beantwoord

vernieuwing ov termijn verlopen.

  • 3 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik kreeg brief voor het GRATIS vernieuwen van de OV chipkaart. Dit kon tot 31 juli.

Nu kom ik precies op 31 juli terug van vakantie…..maar het referentienummer is verlopen, dus nu moet ik zelf kaart vernieuwen met bijgaande kosten (€ 10) !!!!

Dat is beslist niet klantvriendelijk.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 augustus 2020, 14:09

Goedemiddag YMA en welkom bij de NS Community!

De brief die je hebt ontvangen met het verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren, tezamen met de gestelde datum als deadline, zijn onderdeel van een automatisch proces tot kosteloze kaartvernieuwing. Wij dienen daarvoor de benodigde gegevens en pasfoto tijdig aan te leveren aan de OV-chipkaart, vandaar de deadline.

Nu de deadline is verstreken zul je inderdaad zelf een vernieuwende kaart moeten aanvragen, wat overigens geen €10 hoeft te kosten. Als je dit aanvraagt via de website van de OV-chipkaart, zou je enkel €7,50 hoeven te betalen, de kosten van de kaart zelf.

Je kunt daarna eventueel contact op nemen met onze Klantenservice, misschien dat er alsnog iets mogelijk is om deze kosten gecompenseerd te krijgen, als je wel een abonnement actief hebt. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag YMA en welkom bij de NS Community!

De brief die je hebt ontvangen met het verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren, tezamen met de gestelde datum als deadline, zijn onderdeel van een automatisch proces tot kosteloze kaartvernieuwing. Wij dienen daarvoor de benodigde gegevens en pasfoto tijdig aan te leveren aan de OV-chipkaart, vandaar de deadline.

Nu de deadline is verstreken zul je inderdaad zelf een vernieuwende kaart moeten aanvragen, wat overigens geen €10 hoeft te kosten. Als je dit aanvraagt via de website van de OV-chipkaart, zou je enkel €7,50 hoeven te betalen, de kosten van de kaart zelf.

Je kunt daarna eventueel contact op nemen met onze Klantenservice, misschien dat er alsnog iets mogelijk is om deze kosten gecompenseerd te krijgen, als je wel een abonnement actief hebt. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reputatie 7
Badge +3

Tot 31 juli betekent dat op 31 juli inderdaad de link niet meer werkt.

Als je een jaarabonnement (geen OVfiets, stallen op rekening of kids vrij) hebt of een Flex vanaf €5 per maand is kaartvernieuwing gratis. Je kunt dan het geld voor de vernieuwing via de klantenservice terugvragen. Hou er wel rekening mee dat abonnementen door het zelf moeten vernieuwen niet automatisch overgezet worden.

Badge +3

Als je die mail van NS met verzoek voor pasfoto en een referentienummer ontvangen hebt dan heb je sowieso recht op gratis vervanging, anders sturen ze heel die mail niet.

De kosten voor vernieuwing via OV-chipkaart (dit kan vanaf 6 weken voor de verloopdatum) kan je dus declareren via een van de klantenservice kanalen. Online vernieuwen kost € 7,50 en via een formulier is dat inderdaad € 3,00 duurder.

Overigens zul je een soortgelijke mail binnenkort ook van OV-chipkaart krijgen.

Reageer