beantwoord

vernieuwen van reeds verlopen ov-chipkaart

• 29 juni 2015
  • 3 reacties
  • 508 Bekeken

Beste,

Mijn persoonlijke ov-chipkaart is ruim een maand verlopen. Omdat ik momenteel niet heel regelmatig met de trein reis en mijn chipkaart blijkbaar nog aan een oud adres gekoppeld was, ben ik hier onlangs pas achtergekomen. De online formulieren voor het vernieuwen van je kaart zijn allemaal gericht op nog niet verlopen chipkaarten, en dus niet op mijn situatie van toepassing. Het is mij niet helemaal duidelijk welke stappen ik nu moet ondernemen.
- Moet ik nu een geheel nieuwe persoonlijke ov-chipkaart aanmaken?
- Zo ja, kan ik dan mijn daluren-abonnement (dat nog ruim een half jaar geldig is) dan gewoon over laten zetten op die nieuwe kaart, en hoe doe ik dat?
- Op welke manier kan ik het saldo van mijn oude kaart terugvragen?
- Of is er een eenvoudigere manier om gewoon alles van mijn verlopen kaart op een nieuwe over te zetten?

Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet, Joost
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 juni 2015, 17:03

U volgt de instructies die op deze pagina beschreven staan. U krijgt dan een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart waarop automatisch uw oude abonnementen staan. Het saldo wordt op uw rekening teruggestort.

Indien op uw kaart een abonnement van NS staat, dan kunt u de kosten voor de nieuwe kaart achteraf bij NS terugvragen.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
U volgt de instructies die op deze pagina beschreven staan. U krijgt dan een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart waarop automatisch uw oude abonnementen staan. Het saldo wordt op uw rekening teruggestort.

Indien op uw kaart een abonnement van NS staat, dan kunt u de kosten voor de nieuwe kaart achteraf bij NS terugvragen.

Indien op uw kaart een abonnement van NS staat,
dan kunt u de kosten voor de nieuwe kaart achteraf bij NS terugvragen.

Dat werkt dus alleen als de kaart nog niet verlopen is.. Mijn vraag is wat te doen bij een kaart die al wel verlopen is.
Badge +3
Apart. Ik raad u aan contact op te nemen met de klantenservice van NS voor informatie hoe dit op te lossen, telefonisch (030-7515155) of via Twitter. U kunt niet gewoon een nieuwe kaart aanvragen, want NS weigert om producten over te zetten op een andere kaart.

Reageer