beantwoord

Verschil in prijs los kaartje versus OV-chipkaart

• 18 september 2016
  • 5 reacties
  • 857 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Gisteren van Heerlen naar Maastricht gereisd (met Veolia) met OV-chipkaart en hiervoor € 7,70 betaald.
Tot mijn verbazing is een los kaartje een euro goedkoper.
Nu heb ik hier al eens rond gesnuffeld hoe dit kan en kom ik oude posts tegen uit 2014 waarin staat dat het de bedoeling is dat dit gelijkgetrokken zou moeten worden.
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/verschil-ov-chip-papieren-kaartje-988/index1.html#post5764

Waarom is dit niet het geval? Is er nog steeds een verschil? En hoe kan ik het verschil hiervan (teveel betaald) terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 september 2016, 13:50

U geeft aan dat u met Veolia gereisd hebt. Weet u zeker dat u ook bij de palen van Veolia hebt in- en uitgecheckt?

De prijs van 7,70 euro komt namelijk overeen met de prijs die betaald moet worden als bij palen van NS in- en uitcheckt wordt. Door de palen van NS te gebruiken, geeft een reiziger expliciet aan met NS te reizen en dan wordt de prijs in rekening gebracht die hoort bij een reis via Sittard (40 tariefeenheden; de kortste optie met alleen treinen van NS).
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
U geeft aan dat u met Veolia gereisd hebt. Weet u zeker dat u ook bij de palen van Veolia hebt in- en uitgecheckt?

De prijs van 7,70 euro komt namelijk overeen met de prijs die betaald moet worden als bij palen van NS in- en uitcheckt wordt. Door de palen van NS te gebruiken, geeft een reiziger expliciet aan met NS te reizen en dan wordt de prijs in rekening gebracht die hoort bij een reis via Sittard (40 tariefeenheden; de kortste optie met alleen treinen van NS).
Hallo Annie Noniem, welkom op het Forum!
Ik vermoed dat hier iets mis is gegaan. Als je nog wat aanvullende informatie geeft, met name of je daadwerkelijk bij Veolia hebt in- en uitgecheckt, kunnen we verder op onderzoek uit gaan.
Reputatie 6
Badge +2
Wat Tochjo zegt lijkt me toch erg waarschijnlijk.
bijdragevandennis 201609
En ter aanvulling: Als Tochjo gelijk heeft, hebt u zwartgereden bij Veolia.
Annie, zou je ons wat meer kunnen vertellen? Kan het kloppen dat je bij NS hebt in- en uitgecheckt?

Reageer