschreven maar wordt niet op gereageerd. Worden deze gesprekken van chatten met een van jullie medewerkers nog ergens bewaard, ik zie er niks van terug en moet bij een tweede contact op dezelfde vraag opnieuw het hele verhaal doen.
Hoop dat ik verder met de Flex minder gestrest reis en dan met plezier ook achteraf. ik moet ook niks meer op de kaart opladen. gewoon op nul saldo

ik kan het nu afsluiten na vier weken. het is opgelost.

Vriendelijke groet,

Langejob

Reageer