Verschillende OV-Chipkaarten aan elkaar koppelen

• 18 augustus 2016
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Meer een suggestie dan een vraag:

Kan het misschien mogelijk gemaakt worden om twee verschillende OV-chipkaarten aan dezelfde account te koppelen (Prive en Business samen).

Achterliggend verhaal: Ik heb een prive OV-chipkaart en een business-kaart vanuit mijn werk (met een vrij reizen traject erop) en het komt nog wel eens voor dat ik per ongeluk met kaart A incheck en met kaart B uitcheck. In eerste instantie levert dat dan altijd 2 keer ongeveer 10 euro boete op wegens "vergeten in te checken" of "vergeten uit te checken", maar handiger zou ik het vinden als ik in mijn reishistorie zou kunnen aangeven "deze checkin was eigenlijk met mijn andere kaart bedoeld".

Het is natuurlijk makkelijk om die boetes te restitueren (of in mijn reishistorie aan te geven dat incheckstation gelijk is aan uitcheckstation), maar ik vrees dat ik met mijn huidige "vergeten in te checken"-snelheid toch een keer over de limiet van vijf keer per jaar ga komen.

2 reacties

Hallo Ward, welkom op het NS Serviceforum! Fijn dat je met ons mee wil denken. We willen onze service constant blijven verbeteren en suggesties zijn daarom altijd welkom! Als ik jouw berichtje goed begrijp, zou je graag zien dat je in 1 account de reishistorie van beide kaarten kan inzien en daarin kan aangeven dat je met de andere kaart gereisd hebt? Die opmerking zou dan begrijp ik er voor moeten zorgen dat de andere vergeten check-in/check-uit automatisch gecorrigeerd wordt?
Zou je nog een toelichting kunnen geven. Ward? 🙂

Reageer