beantwoord

Verschil gewone en NS ov chipkaart?

• 18 november 2019
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

Hallo. Ik dien binnenkort mijn ov chipkaart te vernieuwen. Echter ga ik dan een ov kaart nemen waar flex zonder opstaat. Ik heb bijna 5 jaar geleden mijn huidige kaart bij ovchipkaart.nl aangevraagd, maar ik zie dat je ook een NS ov chipkaart heb die er anders uitziet. Met het NS logo erop. Mijn vraag is dus of hier een verschil in zit? Het is voor mij belangrijk dat ik hiermee ook enkel met de metro kan reizen (wat de komende 5 jaar voor 99% het geval zal zijn). Dus dien ik voor metro, bus en tran een aparte kaart te hebben of kan je met die NS kaart ook met metro bus en tram reizen zonder gebruik van de trein. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Robert B 18 november 2019, 21:13

Nee, in persoonlijke (consumenten) kaarten zit geen verschil verder. Dus geen zorgen als je nieuwe kaart er anders uit ziet.

Als je kaart via de NS (omdat je nu nog een abonnement hebt) gratis vernieuwd wordt dan krijg je gewoon een volledig geldige persoonlijke kaart waar je de komende 5 jaar alles mee kunt doen wat je wilt. Hij ziet er alleen (dat logo) anders uit.

@Loes en @Slidestops zullen ze vast en zeker al tegen gekomen zijn, op het station of in de trein.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Nee, in persoonlijke (consumenten) kaarten zit geen verschil verder. Dus geen zorgen als je nieuwe kaart er anders uit ziet.

Als je kaart via de NS (omdat je nu nog een abonnement hebt) gratis vernieuwd wordt dan krijg je gewoon een volledig geldige persoonlijke kaart waar je de komende 5 jaar alles mee kunt doen wat je wilt. Hij ziet er alleen (dat logo) anders uit.

@Loes en @Slidestops zullen ze vast en zeker al tegen gekomen zijn, op het station of in de trein.

Reageer