beantwoord

Verschil van prijs met of zonder tussenstop

• 1 juli 2015
  • 4 reacties
  • 326 Bekeken

Waarom zit er verschil in de prijs als je onderweg een tussenstop maakt?
Den Helder - Sassenheim met 40% korting = 10.90
Den Helder - Zaandam - Sassenheim met 40% korting = 12.50
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 1 juli 2015, 15:43

Hallo Barbertje. Ik zie dat Zaandam in principe wel op de route ligt. Dit hangt er vanaf welke route je kiest. Hoe lang ben je op station Zaandam geweest? Wanneer je binnen 35 minuten overstapt is het namelijk een overstap, maar anders zal je opnieuw het starttarief betalen en daardoor is je reis dan ook iets duurder met de tussenstop.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum OV-chipkaart verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

4 reacties

Dit komt omdat Zaandam niet op de reisroute ligt en je omreist waardoor je dus ook extra moet betalen!
Hallo Barbertje. Ik zie dat Zaandam in principe wel op de route ligt. Dit hangt er vanaf welke route je kiest. Hoe lang ben je op station Zaandam geweest? Wanneer je binnen 35 minuten overstapt is het namelijk een overstap, maar anders zal je opnieuw het starttarief betalen en daardoor is je reis dan ook iets duurder met de tussenstop.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum OV-chipkaart verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Het ligt wel degelijk op de route naar Sassenheim.
Dan zal het het startarief geweest zijn.. geen idee dat het op zie manier was geregeld.
Het niet meer zonder bijkomende kosten mogen onderbreken van de reis is inderdaad een van de vele prijsverhogingen die de NS heeft doorgevoerd bij de implementatie van de ov-chipkaart.

Reageer